utorak, 12.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:49
POTROŠAČ PITA

Ko je kriv za nedostatak na proizvodu

ponedeljak, 21.10.2019. u 11:37
(Фото Пиксабеј)

Kupili ste fotoaparat, telefon, cipele i pojavio se nedostatak. Uložili ste reklamaciju, ali prodavac je vašu reklamaciju odbio uz napomenu da je nedostatak nastao vašom krivicom. Šta da radite i kako da ostvarite svoja prava?

ODGOVOR:

Ukoliko se nedostatak pojavio u periodu od šest meseci od kupovine – pretpostavlja se da vam je roba prodata s nedostatkom, odnosno da je prodavac taj koji treba da dokaže da roba nije imala nedostatak.

Ne morate da objašnjavate i dokazujete da nedostatak nije nastao vašom krivicom. Čitav ovaj postupak dokazivanja odnosi se na sudski postupak.

Pitate se šta vama znači ovo pravo da ne morate da dokazujete da je nedostatak postojao kada samo na sudu možete da ga ostvarite?

Iskoristite prednost koju vam Zakon o zaštiti potrošača pruža u ovom slučaju, tako što ćete u neposrednom kontaktu s prodavcem pokazati da znate za ovo vaše pravo. Nemojte bežati od mogućnosti da ga upozorite da ćete, ukoliko ne poštuje zakon, zaštitu svojih prava potražiti na sudu.

Ukoliko se nedostatak pojavio posle šest meseci od kupovine – u ovom slučaju vi morate da dokažete da je roba imala nedostatak od početka.

Sa sajta Ministarstva trgovine, Sektor za zaštitu potrošača

 


Komentari3
53bb6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

vox populi
U Srbiji je najodgovorniji kupac. Proizvođač i trgovac smatraju da nisu odgovorni, pošto niko nije kupca prisilio da kupi njihov falš proizvod.
milojica dragicev
Previše je uopšteno tretirati milione artikala kao jedan, šest meseci je rok, u kome se konstatuje da je artikal prodat sa nedostatkom. Nije isto kišobran, frižider, računar, Tv, kožne cipele, perjana jakna. Šest meseci je dug period u zavisnosti o kojem artiklu je reč. Stoga je razumljivo da trgovac nakon pet ili šest meseci odbije povraćaj novca i stvar završi na sudu.
Bojan
Odgovor nije kompletan i ne rešava problem. Ukoliko trgovac odbije da vrati novac ili da zameni proizvod morate da angažujete veštaka i pokrenete sudski spor. Toliko o efikasnom zakonu

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja