četvrtak, 20.02.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:37

Beograd u kakvom želim da živim

Autor: Aleksandra Kurtešsreda, 15.01.2020. u 23:03
Отварање изложбе у Националној галерији (Фото: Н. Неговановић)

Vožnja bicikla je zdrava, ne stvara buku i ne zagađuje okolinu. Bicikl je jeftino prevozno sredstvo, lako se parkira, a biciklista sam bira put kojim će da vozi – ovo su neke u nizu korisnih preporuka koje su mogle da se čuju na otvaranju izložbe „Beograd u kakvom želim da živim – Ulice budućnosti”. Postavka je priređena u Nacionalnoj galeriji u Dositejevoj ulici i na njoj je prikazano 13 studentskih radova, udruženja i projektnih timova pristiglih na konkurs koji je bio raspisan na teme urbane mobilnosti, održivog razvoja, korišćenja bicikala i javnog gradskog prevoza. Organizatori postavke su Centar za planiranje urbanog razvoja, Ces.TRA i Sekretarijat za saobraćaj.

O značaju izložbe govorili su Marko Stojčić, glavni gradski urbanista, i Dušan Rafailović, zamenik načelnika Gradske uprave. Oni su podsetili da se udruženim snagama moramo truditi da utičemo na poboljšanje kvaliteta života u gradu, a vožnja bicikla je jedan od tih načina. Život u urbanoj sredini, prema njihovoj oceni, znači lakši, a samim tim trebalo bi da podrazumeva i bolji i duži život. Stojčić je istakao da Plan održive urbane mobilnosti predstavlja integralni deo budućeg Generalnog urbanističkog plana.

– Plan održive urbane mobilnosti treba da nam ukaže na neophodne korake koji će uticati na povećanje pešačkog i biciklističkog kretanja kroz grad, kao i na povećanje korišćenja javnog gradskog prevoza – istakao je glavni gradski urbanista.

Grad, prema njegovim rečima, planira izgradnju dodatnih biciklističkih staza.

– Biciklistički saobraćaj u našem gradu trenutno koristi svega 0,8 odsto građana, dok u Novom Sadu to čini osam odsto i naš je cilj da u godinama pred nama taj procenat dostigne pet odsto. Jedini način da smanjimo zagađenje vazduha jeste korišćenje javnog gradskog saobraćaja koji će proširenjem šinskog saobraćaja biti još bolji, metro koji ćemo graditi i korišćenje alternativnih vidova prevoza, poput korišćenja bicikala – naveo Stojčić.

Sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović ukazao je da je projekat urbane mobilnosti u trećoj fazi, posle čega će četvrta značiti praktičnu primenu, a među rešenjima biće i projekti prikazani na postavci.

U brošuri koju su posetioci Nacionalne galerije mogli da uzmu navedene su glavne tačke bezbednosti u saobraćaju biciklista, kako održavati bicikl, kuda ga voziti u našoj prestonici, a dat je i odgovor na pitanje kako na bicikl kad je Beograd brdovit. Stručnjaci podsećaju da je i San Francisko brdovit, ali to ne sprečava na hiljade biciklista da svakodnevno voze bicikl po ovom gradu. A, bicikli se danas uglavnom prave sa brzinama, ima ih sa različitim stepenima prenosa i obimom točkova.

Na izložbi su proglašeni i dobitnici nagrada na  konkursu. Prvu nagradu, električni bicikl, osvojio je  Nikola Stojanovski, student četvrte godine Saobraćajnog fakulteta. Druga nagrada pripala je Udruženju građana „Ulice za bicikliste”. Oni su dobili četiri gradska bicikla. Trećenagrađena Tijana Žišić, student prve godine master studija Arhitektonskog fakulteta, osvojila je električni trotinet.


Komentari9
3ffa5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Beogradjanin Schwabenländle
У Европи се бицикли највише користе у Копенхагену, Амстердаму, Утрехту, Штразбуру, Ајнховену, Малмеу, Нантесу и Бордоу. То су градови без брдовитог предела града, за Београд бицикл није баш најбоље решење сем ако с ене ради о спорстком коришћењу, а не за одлазак на посао; велика гужва на улицама са јаким саобраћајем, непостојање стаза за бициклисте, несавесни и арогантни возачи моторних возила, непостојање могућности пресвлачења на радном месту после знојења на точку, као и где оставити точак .
MP
Kada se pravio projekat za rekonstrukciju od Ruzveltove (ul.Kraljice Marije, 27. Marta, Dz. Vasingrona, Cara Dusana...), obecali su biciklisticke staze, jer tim ulicama se ide i ka Dunavu..."Naravno", nista od toga, biciklisti nisu pozeljni u Beogradu, pa tako i ja i suprug (isli bismo biciklama na posao i dr), moramo da idemo svako svojim autom, jer nemamo dobru i redovnu vezu gradskog prevoza (po dva presedanja). Nedostatak biciklistickih staza i saobracajne kultura (odnos prema biciklistima).
nikola andric
U Holandiji ima najvise bicikla na svetu . Ali i posebne staze za bicikle. Cak i ''starci'' od preko 80 godina idu u kupovinu na biciklama. ''Paradoks'' je da se samo automobili zaglavljaju na putevima. Posto se cenama koriguje ponasanje bice uvedena cena po kilometrazi. To je cetvrto poresko ''resenje '' pomocu krave muzare koja se zove ''vlasnik automobila''.
milan
Ima jedan praktican problem koji niko nece resiti. Moj prijatelj je parkirao bicikl,obezbedio ga, i posle deset minuta kad se vratio ,nije ga bilo. Sta ce raditi ljudi u visespratnicama sa svojim biciklima. Peske ili liftom na dvanaesti sprat a na ulici doviđenja. Elektricni bicikl je ipak privilegija bogatih građana koji mogu da ga drze u sopstvenom dvoristu ili garazi. Ukradeno je i na stotine elektricnih trotineta i mnogi su zazalili za bacenim novcem.
Dragan
"Они су подсетили да се удруженим снагама морамо трудити да утичемо на побољшање квалитета живота у граду, а вожња бицикла је један од тих начина" Ulice od Vuka do Drinčićeve radite već onoliko, građanima ste zagorčali život. Zašto nisu obeležene biciklističke staze, kada ćete kada sada niste?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja