sreda, 11.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:05

Srbija od juna 2020. spremna da zabrani uvoz vozila s motorom „evro 3”, možda i „evro 4”

sreda, 13.11.2019. u 15:22
(Фото А. Васиљевић)

Ministar zaštite životne sredine Srbije Goran Trivan je danas izjavio da će država biti „administrativno spremna” da od juna iduće godine može da zabrani uvoz polovnih vozila sa motorima standarda „evro 3”, a možda i „evro 4”.

„Potreban je niz usaglašavanja i administrativnih odluka Ministarstva trgovine i ostalih ministarstava i verujem da ćemo od polovine sledeće godine biti u prilici da završimo dokumenta da bismo u nekom trenutku mogli da odlučimo da ćemo to uraditi”, kazao je Trivan na sastanku s predstavnicima Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova.

On je naveo da je preostala samo dilema da li će se država istovremeno opredeliti i za zabranu uvoza vozila sa motorima „evro 4”.

„Zabrana uvoza polovnih vozila sa motorima 'evro 3' ili 'evro 4' ne sme se posmatrati samo kao socijalno pitanje, jer ekonomija ne može imati prednost nad zaštitom zdravlja i životne sredine”, kazao je ministar, javlja Beta.

Dodao je da neće odustatati od te zabrane iako ga kritikuju „razne interesne grupe koje osećaju da im je biznis ugrožen”.

Podsetio je da u Srbiji, po podacima Svetske zdravstvene organizacije, godišnje od posledica zagađenja vazduha umre više od 6.500 ljudi, a i da je u Srbiju poslednjih pet godina uvezeno 800.000 polovnih vozila, starih i više od 10 godina.

„Srbije je 'groblje automobila' Evrope koja ih izbacuje iz upotrebe da bi zaštitila svoje stanovništvo i životnu sredinu”, kazao je ministar.

Trivan je rekao da se razmatra da se od naredne godine iz budžeta subvencionira uvoz električnih i hibridnih vozila.

Kazao je da je još rano govoriti o iznosima, ali da se u Hrvatskoj za taj podsticaj godišnje izdvaja više od dva miliona evra, a u Sloveniji više od četiri miliona evra.

Naveo je da je razgovarao s predstavnicima NIS-a da postave što više punjača za baterije električnih vozila u Srbiji i ukazao da je u Evropi već više od milion električnih vozila kojih će biti sve više i u Srbiji.

Dodao je da je bitno da građani znaju da svako polovno vozilo koje se više ne koristi, predstavlja opasan otpad koji mora da se preradi.

„Srbija u ovom trenutku nema kapacitet da preradi tu vrstu otpada, a situaciju otežava i to što će EU od 2021. godine verovatno zabraniti izvoz takvog otpada, pa ćemo biti prinuđeni da ga ovde prerađujemo”, kazao je Trivan.


Komentari24
eb0e4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Vlajko
Може, али само у шенген зони: Србија, Македонија и Алб.
mirko
u nemacku se nemoze uci sa dizelasem u nekim gradovima a ti mi pricas o oldtajmerima koji se mogu samo nedeljom da voze..
vox populi
Ovdje se neko zaigrao. Po istom principu, vozačima iz Srbije sa motorima Euro3, može biti uskraćen ulazak u susedne države
sinisa
Sve ce biti posle izbora,dajte nam mandat pa ce mo vas drati,tako glasi najava zabrane euro 3 motora.Auto industrija Evrope posustaje i potrebna je nova inekcija ,kako.Zabraniti kupovinu auta sa motorima euro 4 i povecanje proizvodnje zagarantovano ,a to ce videti i Srbija jer se nekoliko pogona za proizvodnju auto delova nalazi i kod nas.
Beogradjanin Schwabenländle
Моја је срећа што живим у Немачкој, могу да увезем и возим кола стара и 50 година, са или без катализатора. Једино ћу за кат.1 ( еуро ) платити већи порез него за кат /еуро 6 . А ако су кола старија од 30 година и без ката, плаћаћу минималан порез, јер је то онда Oldtimer. Боли министра глава што велика већина Срба нема новаца да лупи ауто са кат 5 или 6, он има службена кола за џабе.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja