sreda, 05.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
nedelja, 29.03.2020. u 19:00 Milenko Pešić

Britanija legalizuje električne trotinete

Овај превоз је од велике помоћи достављачима у доба короне (Фото EPA-EFE/Robert Ghement)

„Ovo je revolucija u transportu”, ovako je britanski ministar saobraćaja Grant Šaps najavio predlog izmene propisa koja će omogućiti električnim trotinetima izlazak iz ilegale.

Ova vest je obradovala ne samo brojne vlasnike sve popularnijih skutera na baterije, već i velike kompanije koje ih širom sveta rentiraju preko mobilnih aplikacija. Džonsonova vlada je zadužila Ministarstvo saobraćaja da prilagodi propise i tehnička pravila kako bi e-skuteri na bezbedan način mogli da se koriste po britanskim saobraćajnicama.

I dok mnoge evropske metropole zbog povećanog broja saobraćajnih udesa, u kojima su najčešće žrtve pešaci, uvode oštre kazne za građane koji koriste ova sve popularnija prevozna sredstva na dva točka, Velika Britanija planira da u početnoj fazi da zeleno svetlo za vožnju e-trotineta na saobraćajnicama u četiri zone: Portsmutu i Sauthemptonu; Zapadnoj Engleskoj; Derbiju i Notingemu i Zapadnom Midlendsu.

Legalizacija električnih trotineta je samo deo šireg plana velike reforme saobraćaja koju Velika Britanija, sa 4,4 milijarde funti, planira da sprovede. Ta reforma uključuje poboljšanje železničke, putne i biciklističke mreže, kao i projekte poput isporuke lekova i medicinske opreme dronovima na ostrvo Vajt, ali i uvođenja autonomnih vozila bez vozača između Bristola i Bata.

Ministar Šaps za „Gardijan” kaže da nove transportne tehnologije nadilaze postojeće propise i da ih zato treba menjati. Saobraćaj u Velikoj Britaniji sada regulišu dva zakona, jedan iz 1835. godine, a drugi iz 1988. godine.

„Revolucionarna budućnost u saobraćaju koju najavljujemo biće sprovedena preko do sada najveće reforme postojećeg zakonodavstva. To će trasirati put testiranju savremenih saobraćajnih tehnologija kako bi Velika Britanija u svetu na ovom polju učvrstila poziciju vodećeg inovatora”, kaže Šaps, dodajući da će to značiti legalizaciju ne samo e-skutera, već i drugih vidova prevoza.

Kevin N., prodavac električnih trotineta u londonskoj radnji „Skutifakšen”, za „Juronjuz” kaže da su njegovi najčešći kupci ljudi između 25 i 45 godina, koji traže sve veću autonomiju u kretanju.

„U Londonu je javni prevoz najčešći vid kretanja kroz grad. Ali, sa epidemijom virusa korona, građani su počeli da traže alternativu”, kaže Kevin N., koji se nada da će promena zakona povećati prodaju električnih trotineta, ali samo ukoliko se izbegne uvođenje registarskih tablica i plaćanje osiguranja.

„Ono što ljudi vole kod električnih trotineta je to što su jednostavni za korišćenje i što pružaju osećaj slobode. Ali, ako planiraju da stave tablice na ove skutere, zašto ne bi i na bicikle?”, pita se ovaj prodavac.

Globalni operateri, kao „Lajm” i podružnica „Ubera” po imenu „Džamp”, koji preko mobilnih aplikacija turistima i građanima širom Evrope iznajmljuju stotine hiljada električnih trotineta, zbog strogih propisa nisu poslovali u Velikoj Britaniji. Izuzev kompanije „Berd”, koja je, koristeći rupu u zakonu, dobila dozvolu da pruža uslugu iznajmljivanja ovih dvotočkaša na baterije isključivo na privatnom posedu londonskog Olimpijskog parka.

Najavi promene zakona naročito se obradovala kompanija „Lajm”, koja na Ostrvu već iznajmljuje bicikle na električni pogon.

„Oduševljeni smo time što vlada najavljuje nove ekološke vidove prevoza građana. Električni trotineti su siguran, pristupačan i pogodan način za kretanje po gradovima. Oni će pomoći da se na ulicama i putevima zameni četvrtina automobila, čime će se smanjiti i gužve u saobraćaju i zagađenje vazduha”, kaže Alan Klark, direktor „Lajma” za Britaniju.

Ali, iako rade na baterije, e-trotineti i te kako zagađuju okolinu, pogotovo ako su u sistemu globalnih provajdera. Studija Državnog univerziteta u Severnoj Karolini je pokazala da uticaj na globalno zagrevanje e-skutera koji se iznajmljuju preko aplikacija iznosi 202 grama ugljen-dioksida po pređenoj milji (1,6 kilometara). Poređenja radi, za isto rastojanje autobus po jednom putniku ispušta 82 grama štetnih gasova, a bicikl samo osam grama ugljen-dioksida.

Komentari2
196d8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ovdasnja
Neverovatno o čemu oni raspravljaju u ovakvom trenutku.
Nikola
100 година испред нас.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja