subota, 23.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:59

Potpisan sporazum o obnovi barske pruge do granice sa Crnom Gorom

subota, 19.10.2019. u 21:31
(Фото Танјуг)

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović potpisala je danas, u okviru posete ruskog premijera Dmitrija Medvedeva Srbiji, sporazum o nastavku modernizacije barske pruge.

Mihajlović je potpisala Sporazum o zajedničkoj realizaciji projekta modernizacije barske pruge potpisala sa generalnim direktorom Ruskih železnica Olegom Belozjorovim, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prenosi Beta.

„Sa Ruskim železnicama do sada smo modernizovali oko 200 kilometara pruga u Srbiji. Danas potpisanim sporazumima krećemo u nove projekte vredne 230 miliona evra, koji će se finansirati iz novog ruskog kredita za železnicu”, rekla je Mihajlović.

Ona je dodala da je Barska pruga, uz železnički Koridor 10, najvažniji železnički pravac koji Srbiju povezuje sa regionom, a ukupna dužina deonice koja će biti obnovljena iznosi 209,8 kilometara.

„Sa Ruskim železnicama rekonstruisali smo već 77,6 kilometara deonice od Resnika do Valjeva, a modernizacijom cele barske pruge kroz Srbiju vratićemo brzinu vozova na 100 km/čas sve do granice sa Crnom Gorom”, rekla je Mihajlović.

Tokom posete premijera Medvedeva potpisana su još dva sporazuma u oblasti železnice, i to o odobrenju državnog izvoznog kredita Vladi Srbije, vrednog 172,5 miliona evra, uz učešće iz budžeta Srbije u iznosu od 57,5 miliona evra, što je ukupno 230 miliona evra.

Novi zajam odnosi se na projektovanje i izgradnju novog dispečerskog centra na železnici, izradu projektno-tehničke dokumentacije za nastavak rekonstrukcije barske pruge i izgradnju elektrotehničke infrastrukture na deonici brze pruge Beograd-Budimpešta, od Stare Pazove do Novog Sada.

Tokom posete ruskog premijera potpisan je i ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji železničke infrastrukture i izgradnju jedinstvenog dispečerskog centra na železnici.

Ugovor se odnosi na izradu projektno-tehničke dokumentacije, vredan je 9,48 miliona evra, a potpisali su ga v. d. generalnog direktora „Infrastrukture železnice Srbije” Miroljub Jevtić i generalni direktor „RŽD internešenel” Sergej Pavlov.


Komentari6
af18a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Mihailo Krunić
Nije mi jasno da ima onih koji osporavaju opravdanost modernizacije železničke pruge Beograd- granica sa Crnom Gorom. Valjda, i pored ove pruge živi veliki broj građan Srbije. Znam, da će u budućnosti biti i auto put do Užica, ali ne i do Priboja, Prijepolja i Brodareva. Ako nemaju auto put, valjda im treba pruga.
Nikola
ODLIČNO. Jedva čekam da ponovo putujem ovom modernizovanom prugom od Beograda do Bara i nazad, koja je počela da se projektuje i radi još davne 1922. godine. Milina je bilo posmatrati izvanredne krajeve i pejzaže koji se mogu videti na njenoj trasi, kako kroz Srbiju, tako i kroz bratsku nam Crnu Goru. Srećno bilo.
Gavrilovic Slobodan
Voleo bih da mi neko objasni iz kojih razloga bi bacali srpske pare za prugu koja nam ne treba kada imamo bez ikakvih investicija pristup mnogo ozbiljnijojoj solunskoj lucl. To mi mnogo smrdi kao i auto put Pristina -Niš koji je isključivo u šiptarskom intetesu
Dusan T
Ne brinite Slobodane, kakvo je vreme doslo nacicemo se uskoro u komitama, a na toj pruzi ima mnogo mostova. Dusu dalo, i daleko bolje nego autoput Nis-Drac.
Preporučujem 6
ralence
Повезаност Србије са извозом преко луке Бар је превазиђено економско планирање за будућност .То је сада постало слепо црево за извоз. Са великим Кинеским улагањима у Србији и на Балкану,Србска привреда мора да рачуна на Луку Пиреј у Грчкој која је под Кинеском управом и за њих је веома важна за продор у Европу. Исто тако Србија може да користи Румунску Луку Констанца на Црном мору за извоз у Русију , Турску и околне Земље Црног мора итд...Дунав повезује Србску привреду са Западом и Истоком.
Preporučujem 12
Bosko
Mi smo sagradili prugu Bg - Bar a ne umemo da je obnovimo? Rusi nam daju komercijalni kredit da uposlimo njih i njihove firme i ljude da nam oni obnove prugu, bas su prijatelji.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja