nedelja, 27.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 25.12.2019. u 11:23
POTROŠAČ PITA

Oprez u prazničnoj kupovini

(Фото Пиксабеј)

Vreme je prazničnih kupovina, kada se vrlo često dešava da se potrošači impulsivno odluče za neki proizvod ili pogreše veličinu, boju. Može se dogoditi i da se posle mesec dana ispostavi da postoji neki nedostatak na proizvodu – odlepio se đon na cipelama, rašio se rukav ili bilo šta drugo, zbog čega se kupci nađu u dilemi. Kako da reše svoj problem?

ODGOVOR:

Stručnjaci za zaštitu prava potrošača u vreme pretprazničnih kupovina uglavnom kao prvi savet izdvoje to da je važno da se sačuva račun kao dokaz kupovine. U slučaju da im se dogodi neki od ovih problema i da moraju da vrate proizvod, u Sektoru za zaštitu potrošača pri Ministarstvu trgovine savetuju da izjave reklamaciju prodavcu kod koga su robu kupili, uz dostavu računa.

– Obavezno uzmite potvrdu o reklamaciji – po Zakonu o zaštiti potrošača prodavac je dužan da vodi knjigu reklamacija i da vam izda potvrdu da ste reklamirali robu. Prodavac je dužan da se o vašem zahtevu izjasni u roku od osam dana od dana kada je izjavljena reklamacija. Ukoliko vam ne odgovori u tom roku, obratite se tržišnoj inspekciji, uz dostavu potvrde o reklamaciji – navode na sajtu Sektora za zaštitu potrošača. Prodavac je inače dužan da prihvaćenu reklamaciju reši u roku od 15 dana.

Kupac u prvih šest meseci ima pravo da mu prodavac zameni ili popravi robu ili vrati novac u iznosu koji je platio. Popravka robe je moguća samo uz izričitu saglasnost kupca. Važno je znati i to da bez obzira na to što je roba bila na sniženju (recimo sezonskom) kada je kupljena, potrošač ima pravo na reklamaciju. Ukoliko trgovac odbija da primi reklamaciju, usmenu ili pisanu, ona može da se pošalje i preporučenom poštom, ali je važno da se sačuva povratnica.

Odgovara Nacionalna organizacija potrošača Srbije

 

Komentari0
b17f3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja