sreda, 02.12.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 08.04.2020. u 15:00 Daliborka Mučibabić

Za „Marinu Dorćol” – 150 miliona evra

Gradnja stambeno-poslovnog kompleksa trebalo bi da počne sledeće godine, kaže Peter Dajko, direktor kompanije koja je od prošlog septembra novi vlasnik lokacije uz Dunav
(Фото „Себре Марина Дорћол”)

Kompanija „Sebre Marina Dorćol” uložiće 150 miliona evra u podizanje stambeno-poslovnog kompleksa pored Dunava, čija bi gradnja trebalo da počne sledeće godine. To je za „Politiku” juče najavio Peter Dajko, direktor „Sebre Marina Dorćol” i prvi čovek firme „MD investments 2000”, koja je prošlog septembra kupila od Beograda četiri hektara za 3,86 milijardi dinara.

Pre nego što otvore gradilište, Dajko i njegovi saradnici moraće da odgovore na urbanističke izazove, kao što je izrada novog plana detaljne regulacije. Planski dokument za tu lokaciju već postoji, on je usvojen 2005. godine, ali kako kaže Dajko, ne odgovara njihovim zamislima za taj prostor. Prema važećem planu, na toj dorćolskoj adresi može da se zida 76.000 kvadrata i smeste stanovi, komercijalni i sportski sadržaji, zelene površine sa drvoredom u javnom korišćenju... Na kolikoj površini će se prostirati novi stambeni kompleks, Dajko juče nije želeo da otkrije, ali tvrdi da „neće biti prenatrpan kvadratima”.

– Podići ćemo manje kvadratnih metara nego što to bude dozvoljeno. Ideja nam je da to budu lepi stanovi u delu lokacije prema reci, vrtić, restorani, teretana, lokali. Još nismo procenili koliko ćemo imati poslovnog prostora. Sigurno je da tu nećemo zidati visoke objekte. Lokacija koju smo kupili je izuzetna i zato želimo da kupcima, ali i građanima Beograda, ponudimo kompleks u kojem će moći da uživaju – ističe Dajko.

Da bi svoje ideje sprovela u delo, „Sebre Marina Dorćol” moraće da za svaki budući graditeljski zahvat konsultuje gradski Zavod za zaštitu spomenika kulture. Njegova saglasnost neophodna jer se „Marina Dorćol” i parcele na kojoj se nalazi pripadaju spomeniku kulture Termoelektrane „Snaga i svetlost”. Taj objekat građen je od 1930. do 1932. godine, prepoznatljiv je po portalnom kranu sa rukavcem koji čini veliku mostnu, rešetkastu konstrukciju i važi za dragulj industrijske arhitekture iako je oronuo. Vlasnik „Marine Dorćol” obavezan je da rekonstruiše kran stare centrale i crpnu stanicu i da uredi privezište za čamce koje će potom predati gradu na održavanje. Direkcija za građevinsko zemljište treba da obezbedi pristup kompleksu preko dve javne saobraćajnice koje su planirane za zapadnu stranu kompleksa.

– Taj kran koji prelazi preko naše lokacije obnovićemo, ispod njega će se nalaziti veliki javni i zeleni trg i kran će biti vidljiv sa svih strana – obećava Dajko.

Budući dorćolski kompleks potpisuje češki arhitekta Stanislav Fijala.

Iz izraelskih u češke ruke

Prethodni vlasnik parcela na desnoj obali Dunava bila je izraelska kompanija „Engel Marina Dorćol”, koja je 2006. godine zakupila zemljište i pompezno najavila da će graditi luksuzni kompleks sa modernom marinom, stambene kule, hotel, poslovnu zgradu... Angažovala je Ramija Vimera, izraelskog arhitektu, da projektuje kompleks, ali izgradnju zbog brojnih problema nikada nije započela. Deset godina kasnije, 2016. godine, „Engel Marina Dorćol” sporazumno je raskinula ugovor o zakupu i time praktično vratila hektare gradu. Direkcija je potom zemljište oglasila tri godine kasnije, 14. avgusta 2019, i prodala ga mesec dana posle toga kompaniji sa češkim kapitalom čiji je direktor Peter Dajko.

Za linijski park više od 200.000 evra

Peter Dajko potvrdio je juče za naš list da će finansirati izradu idejnog rešenja za linijski park koji će se protezati od Beton hale do Pančevačkog mosta u dužini od 4,6 kilometara. On će, kaže, dati više od 200.000 evra za tromesečne honorare za 55 mladih arhitekata koje je gradski urbanista pozvao da preurede taj prostor.

Dajkov motiv da učini takav poslovni potez je, između ostalog, to što se „Marina Dorćol” nalazi na trasi budućeg linijskog parka. Osim toga da bi mogao da počne da gradi, Dajko mora da sačeka i usvajanje plana detaljne regulacije za linijski park, koji je najavljen za 2021. godinu.

Komentari2
e7c1d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

milan
Neko je uzeo pare a u ovim teskim vremenima kad ljudi masovno umiru u celom svetu nemam komentar a svi normalni ljudi shvatice da nesto nije u redu..
Nenad
NO COMMENT! Sve je poklonjeno strancima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja