četvrtak, 21.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 19:37

Udružuju se Fijat Krajsler i Pežo

Sedište zajedničke kompanije biće u Holandiji a nova grupacija će biti četvrti proizvođač automobila na svetu
četvrtak, 31.10.2019. u 09:19

MILANO-PARIZ – „Fijat Krajsler” i „Pežo” PSA saopštili su danas da će udružiti snage putem razmene akcija na fifti-fifti osnovi, kako bi formirali četvrtu najveću svetsku grupaciju u sektoru proizvodnje automobila.

Upravni odbori dveju kompanija dali su ovlašćenja svojim timovima da okončaju razgovore i zaključe obavezujući memorandum o razumevanju u narednim nedeljama, navodi se u zajedničkom saopštenju ovih proizvođača automobila.

Predsednik Fijat Krjslera Džon Elkan će predsedavati udruženom grupom, dok će glavni izvršni direktor Pežoa Krlos Tavares biti njen generalni direktor.

Dogovor dolazi u trenutku kada se proizvođači automobila suočavaju sa globalnim padom tražnje i nastoje da razviju tehnološki naprednije, čistije modele automobila kako bi ispunili sve oštrije propise protiv zagađenja vazduha.

Procenjuje se da će ovo spajanje, kada bude završeno, generisati sinergiju od 3,7 milijardi evra (4,1 milijarda dolara) godišnje, bez ikakvog zatvaranja pogona, navodi se u saopštenju javio je Rojters a prenosi Tanjug.

Pre zaključenja ugovora, Fijat Krajsler će svojim akcionarima isplatiti specijalnu dividendu od 5,5 milijardi evra i podeliti im akcije u svojoj robotičkoj jedinici Komau, dodaje se dalje.

Pežo će svojim deoničarima podeliti 46 odsto akcija u svojoj fabrici za proizvodnju auto delova Foresija.

Francuski ministar finansija Bruno Le Mer pozdravio je ovaj dogovor, ocenjujući da će to ovim automobilskim grupacijama obezbediti potreban minimum sredstava za ulaganje u čistije tehnologije i za ispunjavanje zahteva industrije.

Udružena grupa, čije će sedište biti u Holandiji, imaće Upravni odbor od 11 članova. Šest članova će biti iz Pežoa, uključujući glavnog izvršnog direktora Tavaresa, a među preostalih pet iz Fijat Krajslera biće predsedavajući Elkan.

Akcije zajedničke kompanije će biti listirane na berzama u Parizu, Milanu i Njujorku, navodi Rojters.

  


Komentari6
1a319
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

andrijasevic
Krajzler je enormno velik, da bi ga Fijat kupio sa sve Mercedes-ovim ulaganjima.Davnih godina kupio i ugasio francusku Simku ,saradjivao sa Reno-om ,Mitsubisi-jem ....Ovde se radi o ogromnom prometu materijala kroz broj proizvedenih auta a ne o tome sta bi mi voleli da vozimo(SAAB)
Audi
Ja kupio audija neki dan. Znaci nista od ovih gore. I molim vas, "фифти-фифти" - mogli ste reci pola-pola ili jednako ucesce, stvarno nam ne treba engleski.
Škemba
Izgleda da je završnica kapitalizma takva da će na kraju postojati samo jedna kompanija koja je vlasnik svega i proizvodi sve i koja je u stanju da kupi bilo šta. Kao igra monopol.
veglia
Nije vise Mercedesov, kupio ga je Fiat pre par godina.
Amer
Nije nikad bio Mercedesov,bio je Dajmler Benc.
Preporučujem 3
andrijasevic
Zar Krajzler nije bio udruzen sa Mercedesom ili jos jeste?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja