utorak, 10.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:36
BALKANSKI EVERGRIN

Život u polovnjacima

Moguća zabrana uvoza starih automobila s motorima euro 3 ne dotiče najveći broj vozača koji su prinuđeni da voze krntije
Autor: Aleksandar Apostolovskiponedeljak, 11.11.2019. u 19:00

Posmatram svoju dragu olupinu tešku dve tone. Vršnjak je moje ćerke. Dakle, ima 17 i po godina. Toliko je prosečno star automobil u Srbiji, što će reći da sam prosečni građanin ovdašnji. Poslednjih meseci, crkao mu je ventilator motora, pa je, srećom, na parkingu, a ne na auto-putu, iz motora počeo da kulja dim. Potom je počeo da pušta ulje, ali odozgo, kao fontana. Kako se u mehaniku automobila razumem kao i u operacije na otvorenom srcu, majstor me je utešio i rekao da se ne sekiram. Neki od dihtunga, ali koji, treba zameniti, pa će omiljeni krš biti besmrtan.

Pošto sam otklonio dva kvara, čekao sam po vradžbinskom usudu i onaj treći. Stigao je pre nego što sam se nadao. Akumulator je umro, neka mu je lako uzemljenje. Dakle, auto mi negde gubi struju. A kad čovek pogleda mog „Krajslerovog” „pi-ti kruzera”, pomislio bi da je to neuništiva mašina, pa je valjda i dizajniran u nešto između retro i futurističkog stila. Brakan Nesbit, kreator ovog snažnog dizajna s velikim krilima, ogromnom maskom hladnjaka, kao da pokriva frižider, ali onaj od poda do plafona u koji se može strpati svinjče i zalihe „koka-kole” za čitav mesec, s velikim branicima i pragovima, objašnjavao je da je želeo da kruzer postane oličenje individualizma američke kulture. Kakav prevarant! Taj auto, da li je SUV, da li je limuzina, da li je kombi, ko će ga znati, još nisam provalio, postao je oličenje kolektivizma srpskog mehaničarskog esnafa. Zato ne bih putovao njime dalje od Sopota, kako bih eventualno proverio da li je Zoran Babić pronašao more i surfuje na talasima.

Naime, izdao bi me, pretvarajući se u mog potencijalnog ubicu. Nije li, uostalom, Srbija proglašena za groblje polovnjaka? Pobogu, pa uvozimo ih čak i iz Bugarske, u većim količinama nego turiste. Ono što je mnogo opasnije jeste naša žurba da što pre nekud stignemo, kao da ćemo pronaći zlatnu žicu ili kiparsku lovu.

Ipak ga volim, ali je to ljubav iz računa. Naime, kad se saberem, a onda totalno oduzmem, shvatim da nemam novca za noviji, tako da me mogućnost zabrane uvoza polovnih automobila s motorom euro 3 savršeno ne dotiče. Čak ne osećam grižu savesti jer zagađujem okolinu. Uostalom, da imam ekološku svest, najpre bih ostavio cigarete, a tek onda brinuo što dajem lični doprinos globalnom zagrevanju.

Ako bih, kojim čudom, i nekako uspeo da se dodatno zadužim kod banke, mada su u kreditnom birou već izdali poternicu s mojim likom, kao potencijalno opasnom osobom koja podriva zelenašku politiku banaka, mogao bih da kupim nešto mlađu olupinu s groblja krševa, proizvedenu, recimo, juna 2005. godine, s motorom euro 4. Tada su počeli da se proizvode, navodno, čistiji motori. Ali, tom transakcijom navukao bih samo još veću bedu na svoja nejaka pleća. Verovati prodavcima polovnih automobila da ste napravili savršen posao, jer ste kupili kola s njihovog placa, jednako je inteligentno kao poslati sopstvenu ženu s Đenkom na letovanje, uz Đenkino uveravanje da joj je najbolji drug i da će je s mora vratiti netaknutu.

Dragan Stojanović

Svoj auto, koji uskoro slavi punoletstvo, gotovo da poznajem u dušu, tako da ću ga voziti dok neko od nas ne ispusti dušu. Kupovinom nešto mlađe krntije dobio bih dvoglavu aždaju u džaku, s motorom koji bi možda manje trovao sve oko mene, ali bi, po zakonima tržišta polovnjaka, sasvim sigurno, počeo lagano da me ubija. Ko zna kakve bi karakondžule iskočile ispod haube? U tom slučaju verovatno bih morao da menjam i majstora, a poznato je, uostalom, koliko druženje s automehaničarima utiče ne samo na nervni, već i kardiovaskularni sistem. A kako Srbi, jednostavno, moraju da voze, jer je to pitanje života ili smrti, a ne racionalnih odluka koje se zasnivaju na jednostavnoj računici da je i vožnja taksijem jeftinija nego mesečno održavanje krntije, uz uslov da vas taksi ne vozi u Grčku, ne čudi podatak da je u ovoj godini u Srbiju uvezeno 50.600 polovnih vozila starijih od 14 godina, s prokaženim motorom euro 3.

Evropljani nas poznaju u dušu, a naročito našu opsednutost automobilima. Tako su pronašli idealno mesto za deponiju vozila koja tamo ne voze ni oni koji žive na socijalnoj pomoći. Moguće je da sam ipak preveliki pesimista i da ću, u skorijoj budućnosti, voziti automobil koji leti. I to nov, novcijat. U spotu SNS-a, koji promoviše digitalnu budućnost Srbije, u glavnoj ulozi je zamenik šefa poslaničke grupe vladajuće stranke u Skupštini Srbije Vladimir Orlić, koji se vozika letećim automobilom, koristeći pametni sat.

Spot je odlično urađen i intrigantan, ali za vozača, odnosno prosečnog birača, može biti iritantan. Da li ćemo morati da imamo pilotsku ili će važiti postojeća vozačka dozvola? I ko će, u naučnofantastičnoj sagi, doživeti da kupi letećeg polovnjaka!


Komentari8
6eba7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Bane
Moj auto je star 40 good
Nelic
Samo u jedno sam siguran, poucen zivotnim iskustvom u ovom udbanistanu - ovde je sve kaobajagi i nijedan potez vlasti nije u interesu naroda i civilizacije nego uvek ima finansijski ( ili strateski) momenat koji je povoljan po nekog "prijatelja stranke". Ovde salteri i drzavne sluzbe ( pocev od Komunalne policije) postoje radi sebe a njihov rad se ne sme proveravati kao sto nije dozvoljeno ni znati koliko ljudi radi za drzavu (!) niti istrazivati ko je kidnapovao srpske bebe po porodilistima
Boris
Pošto je tema ovih dana aktuelna, evo da i ja dam svoj doprinos. Vozim 18 godina star auto. Nije ni tako loš, mada kao i svaka mašina toliko stara ume neprijatno da iznenadi. Da imam, kupovao bih svakih 4 - 5 godina nov auto u salonu i ne bih se mlatio s ovim. I u tom smislu, zabrana evro 3 i evro 4 će samo otežati nama koji nemamo za bolje, a mi smo četiri petine Srbije. A vazduh ćemo moći da vidimo i sa evro 5.
Miroljub petrovic
Nauci nesto da radis, neki zanat, pa ces imati za novi auto.
branislav popović
Dosadno, dosadno!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Pogledi /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja