sreda, 11.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:05

Deca ne vide sebe u medijima

utorak, 19.11.2019. u 21:59
(Фото Пиксабеј)

Deca ne vide sebe u medijima, gotovo polovina nije obučena za korišćenje interneta i društvenih mreža, smatraju da su sadržaji puni lažnih vesti, dezinformacija, rijaliti programa i zahtevaju bolju medijsku pismenost, pokazalo je istraživanje među učenicima Udruženja Prijatelji dece Srbije.

Povodom obeležavanja 20. novembra, Međunarodnog dana deteta, udruženje je obavilo mini istraživanje „Deca i tradicionalni i novi mediji”, sprovedeno u Dečijoj nedelji tokom Sednice učeničkih parlamenata 2019. godine, 8. oktobra, a učestvovalo je 56 učenika iz cele Srbije.

Kako se navodi u saopštenju Udruženja, učesnici istraživanja su odgovarali na pitanja koja se tiču korišćenja tradicionalnih i novih medija, stavova o njima, te dali preporuke za unapređivanje položaja dece u njima, prenosi Tanjug.

Prema istraživanju, od svih tradicionalnih medija, deca najčešće koriste televiziju - 89,3 odsto, potom radio - 52,7, a nakon toga štampane medije - 42,9 odsto.

Deca, učesnici istraživanja, na televiziji u većini prate filmove i serije, a mali broj koristi TV kao sredstvo informisanja.

Od negativnih fenomena na televiziji navode štetan sadržaj (najčešće se osvrću na rijaliti programe), smatraju da se plasira dosta lažnih informacija kojima je cilj da se stvori iskrivljena slika u društvu, da postoje spoljni uticaji na uređivačku politiku, da nema dovoljno sadržaja koji je deci zanimljiv, te da ima previše reklama.

Kada je reč o štampi, u većini ističu negativne fenomene, poput: lažnih vesti, skandalizacije, neprofesionalnosti i plasiranja netačnih informacija u javnosti, te da ne postoje sadržaji koji su od značaja za njih.

Što se tiče praćenja vesti i društvenih dešavanja, deca se u apsolutnoj većini izjašnjavaju da prate vesti i trenutna društvena dešavanja - 83,9 odsto, a to rade uglavnom putem interneta i internet portala - 45 odsto, potom društvenih mreža - 34 odsto, dok putem televizije i štampanih medija svega 21 odsto.

Istraživanje pokazuje da se internetu i društvenim mrežama najčešće okreću zbog njihove pristupačnosti, brzog dolaženja do potrebnih informacija, te mogućnosti selekcije i lakog odabira sadržaja koje će pratiti.

Što se tiče izveštavanja o deci i programa za decu u medijima, ispitanici u većini ističu da nema dovoljno kvalitetnog sadržaja koji bi njima bio zanimljiv, kao i da se deca često prikazuju kao žrtve/nasilnici, a da se uspesi dece zanemaruju i ne daje im se dovoljan medijski prostor.

Istraživanje je pokazalo i da deca u većini, 56,6 odsto, smatraju da ne znaju dovoljno o korišćenju i zaštiti na društvenim mrežama i internetu, a svoj deci poručuju da je, prilikom korišćenja društvenih mreža i interneta prevashodno potrebno razmišljati o bezbednosti i zaštiti identiteta, sadržaju koji dele i postavljaju, kao i da treba kritički preispitivati sve informacije na društvenim mrežama i internetu.


Komentari2
9fc5d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Miloš
A šta će deca uopšte na internetu, da budu mamac za predatore, da surfuju po eksplicitnim sadržajima, što uključuje i vršnjačke tuče? Ili na televiziji gde caruju rijalitiji filmovi koji su u domenu sadržaja za odrasle? Šta za to vreme rade roditelji? Zar je moguće da na televizijama sa nac.frekvencijom nema nijednog crtanog programa? I za kraj: moram se začuditi datim odgovorima anketiranih. Ne znam kog uzrasta su, ali neobično je da rijalitije lažne vesti, spoljni uticaji itd navode kao štetne
Radmila Mišić
Deca su divna i pametna! Ako može da ih uteši, većina radnih, pristojnih, dovoljno pametnih i mislećih odraslih ljudi ne vidi sebe u medijima. a sramota je od medija što jave na jednom stupcu, dužine 3cm da su naši srednjoškolci osvojili medalju na nekom takmičenju. Ko su ta deca, kako stižu da sve to nauče i postignu uspeh, kako se odmaraju od učenja, kako se bore sa tremom na takmičenju ...ništa od toga. Ponekog umetnika "počastite" dužim člankom ili tv prilogom jednom u dve nedelje-to je sve.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja