utorak, 12.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:30
POTROŠAČ PITA

Opet problemi sa reklamacijama obuće

ponedeljak, 23.09.2019. u 10:03
(Фото Пиксабеј)

Najviše pitanja čitalaca koji su se javljali redakciji „Potrošača” i ove godine se odnosi na reklamaciju obuće. Da li je reč o lošijem kvalitetu obuće na našem tržištu ili se trgovcima ne isplati da prihvataju reklamacije, tek kupci su nezadovoljni. Pitanje koje smo dobili prošle nedelje glasi - šta da radi u situaciji kada trgovac odbije reklamaciju iako je kupac siguran da je u pravu. Patike su mu pukle samo nekoliko meseci od kupovine, a trgovac ne želi da uvaži njegovu reklamaciju, tvrdeći da je obuću nepravilno koristio.

U poslednje vreme većina trgovaca ima ugovore sa nekom od akreditovanih kuća za veštačenje kako bi bili sigurniji u odluku koja je doneta povodom reklamacije. Trgovac naravno može i bez navedenih veštačenja sam donositi odluku o reklamaciji, jer za takozvanu saobraznost robe ugovoru odgovara upravo trgovac.

Nigde se u zakonu ne navodi obaveza trgovca da ima ugovor sa nekom od ovih kuća, pogotovo što su i njihove odluke na sudu podložne obaranju. Prvi korak nakon odbijanja reklamacije jeste da uložite prigovor na reklamaciju. Napominjemo da trgovac nije u obavezi da opet prihvati prigovor, ali većina trgovaca ne pravi problem da se uloži žalba i izvrši ponovno veštačenje jer se ne slažete sa prvobitnom odlukom. Ukoliko i nakon toga niste uspeli pozitivno da rešite reklamaciju, možete uraditi veštačenje o svom trošku u nekoj akreditovanoj kući za veštačenje i na taj način dokazati da je obuća nekvalitetna.

Odgovara Centar za zaštitu potrošača Srbije

 


Komentari1
45049
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

kiza
Патике су му пукле само неколико месеци од куповине, а трговац не жели да уважи његову рекламацију, тврдећи да је обућу неправилно користио.... Takav je,znaci-odgovor. Moje pitanje je,zasto se ne isporucuje uputstvo za koriscenje obuce? Uz svaku robu mora da ide uputstvo za koriscenje. Pre 2 god kupio zimske cizme za sneg i vodu,tako i pise na kutiji ali na Engleskom.Nasi stavili neku malu nalepnicu gde pise za suvo i toplo? Stavio tu sliku na FB,odmah mi obrisali sa doticne stranice .

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja