Radovi na „Pobedniku” privode se polako kraju. Ostalo je da se uradi deo noseće konstrukcije skulpture na vrhu stuba na Kalemegdanu i da se u ateljeu u Smederevu ugradi konstrukcija od nerđajućeg čelika unutar skulpture.
U međuvremenu odabran je kamen za kružni postament koji će se nalaziti između skulpture i stuba. Taj kamen istog je porekla i geološke starosti kao onaj što je pre više od devet decenija odabrao Ivan Meštrović kada je stvarao simbol Beograda. Kamen je tada nađen na području Beograda, pretpostavlja se na Tašmajdanu ili čak i na samom Kalemegdanu, ali su ta mesta već odavno zatvorena za iskopavanje.
Ovaj novi kamen nađen je na Fruškoj gori i po svim petrološkim karakteristikama potpuno odgovora prethodnom kamenu.
Postament će kao i nekada biti u kružnoj formi postavljen ispod skulpture čime će biti vraćen autentični izgled spomenika. Detalje tehničkog rešenja oslanjanja figure uradio je Građevinski fakultet.
Do sada je mnogo toga urađeno na „Pobedniku” – zakrpljene su mu rane od metaka, ispravljen nos, pričvršćen mač, očišćena 132 šrafa kojima su delovi skulpture povezani, „opran” je od takozvanih crnih kora, odnosno naslaga čađi, i to metodom čišćenja suvim ledom...
Ali „Pobednikom” se ne bave samo oni zainteresovani za kulturu i umetnost, već je postao i predmet političkih rasprava. Povodom zahteva Balše Božovića koji je tražio da dobije konzervatorsku i foto-dokumentaciju restauracije, kao i hemijsku analizu patine da bi, kako je naveo, a prenosi Tanjug, stručna javnost imala uvid u ceo proces obnove, juče se oglasio i Aleksandar Mirković, šef odborničke grupe Srpske napredne stranke.
On je, između ostalog, rekao da je sve kada je reč o „Pobedniku” urađeno transparentno i da se svi podaci o njegovoj restauraciji nalaze na Tviteru.
B. V.