utorak, 26.05.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:30

Anketa među radnicima podelila pančevački ATP

Rukovodstvo preduzeća tvrdi da izjašnjavanje zaposlenih o ostanku u firmi nije uspelo, dok sindikalci to negiraju i kažu da su se pokazale tačnim prognoze da 90 odsto radnika želi da uzme otpremnine
Autor: Olga Jankovićpetak, 29.11.2019. u 19:00
(Фото: О. Јанковић)

Pančevo – Posle sedmice iščitavanja odgovora iz trodnevne ankete među zaposlenima, ko želi da ostane, a ko da napusti „Autotransportno preduzeće Pančevo”, a nakon stupanja na snagu javno-privatnog partnerstva između grada i grupe koncesionara, rukovodstvo firme došlo je do zaključka da anketa nije uspela.

„Nemamo odgovore, niti jasnu sliku o raspoloženju među radnicima, jer je anketa nepravilno popunjavana. Mnogi su se opredelili za opcije što jedna drugu isključuju, a ima i anketnih listova na kojima su zaokruženi svi odgovori, tako da je krajnji rezultat neupotrebljiv”, kaže za „Politiku” Bojan Bojanić, direktor preduzeća, napominjući da se ovako nešto moglo i očekivati, jer je anketa bila iznuđena, a da zaposleni nisu sačekali sve informacije o uslovima rada u novom privrednom društvu javno-privatnog partnerstva, koje je u međuvremenu ozvaničeno i odlukom Skupštine grada.

Pred 290 radnika našle su se opcije da napuste preduzeće i uzmu otpremnine, čime gube pravo radnog odnosa u budućem zajedničkom privrednom društvu, ili da se izjasne da žele da rade u novoformiranom preduzeću. Onima koji stiču jedan od dva uslova za penziju ponuđena je isplata šest prosečnih plata, I to i otpremnine idu iz svoze koju je po tenderskoj dokumentaciji koncesionar u obavezi da uplati u gradsku kasu.

Za reprezentativne sindikate pak anketa je sasvim uspela, a to potkrepljuju prilično preciznim podatkom da se, kako se i očekivalo, 90 odsto opredelilo da uzme otpremnine i napusti firmu.

„Važno je reći da smo se izborili za anketu i da se oko 90 odsto ljudi odlučilo za odlazak. Konkretno, od 291 radnika, 30 njih se nije odazvalo anketi, isto toliko se izjasnilo da želi da ostane da radi i tu je reč o službenicima, a ostali žele otpremnine. U toj grupi je najviše vozača, a u garaži su se svi, 100 odsto, upisali za odlazak. Zapravo, ljudi bi možda i ostali u firmi, ali im uslovi ne odgovaraju”, kaže za naš list Milan Marković, predsednik Samostalnog sindikata ATP-a, prvog prevoznika u Srbiji koji ulazi u ovaj novi obrazac poslovanja.

Marković dodaje i da niko nije verovao u takav rezultat ankete, ali da on samo odslikava katastrofalno stanje, pravu agoniju firmi, kojom vladaju, kako kaže „neproverene informacije i dezinformacije, neizvesnost i strah za egzistenciju, jer je mnogo onih sa 30 godina staža, koji ne znaju šta će ih snaći do uslova za penziju”.

Rukovodstvo ATP-a ima i plan B, pa najavljuje ponavljanje ankete do kraja godine, sa samo jednim pitanjem: „Želite li da ostanete/odete iz firme?” Novom izjašnjavanju će prethoditi, kako direktor Bojanić kaže za „Politiku”, intervju sa svim zaposlenima, sagledavanje raspoloženja i eventualne promene u uslovima rada kod novog poslodavca, koji mogu biti samo bolji po zaposlene.


Komentari1
9d142
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ankh
Tačno toliko ljudi ATP i treba da se otarasi. Neprofesionalni, agresivni i bezobrazni prema putnicima, a red vožnje su možda poštovali dok su bili na probnom radu. Nema polaska za ili iz Beograda koji ne kasni... Na prste jedne ruke mogu da nabrojim vozače koji zaslužuju da rade, ostali su tu jer nema ko da vozi. Vrlo dobro znaju kako neće smeti da se ponašaju u novom preduzeću pa im se beži na vreme. P. S. Korišćenje telefona za vreme vožnje je apsolutno redovna pojava...

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja