četvrtak, 21.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:48

Iznenađenja u javnom prevozu – skraćene trase linija 21, 22, 43 i 96

Nadležni se pravdaju zahtevima Beograđana. – Ovo liči na uvod u gašenje terminusa Studentski trg i Trg republike Sledi li ubrzo gašenje okretnice
Autor: Dejan Aleksićsreda, 06.11.2019. u 11:16
Следи ли убрзо гашење окретнице (Фото: Д. Алексић)

Šok za šokom pogađa ovih dana Beograđane koji se voze javnim prevozom. Zvezdarci, Palilulci i Starograđani ostali su bez linije 28, žitelji Konjarnika bez linije 19, a oni koji putuju ka Učiteljskom naselju i Kruševačkoj nemaju direktnu vezu do Trga republike i Studentskog trga jer su skraćene linije 21 i 22. Ali, svima njima, iako im to ne znači puno, barem je još u petak stavljeno do znanja da moraju da računaju na ove trajne izmene.

Veću neprijatnost doživeli su stanovnici Koteža i Borče, kada su tek od vozača na linijama 43 i 96 saznali da ovi autobusi ne idu do Trga republike, već samo do Pančevačkog mosta.

Jer, dok su novine za linije 19, 21, 22 i 28 objavljene jasno na sajtu grada 1. novembra, za linije 43 i 96 ta informacija je izostala. Pojavila se tek samo na sajtu GSP-a, ali i tu ne vidljivo, nego u odeljku koji samo upućeni mogu da nađu.

Građani se pitaju kome je palo na pamet da se tako nevešto igra linijama, koje su, iako neredovne, ipak bile važne. Jer, sada će svi oni koji su do centra išli autobusima 43 i 96 moraju da presedaju na linije 35 i 95 koje su i bez ovog dodatnog opterećenja bile krcate.

Sekretarijat za javni prevoz odgovara – upravo građani su tražili sve ove izmene.

– Što se tiče linija 43 i 96, sekretarijat se konsultovao sa predstavnicima opštine Palilula koji su predložili da one ostanu na okretnici ispod Pančevačkog mosta uz opravdanje da to odgovara većini građana. Inače, linija 43 je sa okretnice na Novom Beogradu skraćena prvobitno na Trg republike upravo na zahtev Udruženja građana Kotež koji su tada prvobitno zahtevali da se ova linija skrati na Pančevačkom mostu – naveli su u sekretarijatu, ali su izbegli da preciziraju da li su ovo trajne izmene.

Teško je poverovati da su Beograđani koji su koristili stare linije 19, 21, 22, 28 i 96 tražili nešto od čega će imati isključivo štetu, ali kada je reč o liniji 43, reči nadležnih i nisu potpuno bez osnova.

Ako se pogleda internet stranica Udruženja građana Kotež, vrlo brzo se shvata da Kotežani više liče na rogove u vreći. Živo se vodi rasprava o tome da li treba da se vrati autobus 43 do Trga republike ili do Ušća ili da ostane kod „Pančevca”. Čini se da će prevagu ipak odneti „lobi” koji se zalaže za hitno vraćanje ove linije do Trga. Na fejsbuk stranici udruženja organizovano je i glasanje gde je ta ideja odnela ubedljivu prevagu. Osim toga, jedna od poslednjih vesti sa te stranice jeste i da je udruženje od predsednika opštine Palilula Aleksandra Jovičića dobilo uveravanje da će narednog utorka 43 biti vraćen do Trga republike.

– Po njegovim rečima, ovo sadašnje izmeštanje linije do Pančevačkog mosta bilo je privremeno rešenje – navodi se na fejsbuk stranici udruženja.

Staro stajalište na novom trgu

Ovo otvara pitanje ko ne govori istinu jer i sekretarijat i Kotežani tvrde da su uveravanja dobili od predstavnika najveće gradske opštine.

Od ovog je ipak mnogo važnije što su se tektonske promene dogodile na šest prometnih i važnih gradskih linija čije trajno ukidanje i skraćivanje je isto tako tektonski poremetilo svakodnevicu više hiljada Beograđana.

Nadležni uporno uveravaju da su ovaj korak preduzeli posle ozbiljnih analiza i razgovora. Ali, iako smo zatražili da nam dostave precizno koje su analize pokazale da su ovakve promene neophodne, oni to nisu učinili. Izostao je i odgovor na pitanja da li je ovo uvod u godinama najavljivano gašenje okretnica na Trgu republike i Studentskom trgu, kao i da li slična sudbina predstoji i linijama 27, 29, 31, 32E i 41 čija trasa se završava na ova dva terminusa. Jer, poslednji potezi nadležnih neodoljivo asociraju na tiho gašenje okretnica na centralnom trgu i kod Akademskog parka, a potrebe građana služe samo kao izgovor. Zato Beograđane ne treba da čudi ako uskoro, na primer, čuju da se autobusi 27, 31 i 32E produžavaju do Ušća. Naravno, „na zahtev građana”.

Kao klinci sa autićima

Nadležni se gradskim linijama u poslednje vreme, igraju kao deca autićima. Malo tamo, malo ovamo, pa opet nazad. Možda bi bilo smešno da nije tragično za svakodnevicu Beograđana koji mesecima ne mogu da pohvataju konce javnog prevoza. Jedan od najparadoksalnijih primera je baš linija 43. Pre samo tri godine ona je u paketu sa linijama 27E i 35 produžena do Ušća, kako bi počelo postepeno oslobađanje terminusa na Trgu republike. I dok su 27E i 35 produženi do Bloka 20, gde je izgrađen novi terminus, linija 43 produžena je do takođe potpuno novog terminusa, ali kod Skejt parka. Onda je ovog proleća iznenada vraćena na Trg republike, opet uz obrazloženje – potrebe građana (u ovom slučaju Kotežani se jesu zaista žalili da im je produžena linija do Ušća zakomplikovala život). A onda jedva pola godine kasnije, odlučeno je da 43 i 96 ne idu dalje od „Pančevca”.


Komentari16
e66a2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Danijela
Mene zivo interesuje koga su to pitali za skracivanje linije 96 posto istu I Sama koristim do trga zbog odlaska na poso a u 95neulazim jer je uvek prepuna ljudi stoje jedno drudgom na kicmu I bez skracivanje linije 96 a tek sad je katrasofa od kada je linija skracena pa 96 idu prazne a u 95 ne mozete da udjete a verujem da nisam jedna koja sa desne obale radi u potezu od cvijiceve do trga cak ljudi Koji rade na zelenom vencu koriste 96 da bi dosli do posla.
Dragan
Zašto je uvedeno da linija 27E staje na svakoj stanici do Mirijeva, kada je to bila expres linija?
Fonko
Nema veze sa ovom temom ali bas bi voleo da neko objasni ko pravi smene u jkp-u pa tako kamioni prazne kontejnere upravo u vreme spica tj oko 08h?Na miljakovcu naprimer je to ustaljeno pravilo,ljudi idu,razvoze decu,zure na posao i naravno prate kamion jer ne mogu da ga zaobicu zbog malih ulica.misli li u ovom gradu iko o gradjanima?
Мирослав
Поред глупости са те три линије које су кроз већ преоптерећене Теразијски тунел и Бранкову продужене до Новог Београда, сада имамо и нови бисер градских незналица. Ради повећања протока саобраћаја на Славији тролејбуска станица је са кружног тока пребачена у Краља Милана. Сада су паметњаковићи на кружни ток не само вратили ту станицу већ су поставили и излазну. Тек колика ће гужва бити на пешачким прелазима због преседања, нарочито прелаз на Београдској улици, тек ће се видети. Будале одлучују.
Весећ одротна лапот тизи
Шта год да актуелне градски власти ураде из неких својих интереса, односно интереса њима блиских, или пак из немарности или бахатости - рећи ће да су грађани то тражили. То су чаробне речи, заиста. А истина је увек обична, често поражавајућа, мучна и нелагодна по све оне који је избегавају на било који начин.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja