sreda, 20.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:47
POTROŠAČ PITA

Reklamacija trgovcu, a ne proizvođaču

sreda, 02.10.2019. u 10:48

Imam nedoumicu u vezi s reklamacijom proizvoda, trgovac kod koga nešto kupim tvrdi da se reklamacija podnosi proizvođaču, a kod vas u „Potrošaču” sam pročitala da se najpre obraćam trgovcu. Jednom sam to čak i rekla u radnji u kojoj sam vraćala robu, a oni su me odbili i rekli da to nije tačno. Kome se u takvom slučaju obraćamo i ko je u pravu? Koji je postupak reklamacije?

ODGOVOR:

Proces reklamacije počinje kod trgovca, to jest u radnji gde ste proizvod i kupili. Tražite od trgovca reklamacioni list u koji ćete navesti kakav problem s proizvodom imate (opis neispravnosti) i ako se isti utvrdi, na koji način želite da se reklamacija reši. Prema Zakonu o zaštiti potrošača (član 54) imate pravo da izaberete da li želite popravku ili zamenu, pa je potrebno da i to naglasite prilikom reklamacije i da se to unese u reklamacioni list. Kada vi ili trgovac završite s pisanjem reklamacionog lista pročitajte navedeno i tek onda potpišite. Jedan primerak ostaje vama.

Trgovac po zakonu ima osam dana da odgovori na vašu reklamaciju kako će se ona rešavati. Trgovac može odneti robu u ovlašćeni servis ili je predati uvozniku, odnosno proizvođaču, radi dijagnostikovanja problema.

Ako neispravnost nije napravljena vašom krivicom, već je, recimo, loš kvalitet ili fabrička greška, a desila se u periodu manjem od šest meseci od dana kupovine, smatra se da vam je prodato neispravno i imate po zakonu pravo izbora da se nesaobraznost otkloni popravkom ili zamenom proizvoda. Ovo pravo imate i posle šest meseci do navršene dve godine, ali se ono po zakonu ne podrazumeva, već je podložno dokazivanju i zavisi od prirode robe i prirode kvara.

Odgovara Centar potrošača Srbije


Komentari2
437e4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

cvele
Само овде господа из Центра потрошача Србије нису одговорили на кључно питање: шта урадити ако трговац и даље одбија да прихвати рекламацију производа, као што је купац у тексту описао? Коме се онда обартити? Ко сноси трошкове доласка до продавнице, јер нису све продавнице свакоме у истом граду. Неко мора да превали по 30-ак или 50-аК километара да би купио одређени производ? На крају га кошта то трчкарање од куће до продавнице (трговца) више него сам производ. Ту лежи кључно питање.
Mirko
...I ono najbitnije - ništa usmeno. Sve podneti pisanim putem, preporučeno sa povratnicom.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja