nedelja, 20.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 24.12.2019. u 15:40

Za dva dana otvaranje obnovljenog puta od Smederevske Palanke do Velike Plane

(Фото А. Васиљевић)

Rekonstruisani put od Smederevske Palanke do Velike Plane biće otvoren 26. decembra, a ceo Ipsilon krak Koridora 10 od Subotice do Kelebije 27. decembra, rekla je Tanjugu potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović.

Dve važne saobraćajnice predstavljaju vezu sa Koridorom 10 i biće otvorene, kako se očekuje, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.

Ukupna dužina deonice regionalnog puta (IIA, 147) od Smederevske Palanke do Velike Plane je 13,5 km, od čega je rekonstruisano 9,83 kilometara, a izgrađen je i novi most preko potoka Guberaš.

Obim radova je takav da je, iako je reč o rekonstrukciji, urađen potpuno nov put.

Mihajlović ističe da je to veoma značajan put za građane tog dela zemlje, pošto povezuje Smederevsku Palanku sa Koridorom 10.

„Građani su nekoliko godina tražili da se uradi taj put, jer predstavlja najbržu vezu između Smederevske Palanke i Velike Plane”, naglasila je ministarka.

Ukupna vrednost izvedenih radova, uključujući i radove na mostu, iznosi 598,76 miliona dinara bez PDV-a, od čega je 577,5 miliona za trasu puta i 21,2 milion za most.

Takođe, Mihajlović je rekla da će u petak biti otvoren ceo Ipsilon krak odnosno obilaznica oko Subotice u dužini od 24 kilometra, pošto se završava izgradnja poslednje deonice duge 12 kilometra od graničnog prelaza Kelebija do kružne raskrsnice sa Somborskim putem.

„Druga važna stvar, koja se čeka još od devedesetih godina prošlog veka, jeste završetak Ipsilon kraka Koridora 10. Mi smo u prethodnih nekoliko godina završavali deo po deo i ukupno uložili u njegov završetak oko 2,8 milijarde dinara. Otvorićemo u petak celu obilaznicu oko Subotice”, rekla je Mihajlović Tanjugu.

Ipsilon krak je obilaznica oko Subotice koja povezuje granični prelaz Kelebija sa autoputem Horgoš-Novi Sad, dužine oko 24 km.

Ukupno je za 26 godina, od 1990. do 2016. rađeno, ali ne i završeno, 11 kilometara puta na Ipsilon kraku.

Veći deo radova koji su izvođeni ranijih godina morali su u potpunosti ponovo da se rade, jer nisu bili kvalitetno urađeni, kažu u ministarstvu.

Vlada Srbije i Ministarstvo gradevinarstva, saobraćaja i infrastrukture preuzeli su poslove u vezi sa završetkom Ipsilon kraka u drugoj polovini 2016. godine, kada je definisan koncept završetka projekta u fazama, u skladu sa raspoloživim sredstvima u budžetu.

U 2017. izgrađeno je i pušteno u saobraćaj ukupno 6,5 kilometara puta na Ipsilon kraku (1,5 km u martu i pet km u avgustu), u koje je uloženo ukupno 322 miliona dinara.

U 2018. izgrađeno je 5,5 kilometara puta, deonica od Bikovačkog do Bačkotopolskog puta, u koje je uloženo 780,9 miliona dinara, čime je do decembra 2018. u saobraćaj ukupno pušteno 12 kilometara puta na Ipsilon kraku.

U decembru 2019. završava se izgradnja i poslednje deonice dužine 12 kilometra od graničnog prelaza Kelebija do kružne raskrsnice sa Somborskim putem.

Radovi na poslednjoj deonici su započeti u aprilu 2019. godine, a ukupna vrednost tih radova je 1,73 miliona dinara.

Komentari9
394d0
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

petar d
Pogledajte ove jadne bele linije kako su krive, kako lije ostalo?
Jovan
Bilo bi interesantno znati koliko su koštale ove raznorazne promocije otvaranja svega i svačega od 2012. Dolazi se do zaključka da oni grade puteve (naravno od naših para) ne da bismo imali iste, već upravo zbog stranačkih promocija kako bi ubedili narod da su baš oni Bogom dani da upravljaju sa nama.
Željko Lekić
A put Smederevska Palanka-Smederevo, preko Krnjeva, i to je bilo obećano, kada se završi Palanka-Plana?? Put za Krnjevo je katastrofa a tim putem za Palanku idu Krnjevci, Lozovičani, Miloševčani, Saraorčani, Trnovčani.... Plus što se taj put koristi za transport pa prolaze Šleperi i Autobusi čak iz Požarevca.....
Slavisa
Za izlazak na koridor Palanka ima bolje resenje.Preko Goloboka sa petljom "Lozovicka cesma" ali predhodnim vlastodrscima u Plani nije to odgovaralo.
Александар Симовић
Колико ми је познато, а познато ми је, не постоји "петља" Лозовичка чесма. Што ће рећи да би Паланчани до аутопута преко Голобока могли тек када се направи "горе призвана петља".
Драган
Пут је одличан. Сви који користе овај пут су одушевљени осим можда вулканизера.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja