petak, 22.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:57

Opersko-simfonijski spektakl za početak Bemusa

Autor: Dejan Aleksićponedeljak, 07.10.2019. u 11:12
Симфонијски оркестар РТС-а на Великој сцени Коларчеве задужбине (Фото Н. Неговановић)

Nastupom soprana Anđele Georgiju i tenora Čarlsa Kastronova, u pratnji Simfonijskog orkestra RTS-a, u Kolarčevoj zadužbini zvanično su otvorene 51. Beogradske muzičke svečanosti.

Izvođenjem kratke muzičke sekvence, imaginarnu crvenu vrpcu simbolično je presekao violinista Jovan Kolundžija.

Prve večeri najznačajnijeg srpskog festivala umetničke muzike, koji će trajati do 19. oktobra, publika je uživala u najlepšim operskim arijama iz opusa Bizea, Verdija, Čilee, Pučinija, Gunoa i drugih slavnih kompozitora. Muzički sladokusci počašćeni su i „Svečanom uvertirom”, uvodom za operu „Ruslan i Ljudmila”, „Fantazijom na srpske teme”, kao i „Simfonijskim preludijumom”.

Publika je uživala i u energičnom i uvek inspirativnom dirigovanju Bojana Suđića, koji je i umetnički direktor ovogodišnjeg Bemusa.

Anđela Georgiju, koja je sinoć prvi put nastupila u Srbiji, jedan je od vodećih soprana današnjice. Debitovala je na međunarodnoj sceni 1992. u Kraljevskoj operi Kovent garden.

Karijera ove umetnice vezana je za Metropoliten operu, Bečku državnu operu i milansku Skalu. Kritičari je često porede s nekadašnjom operskom divom Marijom Kalas.

Čarls Kastronovo uživa reputaciju jednog od najboljih lirskih tenora svoje generacije. I on redovno nastupa na scenama najvećih operskih kuća i prestižnim festivalima. Umetnički put započeo je kao član Opere Los Anđelesa. Na poziv Metropoliten opere, pridružio se njihovom programu za razvoj mladih umetnika i u jesen 1999. debitovao je na sceni ove kuće kao Bepe u premijernom izvođenju opere „Pajaci”. Nastupao je u operama „Don Đovani”, „Tako čine sve” i „Čarobna frula”, „Lučija od Lamermura”, „Ljubavni napitak”, „Travijata”. Poslednjih godina ima glavne uloge u operama „Faust”, „Romeo i Julija”, „Rigoleto”…


Komentari3
eec2d
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

ima danas kritika
Branka Radović se smilovala da napiše kritiku, jednu u pola godine, a nije ni morala, jer je potpuno bezlična.
odgovor jedinom komentaru
Pa kada bi Politika otvorila svoje stranice za klasičnu muziku, možda bi i bilo kritike, ali muzička kritika, za razliku od ostalih, skoro nikad ne dodje na sajt, tako da...žalite se redakciji kulture koja ne voli umetničku muziku.
Срба
Безвезе. Дајте критички осврт на ово дешавање, на певаче, програм, оркестар, дириговање- а, не копирајте опште информације доступне свима на интернету. Што се тиче упоређивања Георгију са Калас- не засмејавајте нас, молим вас.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja