petak, 22.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:20

Slovenačka „Adria Ervejz” obustavila letove, nema para

utorak, 24.09.2019. u 08:16
(Фото Пиксабеј)

LjUBLjANA Slovenačka avio kompanija „Adrija Ervejz” saopštila je da je obustavila sve letove planirane za danas i sutra zbog nedostatka novca.

Kako se navodi u saopštenju kompanije, rukovodstvo prevoznika je zatražilo od vlade četiri miliona evra, ali ta sredstva nisu odobrena, prenosi agencija STA.

„Odluka da privremeno obustavimo letove posledica je nedostatka novca koji je aviokompaniji potreban za dalje poslovanje. Kompanija intenzivno traži rešenje u saradnji sa potencijalnim investitorom. Cilj je da omogućimo 'Adrija Ervejz' da ponovo leti”, navodi se u saopštenju kompanije koja je uputila izvinjenje putnicima i partnerima, prenosi Tanjug.

Kako se navodi, prevoznik je nekada bio u državnom vlasništvu, ali je privatizovan 2016. godine i prodat nemačkom fondu 4K Invest.

Od tada je prodao sve svoje avione i dao ih u zakup, ali mediji ukazuju na to da se dug prema dobavljačima povećava - neki izveštaji navode čak 60 miliona evra.

Budući da, uprkos problemima, polovina putnika ljubljanskog aerodroma koristi usluge „Adrija Ervejza”, očekuje se da će uskoro biti pokrenuti planovi za pomoć aerodromu.

Kako se navodi, država Slovenija ne može da spasi ovog avioprevoznika, ali je pokazala spremnost da izmeni zakone koji bi omogućili subvencionisanje ključnih ruta.

Operater aerodroma Ljubljana takođe je rekao da ima plan za vanredne situacije, ali da još nije otkrio detalje.

Kako prenose mediji, ovakva odluka kompanije je uticala na nekoliko stotina putnika koji su imali rezervisane letove, a neizvesna je i sudbina zaposlenih u „Adrija Ervejzu”.


Komentari23
d69a3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Boj
Propala je najveća švajcarska avio kompanija swiss air, objavljeno preko noći. Bio haos na aerodromu, ljudi su dovodili cijele porodice kući na prenoćište. Politika nije dozvolila pomoć iz državne kase. Propala je mađarska, italijanska i mnogo američkih avio prevoznika. To je sasvim normalno u privatnoj privredi da nerentabilne firme propadaju. JAT je poslovao uz dotacije države, bacan je novac u bure bez dna. Komunizam je propao je nije poštovao zakon poslovanja.
Леон Давидович
Све једно је штета за друштво ако пропадне приватна или државна компанија. Радници остану без посла, дугови се обично немају одакле измирити и све је то штета за друштво.Погрешно је мишљење да је приватно власништво у случају банкрота само проблем власника, као да је то нека отуђена категорија имовине ван друштва, напротив банкрот је увек и укупна друштвена штета. Ако друштво нема успешне компаније било приватме било државне онда је и друштво комплет банкрот.
Preporučujem 4
Саша Петровић
(Inex-Adria Airways) ако се добро сећам настао је као разбојничка крађа коју су извели другови тако што се отело од ИНЕКС-а неколико авиона и дало републици на сјеверу. Инекс је морао и даље да плаћа рате кредита за самаљоте. Сребрнину су овдашње компаније похрањивале у земљу друга Кекеца. А кад је добровољних давалаца нестало све се вратило на своје. Некима баш лепо стоје узде док чисте коње својих господара. Фабрика аутобуса, Inex....
артиљерац
@ Desa V Ако ми буде допуштено да додам.Ви сте у праву.Добијао је ЈАТ паре из буџета,али да се покрију губици на домаћем саобраћају.У домаћем саобраћају практично није било профитабилне линиј,целе године.Изузев Бгд-Загреб и можда Љубљана.А Њујорк,кад има 250 путника(Дестка има 285 места)вичемо,празан нам Њујорк.Имам у кући фотку из 1989,Дубаи, 4 ЈАТ-ове Дестке се нашле.2 за Аустралију,2 из Аустралије.ПУНЕ.Ја сам летео и сликао са терасе.Тад је Дубаи био нов и "јефтин" аеродром.
артиљерац
@ Desa V. Госпођо,нисте у праву.Ја сам ваздухопловни инжењер.Запослио сам се у ЈАТ-у 1986.ЈАТ-у је инострани саобраћај био високо профитабилан. САД,Канада.Аустралија стално пуно.ЈАТ је имао своја 2 DC-10,и узимали смо у dry leasing(без летачког особља и механичара)још 3.ЈАТ је клао домаћи саобраћај.Летело се са и на 15 аеродрома.Ево примера:Пула-Дубровник, Љубљана-Скопје,Београд-Иванград(Беране,додуше сезонска црногорска линија).Нама је инострани саобраћај пкривао губитке домаћег.Кунем вам се.
Milos miokovic
....... kako se srbijanci slade..... pa cak i kada vas tako nesto ispunjava, to se ne pokazuje....
Videk
@Мирослав hahaha...kako se nasmejem nekim kometarima, ko da su deca pisala. Vi neznate šta je privatno poduzeče očigledno, kad se pitate dali bi sažaljevali Slovence. Kakve veze ima privatno poduzeče sa narodom? Ako poduzeče pravi minus neka rikne, tako je to jednostavno. a što se Gorenja tiče, neznate ni šta je strateško pozicioniranje. I usput nije Slovenija samo Gorenje i možda Adria Airways...hahaha...
Preporučujem 7
Мирослав
Србијанци???!!! А шта Срби треба да раде, да их жале, сажаљевају? Истопило се што су се нафатирали. Зато су и Горење продали.
Preporučujem 30

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja