utorak, 22.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 00:01
DRUŠTVENE MREŽE

Nova sorta influensera

Ne morate da se prezivate Džener ili Kardašijan da biste mogli da živite od postova na društvenim mrežama, kao što to pokazuje nova generacija influnesera
Autor: S. St.utorak, 17.09.2019. u 20:00
Ана Винтур (Фото EPA/Facundo Arrizabalaga) / Ким Кардашијан (Фото EPA/Nina Prommer)

Vrlo je verovatno da nikad niste čuli za Džejmsa Čarlsa. Gradski oci Birmingema očigledno nisu, tvrdi Bi-Bi-Si: „Oni su ostali poprilično zatečeni hiljadama obožavalaca koji su blokirali uži centar grada kad se ovaj pojavio u Bulringu da bi se susreo s njima.”

Džejms Čarls je samo jedan primer influensera – zvezde s društvenih mreža koja možda nije vrhunska javna ličnost po konvencionalnim standardima, ali izaziva kultno sledbeništvo među fanovima, što se posle često koristi da bi se izgradila prava mala imperija.

Huda Katan, na primer, opisana je kao „Bil Gejts među influenserima za negu lepote” zato što je dala otkaz na poslu i, uz pomoć društvenih mreža, osnovala vlastitu kompaniju, čija se vrednost danas procenjuje na milijardu dolara.

Kako onda definisati influensera? „To je neko s uticajem koji može da se unovči”, objašnjava Si-Džej Nut-Kuper, rukovodilac u „Models 1 Talent” – agenciji koja danas angažuje influensere podjednako kao i modele, prenosi Bi-Bi-Si.

„I moraju da imaju oglašivački potencijal. Dakle, bilo da se radi o lepoti, modi, kulinarstvu, mentalnom zdravlju, da je neko vrhunski kuvar ili nešto treće, oni to mogu da iskoriste i pretvore u biznis.”

„Svi žele da žive od svog hobija… A mnogi s kojima smo radili dali su otkaz na poslu i došli u priliku da kažu: ’Vidi ti to, od ovog jednog posta zarađujem onoliko koliko bih inače zarađivala za mesec dana.’” Za generacije onih koji su odrasli učeći tradicionalne predmete u školi to može da deluje kao težak koncept za razumevanje.

Nataša Ndlovu, koja je stekla 90.000 pratilaca na „Instagramu” postovima o modi i nezi lepote, kaže da sam izraz influenser ume da bude „naelektrisana reč”.

„Mislim da je to zato što je i dalje prisutna ta generacija, ta jedna grupa u društvu, koja misli da smo pomalo bezobrazni”, kaže Ndlovuova. Ali razumljivo je da mnogi ne shvataju zašto je to postala profesija za sebe. , priznaje ona,

Influenseri uopšteno gledano zarađuju novac od promovisanja proizvoda na svojim stranicama – što mora jasno da bude obeleženo kao reklama zbog Pravila o standardima reklamiranja.

Ali, iako su mali broj influensera, poput Kajli Džener opštepoznata imena, postoji na hiljade „mikro-influensera” koji mogu da žive od toga što su veliko ime u nekoj konkretnoj, često vrlo usko specijalizovanoj oblasti.

„Mikro-influenseri su praktično nova sorta”, kaže Nut-Kuper, „gde možete da imate od 10.000 do 25.000 pratilaca i oni su neka vrsta generacije Z među influenserima.”

Sofi Grejsi Holms, influenserka sa cističnom fibrozom, podstiče pratioce da vode zdrave živote i da ne budu ni na koji način osujećeni u životu ako imaju stanje poput njenog. Njenih 34.000 pratilaca možda nisu ni za prineti 131 milionu koliko ima Kajli Džener, ali zato što Holms ima tako konkretnu publiku, brendovi rado sarađuju sa njom.

Najnovije istraživanje za Bi-Bi-Sijev Radio 4 pokazalo je da najveći deo potrošača ipak ne veruje influenserima, sa 82 odsto njih koji tvrde da nije uvek najjasnije kad je neko plaćen da promoviše neki proizvod.

Mnogi influenseri, međutim, ističu da ne prihvataju svaku ponudu koju dobiju. „Mnogo više odbijam nego što ih prihvatam”, kaže Nut-Kuper.

I mnogi poznati modni kreatori su vrlo brzo shvatili na koji način influenseri mogu da pomognu njihovom brendu. Danas morate da se zapitate ko je važniji na modnoj reviji da bude u prvom redu – Kim Kardašijan ili Ana Vintur, legendarna urednica američkog „Voga”?

To je teška odluka. Ipak, neka sede zajedno, za svaki slučaj.


Komentari3
9bb2a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ivan Veljković
Influenseri moraju da promovišu proizvod nevezano za njihovo mišjenje o istom. Samo tako mogu da zarađuju. Njihova priča da više odbijaju ponude za promociju nego što prihvataju važi samo za nekoliko njih na vrhu koji mogu da biraju jer su najtraženiji zbog broja pratilaca (ne mogu ni oni uvek da biraju) . Ako si prosečan, moraš da prihvatiš sve što ti naiđe, kako zbog potrebe da imaš od čega da živiš (pošto si dao otkaz), tako i zbog toga što će da te obrišu sa ponuda.
Radovanka
Samo na ljude slabog karaktera,nivoa obrazovanja,neupucene ili naivne moze se vrsiti uticaj. Cvrste i karakterne i one koji razmisljaju svojom glavom,tesko je "obrlatiti". Nazalost, broj onih prvih je vrlo veliki i njima se moze sve podmestiti.
Teshadesign
НИје баш тако једноставно. Друштвене мреже су донеле велике промене, међу којима и појаву инфлуенсера. То почиње још од најранијег детињства, пример са Бакапрасетом, па и можда мало наивнија Соња Ванила и осталима, има их баш много. Деца се навикну на њих, па их после сами траже, и то траје до зрелих година. Љуги не воле сами да траже то што има треба, лакше је да им други сажваће и понуди. А инфлуенсери имају то нешто, слично као са трговцима, знају да продају своју робу.
Preporučujem 9

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja