subota, 08.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 06.12.2019. u 20:00 Branko Pejović

Trasa auto-puta zaobišla selo proroka

Cela deonica biće duga oko 60 kilometara i petljom u Prilipcu vezivaće se za auto-put Beograd – Južni Jadran
(Фото Град Ужице)

Užice – Došlo je vreme da se i kroz užički kraj projektuju prvi kilometri auto-puta, u najavljenom pravcu Požega–Kotroman, koji preko Užica treba da spoji Beograd sa Sarajevom. Kuda će tačno voditi, kroz koje selo i preko čijeg imanja, mnogi se upravo pitaju. Povedeni saznanjem da je u užičkoj gradskoj kući ovih dana predstavljen deo trase budućeg auto-puta Beograd–Sarajevo, koji prolazi preko teritorije Užica.

Tu su projektanti Saobraćajnog instituta CIP gradske čelnike upoznali s predlogom kuda treba da prođe ta trasa. – Razgovarali smo i o potrebama Užica. Na primer, petlja u Zlakusi treba da bude u funkciji razvoja Sevojničkog polja, gde ćemo tada imati mogućnost da podižemo industrijska postrojenja – izjavio je gradonačelnik Užica Tihomir Petković, dodajući da je Republika Srbija s Turskom dogovorila finansiranje projekta za auto-put ovom trasom: – A nakon završetka projekta siguran sam da će naša država obezbediti i novac za izgradnju. Užičani s nestrpljenjem očekuju da za dve godine bude gotova trasa Koridora 11 do Požege. U međuvremenu, biće završen i ovaj projekat, pa očekujemo da će krenuti i njegova realizacija. Ovaj deo Srbije tada će postati zanimljiviji za investitore.

Prema rečima direktora Zavoda za saobraćajnice u CIP-u Novice Stevanovića, CIP je pre 10 godina uradio generalni projekat auto-puta Požega–Kotroman, a ove godine je sa firmom „Tašjapi” zaključio ugovor za izradu prostornog plana područja posebne namene i izradu idejnog i srodnih projekata. Cela deonica biće duga oko 60 kilometara i petljom u Prilipcu vezivaće se za auto-put Beograd – Južni Jadran. Trasa je zahtevna i prilično teška, teren uglavnom brdski, pa će ovde biti izgrađen priličan broj mostova i tunela.

Tragom tih informacija i izražene zainteresovanosti građana, pogledali smo u gradskoj upravi mapu budućeg auto-puta kroz užički kraj. Na njoj se vidi nova trasa i pravac tog koridora, ali nisu detaljno označena veća i manja naselja kroz koja ona prolazi. Ipak, moguće je ponešto zaključiti, pa se vidi da auto-put ide kroz požeško polje i od petlje Prilipac okreće ka Užicu, vodeći nedaleko od sadašnje magistrale i korita Đetinje. S tim što ide nešto južnije, područjima Rupeljeva, Zlakuse, Potočanja.

– U Gorjanima će biti petlja „Užice istok”, na koju će se Užičani uključivati ako putuju ka Čačku i Beogradu. Ko iz ovog grada putuje prema Sarajevu uključivaće se na petlji „Užice zapad” u Mačkatu, blizu proizvodnog pogona kompanije „Zlatiborac” – razjasnio nam je pomoćnik užičkog gradonačelnika Nemanja Nešić, koji je prisustvovao prezentaciji CIP-a.

Kad ovaj auto-put bude oko Sevojna, dodaje Nešić, trasa počinje da se penje i negde kod Rujevca ulazi u tunel dugačak oko dva kilometra. Iz njega izlazi kod brda Zabučja i sela Ljubanje, kuda zaobilazi grad Užice. Onda vodi pored novog pogona fabrike „Prvi partizan” u Dautovcu. Dolazi na petlju „Užice zapad” u Mačkatu, nastavlja preko Sušice kroz Braneško Polje i Šljivovicu, nedaleko od sadašnje magistrale. Tu se, vidljivo je na mapi, auto-put sasvim odvaja od pravca magistralnog puta (koji odatle ide ka severozapadu) i skreće jugozapadno, preko planinskih prostora Semegnjeva. Samo dodiruje obodna područja prostranog sela Kremna, ali se ne približava centru ovog „sela proroka” niti poznatom skretanju za planinu Taru.

– Trasa ide gotovo nenaseljenim prostorima između Semegnjeva i Mokre Gore, što olakšava radove jer nema eksproprijacije objekata – objašnjava Nešić, dodajući da će se iza Mokre Gore preko Panjka auto-put spuštati na granicu u Kotromanu.

– Predstavnici CIP-a došli su da čuju sugestije s lokalnog nivoa na ovaj predlog projekta. Moguća su i odstupanja, jer je širok koridor te trase. U svakom slučaju, auto-put je ogromna šansa za razvoj Užica, pozicionira ga kao saobraćajno čvorište i omogućava brz i lak pristup našoj najzanimljivijoj turističkoj regiji, u kojoj su Zlatibor, Zlatar, Tara, Mokra Gora, grad Užice, reka Drina – zaključuje pomoćnik gradonačelnika Užica.

Komentari3
c6b4c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Vale
Naravno, braca Uzicani bi, ako bi mogli, tu i zaistavili autoput. Nekako se opet nazire ona koncepcija "samo meni ". Jos malo odmaci od Tare i Bajine Baste. Dok je trebalo graditi Kadinjacu i donositi priloge zbog onog Titovo, tada su vukli i kapom i sakom.Vise od 20 godina grade skretnicu za Bajinu Bastu "kobajagi " Kao mocni regionalni centar investirali su u grad pored Drine, ni manje ni vise no dve prodavnice za dorucak.
Александар Живановић
Па нису ни рекли у пророчанству да ће аутопут да прође кроз њихово село. Значи нису причали празне приче.
Miloš Popović
Nekad su Panjak, Bela brda i Crni Rzav bili daleka zabit, gde se samo peške moglo stići i gde se Draža skrivao, a sada je to trasa novog autoputa. Da li se pitati šta će ostati od te divljine i lepote, ili se radovati što će se za tri sata stizati od Beograda?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja