ponedeljak, 06.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:26

Pučinijeva opera „Manon Lesko” premijerno u Beogradu

Ovom predstavom pokazujemo da je opera u našem gradu živa i cenjena, rekla je direktorka Jasmina Trumbetaš Petrović
Autor: Biljana Lijeskićutorak, 25.02.2020. u 20:00
Јасмина Трумбеташ Петровић у улози Манон (Фото Народно позориште)

Posle 53 godine opera „Manon Lesko” Đakoma Pučinija, u režiji Pjera Frančeska Maestrinija biće izvedena premijerno u Narodnom pozorištu u Beogradu, sutra uveče u 19.30 časova na Velikoj sceni, a potom i 29. februara u „Madlenijanumu”, koji je koproducent. Na generalnoj probi ovog poznatog dela, juče smo u loži nacionalnog teatra sreli slavnu opersku umetnicu Radmilu Bakočević, koja je budno pratila pevačke bravure. To nije čudno jer je i sama pevala 1967. na toj istoj sceni naslovnu ulogu u ovom Pučinijevom delu i poznaje svaku notu i stih.

– Vrlo sam melanholična dok slušam ponovo operu „Manon Lesko” uživo, prisećam se kako sam Manon, koja je veoma teška i zahtevna rola, pevala širom Italije od Trsta pa nadalje. Svakako je dobro što je imamo na repertoaru i sviđa mi se što je urađena na tradicionalan način – rekla je primadona Bakočević za „Politiku”.

Na jučerašnjoj konferenciji novinarima su se ovim povodom obratili Ivana Vujić, upravnica nacionalnog teatra, Andreja Rackov, generalni direktor „Madlenijanuma”, Jasmina Trumbetaš Petrović, direktorka Opere NP i Nebojša Babić, bariton. U naslovnoj ulozi Manon naći će se prvakinje Beogradske opere Jasmina Trumbetaš Petrović, Sanja Kerkez i Ana Rupčić, za koje je čuveni sopran Radmila Bakočević rekla tokom našeg jučerašnjeg susreta:

– Sigurna sam da će sve tri umetnice izvrsno otpevati Manon, to tvrdim jer znam kako pevaju, a i viteza De Grijea je Janko Sinadinović odlično savladao. Naša publika će ovo delo sigurno voleti, a meni je probudilo mnoga sećanja.

Kad je reč o ostalim ulogama, narednika kraljevske garde Leska dočaraće u alternaciji Nebojša Babić, Vuk Zekić i Vladimir Andrić. Žerona de Ravoara pevaju Dragoljub Bajić, Mihailo Šljivić i Aleksandar Stamatović. Dirigent je Stefano Romani, gost iz Italije.

Direktorka i prvakinja Beogradske opere Jasmina Trumbetaš Petrović, koja na premijeri peva Manon naglasila je da je rad na predstavi bio pozitivno iskustvo zbog velike posvećenosti reditelja Pjera Frančeska Maestrinija, koji odlično poznaje libreto. I dodala:

– Nijednog momenta nismo imali dilemu šta treba da radimo. Maestrini je naš ansambl učinio srećnim, baš kao dirigent Stefano Romani, a autentične kostime je uradio Luka dal Alpi. Vredne ruke naših žena u radionici stvorile su oko 200 kostima. Srećna sam što tako zahtevno delo ponovo postavljamo u Narodnom pozorištu, u godini kada obeležavamo vek postojanja Beogradske opere. Svakako uloga Manon je među najvećim izazovima u mojoj karijeri. Ovom predstavom pokazujemo da je opera u Beogradu živa i cenjena.

Jasmina Trumbetaš podsetila je da su prošle godine dve premijere opera domaćih autora „Koštana” Petra Konjovića i „Na uranku” Stanislava Biničkog, kao značajna dela naše kulturne baštine, zablistala u nacionalnom teatru. I dodala da se u novoj sezoni planiraju obnove „Onjegina” Čajkovskog, „Đanija Skikija” Pučinija i „Ljubavni napitak” Donicetija. U planu je i premijera „Kneza Igora” Borodina.

Ivana Vujić, upravnica Narodnog pozorišta, naglasila je da je u planu dovođenje malih kamernih operskih produkcija iz celog sveta u Beograd:

– Naš cilj je internacionalizacija opere, ali i uticaj na lokalnu sredinu. Opera Narodnog pozorišta priprema ozbiljne, internacionalne opere kao što je „Manon Lesko” što će omogućiti gostovanje našeg ansambla u svetu. Već imamo dogovore sa nekim operskim kućama u Italiji.


Komentari2
d27ec
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

zorane stokicu
Barokne opere nema ko da izvodi kod nas, nema pevača, nema muzičara, nema instrumenata, a nema ni interesa u NP. Fakultet muzičke umetnosti gaji promašene dive i divce, za njih je barok neka muzikica, jer nemaju pojma o baroku. Srbistan zaostali.
zoran stokic
Opere baroka 1 liga , klasicizam 2 liga a sve posle (pa i "Manon Lesko") je 3 liga! Hendl "Julije Cezar", "Alčina", "Orlando", Vivaldi "Orlando", "Farnace", "Bajazit", Ramo "Hippolyte et Aricie", Mara "Alcyone", Teleman "Orfej" (nisu izvođene u Bg). Prema Čimarozinoj komičnoj oper "Tajni brak" druge komične ("Đani Skiki", na pr) su 2 liga. Ili Gretri čije su opere izvođenje 60 g u 2 vrhunske opere u Parizu svako 3 veče: "Zémire et Azor", "Karavn iz Kajra", "Ljubomorni ljubavik", "Viljem Tel"..

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja