četvrtak, 12.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:02
GUŽVE NA SLAVIJI

Četiri vozila za minut, a sva krcata

Ukidanje trole 19 i skraćena trasa linija 21 i 22 prouzrokuju konstantnu preopterećenost linija 22A, 29 i 31. – Juče u 10.58 naišla dva zglobna autobusa i dve trole i ni u jednom od njih nije bilo mesta
Autor: Dejan Aleksićpetak, 08.11.2019. u 12:00
(Фото: Д. Алексић)

Danima se putnici sa linija 21, 22, 29 i 31, kao i oni koji su ostali bez trole 19 žale na nesnosne gužve u vozilima koja Beograđane prevoze od Slavije do Studentskog trga. Kažu, otkako je ukinuta „devetnaestica” i otkako su trajno skraćene linije 21 i 22, putovanje trolom 29, lokalnim autobusom 22A i autobusom 31 postalo je nepodnošljivo.

Da li je baš tako ili Beograđani malo preteruju, proveravali smo juče na potezu od Slavije do najužeg centra grada. Na žalost nadležnih, koji žele da odjednom promene krvnu sliku prevoza u centru, građani ne preteruju. Trenutna slika sa Slavije može se sažeti u rečima jednog od putnika koji je juče čekao vezu do Terazija.

„Gospodo gradski oci, ovaj novi raspored linija vam ništa ne valja.”

Ideja nadležnih za javni prevoz o novom režimu linija u centralnoj zoni možda i nije loša, ali kako je sprovedena bez najave i konsultacija sa građanima, njena primena u praksi za sada je loša.

Do i od Slavije iz pravca centra građane sada prevoze autobusi 22A i 31 i trolejbus 29. Od Slavije ka perifernim naseljima, od nekadašnjih linija koje su spajale centar i ovaj gradski trg sada idu 21, 22, 29 i 31. Na prvi pogled to i dalje nije malo linija, ali u praksi ovo ne izgleda najbolje.

Reporter „Politike” situaciju na terenu juče je analizirao između 10.30 i 11.30 časova, kada nije takozvani saobraćajni špic. Na prvi pogled ličilo je da građani malo preteruju, da i nije kritična situacija. Trole i autobusi nailaze iz svih pravaca, na stanicama se svakog časa smenjuju putnici. Ali, kada smo stali na stajališta koja su nas naročito zanimala, a koja se tiču veze Slavija – centar, slika se očas posla promenila. Putnici su i te kako u pravu. Ka centru idu autobusi 22A i 31, kao i trola 29. ali na ovim linijama, koje su i pre ovih izmena bile opterećene, sada je vožnja nepodnošljiva. Problem stvara i što su njihovi polasci međusobno neusklađeni.

Oko 10.30 sati, u roku od dva-tri minuta, naišle su trole 21 i 22 koje putovanje sada završavaju na Slaviji, kod parkinga prekoputa hotela „Slavija”. Putnici koji su iz ovih krcatih trolejbusa izašli trčali su da što pre pređu pešački prelaz u Beogradskoj i presednu na linije 22A, 29 i 31. „Trideset kec” i jedna trola 29 su im otišli ispred nosa, a jedna „dvadeset devetka” se ubrzo pokvarila nedaleko od stajališta gde se preseda. Na sreću, naišao je lokalac 22A, ali kako je ovaj solo autobus trebalo da prihvati većinu putnika iz krcate trole, brzo se i u njemu stvorila gužva.

Neki minut kasnije naišla je nova tura trola iz pravca periferije, kao i još jedan autobus 22A. Slična slika, ali ako je nešto bilo za pohvalu, to je što 22A koliko-toliko zaista poštuje red vožnje, odnosno interval dolazaka je između pet i sedam minuta.

Nešto posle 10.40 časova na Slaviju je stigla još jedna trola iz pravca periferije, a iz suprotnog smera nailazio je autobus 22A. Kada su ga ugledali, putnici iz trole pojurili su preko Beogradske da ga uhvate. Ubrzo su shvatili da sa ovim novim kineskim autobusom nešto nije u redu. Stao je prekoputa hotela i nije se micao. Iza njega je naišla još jedna trola sa novim „kontingentom” putnika koji su želeli da presednu ka centru. Autobusa 31 i trole 29 ni na vidiku. Nije bilo ni autobusa 22A. Na stajalištu kod Mitićeve rupe piše – 31 pet stanica, 29 pet stanica. Oko 10.50 sati konačno je stigao autobus 22A, u koji su se gurali da uđu svi putnici iz dve krcate trole. Veći deo, poput sardina, uspeo je nekako, ali deo putnika ipak je ostao na stanici. Tačno u 10.58 pojavile su se jedna za drugom dve „dvadeset devetke”, a odmah iza njih i dve „trideset jedinice”. Činilo se, konačno će svi putnici naći mesta ka centru. Ali, kako su polasci međusobno neusklađeni, u sva četiri vozila bila je gužva, čovek preko čoveka. Putnici ka centru nekako su se popakovali. Reporter „Politike” ušao je u poslednje vozilo u redu, zglobni 31. I u njemu je bila nesnosna gužva. I bilo je pretoplo.

„Gospodine, izvinite, je l’ ovaj autobus konačno staje na Studentskom trgu?”, upitala je sredovečna putnica starijeg Beograđanina.

„Trebalo bi, to je poslednja izmena, ali uzmite to sa rezervom, pošto trase menjaju na nedelju dana”, uzvratio je gospodin.

„Ovo je strašno. U koje god vozilo da se uđe, gužva. Umesto da kupuju još vozila, oni kite grad”, uključila se u razgovor žena koja je stajala do ovo dvoje putnika.

„Šta ćete, gospođo, mora da se ulepša grad zbog turista”, ironično je dodao stariji Beograđanin dok je autobus kaskao ka Terazijama.


Komentari18
7b264
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

John Rudich
Није ме јасно зашто здрави или млади људи (и жене) „хватају“ икакав превоз од Славије до центра града. Та дистанца, ако се добро сећам, није дужа од 2 километра. То ти је 20ак минута хода.
Ivan Grozni
Браво! А тек ови што иду превозом са Бањице до Аутокоманде, а оно све низбрдо! Не треба више од 30так минута пешке! А о овима што беспотребно закрчавају мостове преко Саве да и не причам. Зар није боље укинути линије ГСПа које иду преко мостова, и тако одтеретити саобраћај преко њих? Лепо сместити окретнице са сваке стране моста, а сам прелазак реке не траје дуже од 10так минута пешке! Ем је здраво, еколошки, и приде смањује саобраћајне гужве на мостовима!
Preporučujem 7
Саша
Ако вам је за утјеху, ни у Сарајеву није ништа боље.У шпици се у возило може ући на почетном и, евентуално, на сљедећем стајалишту.На осталим стајалиштима 50-100 душа чека,али ући не може.Да не говорим да су, осим 30-ак скоро купљених аутобуса, сва остала возила старија него београдска, али су најпоузданији трамваји који су главним бх градом крстарили прије рата.
Александар Михаиловић
Ово јејош један резултат незнања, неспособности и некомпетентности оних који су такву сулуду одлуку донели, једнаку свему што је рађено, од музичке фонтане, платоа на Славији, Трга, улице 27.марта,.. то су исти они који више од 20г не могу да заврше ж.ст. Прокоп а хоће милијарде да дају за метро. Нисам сигуран у безбедност гондоле коју планирају ни било чега што раде. Ако је квалитет и БГ на води на том нивоу плашим се да ускоро не буде испод воде. Битне су провизије и трошкарења пара породиља.
Ivan Grozni
Овај народ никако да схвати да живимо у капитализму и да се више не подразумева да јавне установе а приори раде у интересу грађана, већ да се понашају крајње тржишно - идемо до граница подношљивости не би ли уштедели. Ако грађани желе бољи превоз крајње је време да се угледају на људе са запада - протести, бојкот институција, петиције, смене власти итд. То је као и када вам произвођач чоколаде сваких 6 месеци смањи грамажу табле за 5 грама - наставља све док људи не престану да купују!
Marko
Javni gradski prevoz je poput onoga koji smo imali u vreme sankcija medjunarodne zajesnice 90-ih. Sada nam sankcije nije uvela medjunarodna zajednica vec gradska uprava.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja