Kad se na istom mestu nađu maštovita kostimografija i scenografija, specijalni efekti, vrhunsko umeće klizača i svevremena muzika Čajkovskog nastaje čarolija na ledu – balet „Krcko Oraščić”. U tom kolopletu lepote uživala je publika u „Sava centru” zahvaljujući Ruskom državnom baletu na ledu. Ovaj čuveni ansambl iz Sankt Peterburga od 1967. godine spaja umetnost i sport, poznate baletane i balerine sa šampionima umetničkog klizanja.
Više od 30 izvođača došlo je u naš glavni grad da na sceni ožive čuvenu priču E. T. A. Hofmana, za koju je muzičko ruho skrojio jedan od najvećih ruskih kompozitora, Petar Iljič Čajkovski, a koreografiju su osmislili Marijus Petipa i Lev Ivanov.
Danas je „Krcko Oraščić” toliko omiljen da neverovatno zvuči podatak kako je na premijeri u decembru 1892. u Sankt Peterburgu gotovo doživeo debakl. Kritičari su grmeli da je izvorna priča u prilagođavanju za scenu iskasapljena, a da je koreografija nerazumljivi haos. Jedino je muzika Čajkovskog, pa ni ona sasvim jednoglasno, bila odmah dobro prihvaćena.
Vreme nije dalo za pravo kritičarima – i u naše vreme teško je naći balet koji se po popularnosti može meriti sa „Oraščićem”. Možda u tome ima zasluga Volta Diznija i drugih tvoraca crtanih filmova, koji su u obilato koristili „Krckove” muzičke teme. Ali ne bi ta muzika ni bila tako rado i često citirana da nema tu jedinstvenu nežnost i živahnost, savršeni spoj melanholije i radosti, koji dočarava sve tuge i uzlete mašte, naročito dečje. Još kada se zna da se radnja „Krcka Oraščića” odigrava na Božić i da je priča prepuna poklona, igračaka koje oživljavaju i drugih čudesa, nije čudo da se publika u „Sava centru” sinoć iznova zaljubila u ovo svevremeno delo.