ponedeljak, 03.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 11.12.2019. u 12:00 Dejan Aleksić

U saobraćajnom špicu putnici kao sardine u konzervi

Дуж Булевара краља Александра јуче око 17 сати на свим станицама била је гужва и дуго се чекао превоз (Фотографије Фото Д. Калезић)

Autobusi su klimatizovani, imaju „vaj-faj” vezu i mesta za osobe sa invaliditetom, i na sve to prilično su novi. Ali, putnicima u javnom saobraćaju malo vrede ove pohvale na račun voznog parka prevoznika, kada je putovanje tim vozilima gotovo svakodnevno avantura i igra na sreću. Tako je bilo i po podne u centru grada. Gužve na brojnim stajalištima, a željena vozila nikako da naiđu.

Ako bi prema redovima vožnje u razvijenim metropolama mogao da se navija sat, beogradski interval polazaka javnih vozila izazvao bi prilično kašnjenje tih časovnika. Jer u našem glavnom gradu nije neuobičajeno da autobusa na nekoj liniji nema po pola sata i da se onda iza krivine za manje od dva minuta pojave u nizu – njih četiri, pet.

Takva slika redovna je na mnogim linijama. Jedna od njih je „dvadeset šestica”. Nije tajna da ovi autobusi imaju vrlo nezgodnu trasu, da se svakodnevno probijaju kroz uske dušanovačke ulice. Još kada im se na trasi parkira neki bahati vozač, kašnjenje je neminovno. Ali, nisu za to krivi putnici već oni koji planiraju trase i intervale polazaka i oni koji zavode komunalni red. Kako su svi oni, očigledno, neusaglašeni, putnici koji čekaju autobus 26 u Bulevaru kralja Aleksandra ili kod Trga republike vrlo često moraju da računaju na pomeranje isplaniranih obaveza. Jer, iako očekuju da će svaki čas „dvadeset šestica” naići, poruka o dolasku narednog vozila im pošalje hladan tuš – da je najbliže vozilo udaljeno osam, devet i više stanica. Čekali su po podne tako putnici autobuse 26 i 27 kod Pravnog fakulteta. Čekali, čekali... Čovek po čovek i stajališta su se očas posla napunila, a vozila nigde.

Kada je konačno naišao jedan 26, ulazak putnika delovao je kao pakovanje sardina u konzervu. Nervoza, guranje, psovanje... Niko od njih nije bio kriv za taj mini-haos, ali gunđanje je svakome bio jedini izduvni ventil.

Najuporniji i „najborbeniji” u laktanju se nekako izbore za mesto. Većina je ipak ostala na stajalištu sve nervoznije iščekujući na kiši naredni autobus. Ali nije bilo lako ni onima koji su upecali mesto u prvoj „dvadeset šestici”. Pretoplo, čovek preko čoveka, guranje, neuspešni pokušaji da se uhvati komotniji položaj. Na sve to, i semafori za baksuz crvene li, crvene. Nikako da se stigne do narednog stajališta i uhvati malo svežeg decembarskog vazduha.

Ništa bolje nije bilo ni onima koji su u popodnevnim satima čekali tramvaje. Ni ovih šinskih vozila nije bilo. Umesto da nailaze na pet, šest minuta – pauze između dva nailaska tramvaja i po dvadesetak minuta, a onda dva sa istom oznakom jedan iza drugog. Ali ne dovoljno da pokupe sve putnike koji su besomučno čekali. Po kiši prilično se čekalo na primer na polazak prve naredne „šestice” sa okretnice kod Crkve Svetog Marka.

A u situaciji kada kiša pada jedini, kakav-takav saveznik, bio je kišobran.

Komentari14
fd96c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

petrovicranko
Tačno je da 26.ima nezgodnu trasu, npr. kako voziti Golsvortijevom? Uska ulica, parkiranja vozila sa obe strane, uvek neko ili parkira ili izlazi sa parkinga. Kod Kalenića imate 5-6 pešačkih prelaza, prolazi se jedan pešak, jedno vozilo. Niko nema nameru da uvede grupni prelazak preko ulice.Za to postoje redari koji se angažuju po principu dobrovoljnog rada građana koji tako odrađuju saobračane kazne. Apelujem godinama da se to uvede, tako što sam ponudio da na taj način odslužim svoj prekršaj.
Mirko
Na liniji 23 se koriste žuti "zglobni" autobusi koji su u upotrebi bili pre 30 godina. Sredinom 90-tih su bili povučeni iz upotrebe i sad su ponovo vraćeni. Bio sam ubeđen da su odavno na otpadu. Vožnja njima je horor film.
Милош
Метро од Макиша до Аде Хује ће смањити гужве!!! Ако неко у то верује ,нека одмах купи карту и сачека тај метро!!! Можда га и дочека - на траси од ничега до никуда!!
Goran Đurić
Preko 90% putnika odbija da plati uslugu javnog prevoza u Beogradu, a zatim se žale na kvalitet. Neka idu peške ili taxi, manje se čekaju.
Radomir
To apsolutno nije tačno! Najviše 10% ljudi nema kartu, uključujući u taj procenat đake i druge sa povlasticama.
pavla pajic
na malti dispečer na ulici non stop, u zavisnosti od situacije odlučuje koji autobus preusmerava na koju liniju... ovde red vožnje zavisi os savesti vozača

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja