utorak, 26.05.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:49

Vitorio Gregoti preminuo od virusa korona

Renomirani italijanski arhitekta koji je adaptirao zdanje olimpijskog stadiona u Barseloni 1992. stradao je od komplikacije na plućima
Autor: Milica Dimitrijevićpetak, 20.03.2020. u 11:53
Виторио Греготи (Фото Википедија)

Pozivajući se na italijansku štampu, među njima i „Korijere dela sera”, agencija Frans pres prenela je vest da je Vitorio Gregoti, renomirani italijanski arhitekta, jedna od žrtava virusa korona. Devedesetdvogodišnji Italijan preminuo je od upala pluća u bolnici u Milanu, u kojoj je hospitalizovana i njegova supruga, ali o čijem zdravstvenom stanju nema novih vesti.

Gregoti je rođen 1927. u Novari, u regiji Pijemont, diplomirao je na Politehničkom univerzitetu u Milanu 1952, a svoj studio osnovao je 1974. Bio je i glavni i odgovorni urednih italijanskog arhitektonskog magazina „Kazabela” tokom pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka, dok je u dva navrata tokom sedamdesetih bio zadužen i za vizuelno-umetnički segment Venecijanskog bijenala. U neka od njegovih najupečatljivijih graditeljskih dostignuća ubrajaju se Marasi stadion u Đenovi, izgrađen 1990. zarad svetskog prvenstva u fudbalu, olimpijski stadion u Barseloni, u čijem je adaptiranju učestvovao 1992, i Arčimboldi opera u Milanu, zgrada futuristične strukture sagrađena da bi se u njoj od 2002. do 2004. održavali programi Milanske skale dok se njena matična zgrada renovira. Poznat je mimo rodne zemlje po brojnim projektima, najpre po stambenom bloku u Šangaju, kulturnom centru u Lisabonu, u Portugalu, i pozorištu u Provansi.

Unutrašnjost Arčimboldi opere u Milanu (Foto: EPA/Daniel Commins)

Dario Frančeskini, italijanski ministar kulture, rekao je da je Gregoti bio „veliki arhitekta i gradski planer koji je Italiji obezbedio prestiž širom sveta”, a reagujući na vest o njegovoj smrti, Stefano Boeri, njegov kolega, nazvao ga je „majstorom na međunarodnom sceni”. „Velika je tuga što ga više nema”, dodao Boeri u objavi na „Fesjbuku”.

„Njujork tajms” u članku njemu posvećenom podsetio je na ključne momente njegove karijere, ocenjujući njegov doprinos modernizmu velikim, ističući da je u realizovanim zamislima vešto kombinovao tradiciju i inovacije. Američki list posebno se osvrće na zdanje već pomenutog stadiona u Barseloni, koje je prvobitno izgrađeno za potrebe izložbe 1929. i koje je posle Mediteranskih igara 1955. zaboravljeno i ruinirano, a koje je Gregoti preuredio tako što je sačuvao originalnu fasadu i sve postojeće kule, ali je kompletna unutrašnjost izmenjena. Tadašnji pristup italijanskog stručnjaka pohvalio je i arhitekta Nil Vilson i tekstu u „Indipendentu” iz 1989, ocenivši da svi koji su bili prisutni tokom izgradnje 1929. mogu da posvedoče da su besprekorno očuvani „amfiteatar nalik Rimskom cirkusu, neoklasičan izgled lukova i elegantne kule”.


Komentari0
c471c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja