U okviru ovogodišnjeg nedavno završenog Kustendorfa u Andrićgradu u Višegradu otvorena je izložba „Moderna, izbor radova iz kolekcije Kuće legata”, koja će trajati do 28. februara, a predstavlja plod saradnje dve ustanove, Kuće legata u Beogradu i Andrić instituta u Višegradu, uz podršku Ministarstva kulture i informisanja, kao i Sekretarijata za kulturu, preneo je Tanjug.
Postavka, autorke istoričarke umetnosti Dine Pavić, obuhvata čitav pravac pod čijim okriljem su stvarali neki od najznačajnijih umetnika srpske scene. Pavićeva je u uvodnoj reči kazala da je u okviru „Moderne” kao celine uvršćeno nekoliko potcelina „koje predstavljaju portrete, prostore i promene”.
„Možete videti zanimljivo slikarstvo Petra Dobrovića, njegov portret Miroslava Krleže, kao i snažan autoportret Milenka Šerbana. Tu je mrtva priroda Save Šumanovića, Marka Čelebonovića, Ljubice Cuce Sokić i Nedeljka Gvozdenovića”, navela je autorka.
Ovi su umetnici samo neki iz širokog opusa izložbe, a kako je naglasila Pavićeva, svi su veoma različiti, ali ih spaja želja za pomeranjem granica i istraživanje na polju slike.
„S druge strane su pejzaži Petra Lubarde i Milana Konjovića koji su bili svojevrsno oruđe za oslobađanje prostora u njihovoj stalnoj borbi za likovnu umetnost”, kazala je Dina Pavić.
Ona je dodala da „Modernu” treba shvatiti kao jedan otvoren sistem sučeljavanja, konflikata, raznih ideja, ideologija, ličnih filozofija...
Izložbu je otvorio direktor Kuće legata Filip Brusić Renaud naglasivši da je saradnja sa institutom postala lepa tradicija kao i da ovom postavkom njihova kuća proslavlja 15 godina postojanja.
„Prvo smo je organizovali u Beogradu, sada ovde u Višegradu. Naš zadatak i misija je da se staramo o legatima i zbirkama koje su Beogradu poklonili ili zaveštali njegovi umetnici. Ovde se nalaze dela iz 11 legata poput Petra Lubarde, Veljka Petrovića, Koste Bogdanovića, Cuce Sokić... Želimo da prikažemo šta su naši najveći umetnici ostavili svome otačestvu”, kazao je Brusić.