Šabac – Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije i Institut za puteve Beograd, nosioci izrade projektne dokumentacije, prihvatili su primedbe meštana Štitara, koji su zahtevali da višetračni, državni put Šabac–Loznica obiđe 32 stambena i više ekonomskih objekata predviđenih za rušenje, i predložili su novu trasu kroz njihov atar. Zainteresovanim građanima ovo je saopšteno juče, na otvorenom delu sednice Gradske komisije za planove u Kulturnom centru u Šapcu.
Brza saobraćajnica Šabac–Loznica (54,58 km), nastavak je budućeg auto-puta Ruma–Šabac (21,14 km), a sa novim mostom preko Save kod Šapca (1.327,5 metara), kompletna investicija koštaće 467,5 miliona evra. Komercijalni ugovor za izgradnju ovih saobraćajnica potpisali su u utorak ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i izvršni direktor azerbejdžanske kompanije „Azvirt” Kemil Alijev, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
Tokom javnog uvida, koji je sproveden od 4. oktobra do 4. novembra, na trasu brze saobraćajnice bilo je podneto ukupno 55 primedaba. Najviše ih je stiglo povodom južnog dela sela Štitar, koji bi novi put „odsekao” – 18 pojedinačnih, jedna Saveta mesne zajednice sa peticijom 1.120 građana i jedna koju je potpisao načelnik Gradske uprave Milan Vasić, s obzirom na to da je Skupština grada podržala meštane.

– Kako bismo izbegli naseljeni deo sela Štitar predložili smo da se preispita deo trase. To za posledicu ima projektantsko razmatranje alternativne trase i priključaka, kao i iznalaženje najpovoljnijeg rešenja. Neophodno je obaviti ponovno snimanje geološko ispitivanje terena i ponovo se obratiti „Železnicama Srbije” zbog potrebe denivelisanog prelaska brze saobraćajnice preko pruge – kaže vođa projektantskog tima dr Nataša Danilović Hristić iz Instituta za arhitekturu i urbanizam Srbije.
Prvobitno predložena trasa puta Šabac–Loznica išla je levo od železničkog koridora Ruma–Zvornik, a nova bi morala da ga preseče dva puta.
– Pored denivelisanih prelazaka pruge, nova trasa brze saobraćajnice zahteva i izmeštanje dalekovoda od 110 KV. Sve to poskupljuje investiciju za oko 12 miliona evra – ističe Danilović Hristić.
U ime meštana Štitara, obrađivačima plana za razumevanje i trud koji su pokazali zahvalio je Dragoljub Terzić. On je istakao da će 150 građana iz 32 domaćinstva „posle pet besanih meseci moći konačno da odahnu”.
Obrađivači su prihvatili ukupno 33 primedbe podnete tokom javne rasprave, korigujući površine javne namene pored puta ili pristupnih petlji, kako granične parcele ne bi podlegle eksproprijaciji. Među prihvaćenim zehtevima nalazi se i onaj koji je podnelo Udruženje „Drinski splavari”, a koje je tražilo da se na relaciji Badovinci–Prnjavor (deo puta koji se odvaja prema Republici Srpskoj) obezbedi još jedna veza sa priobaljem.
Uglavnom nisu prihvaćene primedbe (zahteva) građana koji su tražili da im pored zemljišta predviđenog za put država uzme i isplati i susedne njive koje nisu na trasi. Kako je istaknuto „proces eksproprijacije i procena vrednosti zemljišta nije predmet urbanističkog plana”, te se takvi zahtevi „rešavaju u posebnom postupku, po Zakonu o eksproprijaciji”.
U zatvorenom delu sednice, Gradska komisija za planove doneće konačnu odluku o primedbama građana, o čemu će oni biti obavešteni pisanim putem. Ovu komisiju čini devetoro članova, od kojih su šestoro predstavnici grada, a troje republike. Do sada se nije desilo da se komisija ogluši o predlog obrađivača plana, pa se to ne očekuje ni ovog puta. Predlog nove trase, međutim, moraće u tom slučaju da prođe novu javnu raspravu, ali samo u korigovanom delu plana, kod sela Štitar.