nedelja, 05.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 18:53

Metro, tuneli i novi most saobraćajni prioriteti

Gradska železnica smanjiće saobraćaj u centru grada za približno 30 odsto
četvrtak, 13.02.2020. u 08:08
Гужве на и Бранковом мосту и „Газели” смањиће нови Савски мост јер ће саобраћај директно ићи у тунел испод центра града (Фото А. Васиљевић)

Metro, dva tunela u centru i most na Adi Huji infrastruktura je koju srpska prestonica trenutno nema, ali koju bi trebalo da konačno dobije u predstojećim godinama. O ovim projektima već duže se priča, izrađuje se dokumentacija za njih, ali i dalje nema konkretnih radova na terenu. Da je ova infrastruktura u vrhu prioriteta za grad, još jednom je ukazao Goran Vesić, zamenik gradonačelnika, koji je učestvovao na Petoj srpskoj konferenciji o razvoju nekretnina i infrastrukture u hotelu „Metropol”.

– Beograd je jedini grad ove veličine u Evropi čiji je osnovni podsistem javnog saobraćaja autobuski, jer nema grada te veličine bez gradske železnice i metroa. Zato su nam ta dva projekta najvažnija – metro, čija će vrednost biti između 3.800.000.000 i 4.000.000.000 evra, i gradska železnica, gde planiramo da u nerednih pet godina izgradimo 186 kilometara. Metro i gradska železnica smanjiće saobraćaj u centru grada za približno 30 odsto – istakao je Vesić.

On je podsetio i na projekat izgradnje dva velika gradska tunela, od kojih će jedan počinjati kod Ekonomskog fakulteta, a završavaće se kod Pančevačkog mosta.

– Drugi tunel povezaće Most na Adi sa Autokomandom, što će znatno smanjiti intenzitet saobraćaja u tom delu grada. Takođe je važan i novi Savski most koji će smanjiti gužve na „Gazeli” i Brankovom mostu jer će saobraćaj direktno ići u tunel ispod centra grada. Pored toga, raspisaćemo i tender za rečni prevoz koji će povezati Obrenovac, Grocku i Zemun, a 2021. godine radićemo i Most na Adi Huji, čija je vrednost oko 220.000.000 evra. Između Mosta na Adi i Mosta na Adi Huji radimo unutrašnju obilaznicu sa četiri trake – podsetio je Vesić.

Drugi čovek glavnog grada osvrnuo se i na izgradnju kanalizacione mreže i naveo da se godišnje sipa 60.000 olimpijskih bazena fekalija u Savu i Dunav.

– To moramo da rešimo izgradnjom velike fabrike za preradu otpadnih voda. Ova fabrika obuhvatiće oko 1.500.000 stanovnika i kada je završimo ukinućemo oko 80 direktnih izliva u reke. To je civilizacijski važna stvar, kao i Deponija „Vinča”. Sledeći korak je i izgradnja 17 reciklažnih dvorišta i sortirnice za otpad, približne vrednosti od 60.000.000 evra – istakao je Vesić.

Važan projekat, kako je dodao, jeste „Pametan grad” u okviru koga se radi i semaforizacija 300 raskrsnica i „pametno” upravljanje njima. Time će se smanjiti zagađenje i ubrzati protočnost saobraćaja.

D. A.


Komentari26
c25de
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

дрвена пропаганда
Развијена градска железница би могла много да ублажи загушеност саобраћаја, али, авај, они су управо скинули ПОСТОЈЕЋУ пругу од Дунав станице до Сајма, коју је само требало обновити и понегде евентуално укопати у земљу. То би била одлична и јефтина замена за метро у појединим деловима града, која би све време радила на већем делу, а негде морала да се догради. Тако, ово је шупља прича. Ништа од подвожњака на НБг, од петље код Петловог брда, од најављених кружних токова, од проширењ улица ...
Stići će, dok kažeš metro
Zamalo pa da ozbiljno uzmem u razmatranje članak. A onda sam se setio da su pred izbore brojevi i obećanja toliki, da ljudi pomisle, ako od ovoga bude tačno samo 10%, biće nam sjajno. Naravno, interesantan je period od 5 godina. Ako se iko bude setio iduće godine u ovo vreme o čemu je pričano na Petoj konferenciji, biće ravno čudu. Što ne rekoše šta su pričali na četvrtoj, pa da se vidi šta je urađeno. Ovako, otvorte se usta pa pričajte, ništa ne košta a lepo zvuči. A g. Vesić je već legenda Bg
p.kostić
ježeći se i zgražavajući čitam ove pakosne i zlurade ''komentare'' i pitam se ko su ovi ''rodoljupci'' koji očigledno jedva iščekuju propast?ali, evo i ova vlast nedemokratska koju toliko mrze pružiće im pravu priliku da je na predstojećim izborima sruše (imaju čak i onaj popust od 3 posto iznad cenzusa). Možda će oni izgraditi neki novi Bgd, po uzoru na Čačak? Hoće li ikada prestati ovo međusrpsko gloženje koje traje od Nemanjića?
Piglet
...nijedna rekonstruisana ulica nije funkcionalno kvalitetnija, tramvaj ostao bočno, nema pravih bici staza, smanjen broj parking mesta...kratko rečeno šminka-povod za akviziciju narodnog novca. U redovno održavanje se ne ulaže ni dinar:parking mesta po NBGD-u upropašćena zbog neadekvatnog izbora drveća čije korenje diže parkinge.Odviknut narod od koriščenja tramvaja jer ulice kud ide su zatvorene godinama, ukidanje trolejbusa, novi GUP iz 2016 kojim je dozvodljena visoka gradnja gde nikad nikad
Preporučujem 5
Piglet
Aimo malo prvi razred: Država/Grad/lokalna samouprava je delegirana od strane naroda da u JAVNOM interesu upravalja narodnim novcem od poreza! (ne u privatnom, kao što je sada slučaj). Trenutna vlast investira narodne pare u sa ciljem akumulacije privatnog kapitala. Kako drugačije objasniti da se petlja Petlovo brdo gradi od 2012, da smo za studiju opravdanosti kružnih tokova dali 10milona dinara a da nije izgradjen nijedan, da sve rekonstrukcije ulica su samo šminka da ništa efektivno nismo ...
Preporučujem 5
Prikaži još odgovora
bla
Mene samo zanima da vidim kako ce da kopaju tunel od ekonomskog do pancevca. To je centar grada, pa ne mogu jedno brdo u klisuri da izbuse bez posledica a hoce da izbuse stari beograd direktno kroz centar. Hahahahaha
srbad
Prazna obecanja pred izbore a u isto vreme ne mogu zavrse rekonstrukcije ulica u razumnom roku.
StaTeBriga
Pa ne zavrsavaju oni rekonstrukcije vec privatne firme koje su prihvacene na tenderu. Upotrebite mozak ako ga uopste imate!
Preporučujem 7

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja