ponedeljak, 27.01.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:53

Suđenje za nesreću u Međurovu: dva bitna propusta mašinovođe

sreda, 27.11.2019. u 13:33
(Фото МУП Србије)

N - Suđenje za nesreću na pružnom prelazu u Donjem Međurovu u kojoj je osmoro ljudi poginulo, a dvadesetak povređeno, nastavljeno je u Osnovnom sudu u Nišu, a sudski veštak za saobraćaj Dragan Marković je kazao da je analizom dostupnih podataka ustanovio da postoje dva bitna propusta mašinovođe koji su doprineli da se nesreća dogodi.

Marković je istakao da se voz koji se sudario sa autobusom „Niš-ekspresa” kretao u staničnom području brzinom od 60,3 kilometra na čas, dok je ograničenje na mestu nesreće bilo 50 kilometra na sat, dok je kao drugi propust naveo da prilikom nailaska na pružni prelaz nije više puta koristio sirenu, a bio je obavezan da to čini.

„Analiza je pokazala da do udesa ne bi došlo da se se mašinovađa kretao propisanom brzinom jer bi autobus 13 sekundi pre nailaska voza prešao pružni prelaz. Takođe, da je više puta koristio sirenu, siguran sam da bi to upozorilo vozača autobusa i putnike i da bi došlo do sasvim drugačijeg razvoja situacije”, rekao je Marković.

On je kazao da je veštačenjem utvrđeno da je mašinovođa počeo da koči kada je bio udaljen od autobusa 26,2 metra, dok je brzina voza u momentu sudara bila 68 kilometra na sat. Marković je dodao da je na toj udaljenosti, jednom iskoristio sirenu.

„Da je mašinovđa krenuo da koči u momentu kada je autobus bez zaustavljanja prošao pored znaka 'stop', odnosno na 132 metra udaljenosti od pružnog prelaza do udesa ne bi došlo jer bi autobus prešao preko pružnog prelaza”, izjavio je Marković.

Prema njegovim rečima, posledice sudara bile bi značajno manje da je mašinovođa počeo da koči kada je autobus došao na samo tri metra od šina i ušao u zonu koja se smatra opasnom za saobraćaj.

On je dodao da je činjenica da je autobus prešao preko pružnog prelaza bez zaustavljanja, samo sa smanjenom brzinom na osam kilometra na čas.

„Uvidom na terenu ustanovio sam da je mašinovođa pri brzini kojom se kretao mogao da vidi da se autobus nije zaustavio u zoni pružnog prelaza koja je opasna za saobraćaj”, izjavio je Marković. ;

Suđenje vozaču „Niš-ekspresa” Milanu Zdravkoviću (31) za nesreću u Donjem Međurovu biće nastavljeno 29. januara, a na tom ročištu odbrana optuženog i oštećenih imaće prilike da postavljaju pitanja veštaku u vezi danas predstavljenog nalaza.

Nesreća na pružnom prelazu u Donjem Međurovu dogodila se u jutarnjim časovima 21. decembra prošle godine, prenosi Beta.


Komentari3
da6da
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

David Pokrajac
Kriv je Isak Njutn i drugi zakon mehanike. Kriv je i Tesla sto je izmislio radio pa je sofer pricao na mobilnom telefonu. Kriv je i Dizel sto je smislio istoimeni motor. A i Tito sto je doticnog spfera doveo grad, umesto da je u rodnom selu gonio taljige. Svi su krivi osim nemarnog vozaca.
dragan dragan
Neverovatno kriv masinovodja. Da se kretao sporije za 13 sekundi autobus bi prosao. A da li bi autobus isao tada istom brzinom...Izgleda samo u Srbiji ovako moze...
Zlatko
Свима вама треба забранити да возите. У ауто школи се учи шта возач ради када жели да пређе преко пружног прелаза.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja