sreda, 01.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:08

Beograđani jutros udišu čistiji vazduh

petak, 17.01.2020. u 09:32
(Фото Бета)

Beograđani jutros udišu čistiji vazduh, u odnosu na prethodne dane, pokazala je oko osam sati merna stanica u Bulevaru despota Stefana.

Koncentracija suspendovanih PM 10 čestica bila je nešto iznad 50, što su prihvatljive vrednosti. Prethodnih dana koncentracije PM 10 čestica išle su i preko 180 mikrograma po metru kubnom.

Kakav je kvalitet vazduha jutros u Beogradu lično se uverio i gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, koji je rekao da su klimatski uslovi i to što nije bilo vetra glavni razlog lošeg kvaliteta vazduha prethodnih dana u Beogradu.

On je za Tanjug naglasio da su najveći zagađivači vazduha u prestonici ložišta i saobraćaj. U prethodnih nekoliko godina ugašeno je oko 1.200 ložišta na mazut, a ostalo je još oko 30, prenosi Tanjug.

Kaže da u gradu ima puno individualnih ložišta na ugalj i drva i da se mora naći model kako da se ta domaćinstva motivišu da pređu na drugi način grejanja.

Veliki zagađivač je i saobraćaj, a gradonačelnik kaže da se u prethodnom periodu radilo na širenju pešačkih zona kako bi se centar grada rasteretio od gasova iz automobila.

Grad je, navodi, nabavio i 244 nova autobusa, a radi se na ozelenjavanju površina.

„Puno stvari se radi kako bi imali čistiji vazduh . Od 2016. godine imamo plan popravljanja kvaliteta vazduha u Beogradu i prema toj strategiji i planu se radi”, rekao je Radojičić.

Gradonačelnik je naveo da se situacija, što se tiče kvaliteta vazduha, popravlja i da je na mernom mestu u Bulevaru despota Stefana 2015. godine bio 151 dan kada je koncentracija suspendovanih PM 10 čestica bila iznad prihvatljivih.

Tokom 2016. godine bilo je 97 dana, 2017. godine 57, 2018. godine 57 dana je bila povećana koncentracija suspendovanih PM 10 čestica. Kako je rekao 2000-ih je bio veći broj dana kada je zagađenje bilo mnogo veće.


Komentari32
404d3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ненад Рајковић
Познајем Медо принцип рада хибрида, ел.аутомобила, дизела. Не знам какав вам је тај патент, волео бих да сазнам више о томе. Али тврдим да класични ауто на батерије загађује више од аута који добија погон сагоревањем природног гаса.
meda
Gospodine, Rajkoviću, Ne poznajete dovoljno načine upotrebe elektro automobila, pa kažete da se pogon vrši pomoću baterija? Postoji i jedan inovativniji način, radi se o Mobilnom uređaju za proizvodnju električne energije koji je namenjen za elektro automobile umesto baterija. Ja imam patent za to, samo što mi nismo država da upotrebljava o izume ili inovacije...
a looo
Nije cistiji, nego malo manje strokav.
milan
Za vladu Srbije najveci krivac za trovanje vazduha je Goran Trivan. On se kritikuje da nista ne radi. Danas je dobro radio i otklonio maglu pomocu sunca. Jedino nije jasno kako je magla OTISLA BEZ VETRA. U Americi desetine hiljada ljudi zbog tajfuna,uragana i poplava ostane bez krova nad glavom a nikome ne pada napamet da pronalazi odgovorne... Srbi ce pronaci odgovorne i bez krivice..
Ненад Рајковић
Мало ћу направити дигресију са теме..а тиче се поборника електричних аутомобила. Неком је то интерес, то је новатарија, јер видите, на концу, он такође загађује, можда не БГ али Костолац да, јер нека струја мора те батерије да напуни. Дакле, тнг, лнг и цнг је она алтернатива која је стварно еколошки исплатива. У гасификацији је спас.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja