petak, 07.05.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
subota, 14.09.2019. u 09:01 Daliborka Mučibabić

Ispod Brankovog mosta – muzeji automobila i MUP-a

(Фото Д. Мучибабић)

Pod istim krovom dva muzeja – automobila i MUP-a. Smestiće se ispod Brankovog mosta na novobeogradskoj strani gde je sada garaža republičkih organa. U tom ograđenom i devastiranom prostoru od oko 3.000 kvadratnih metara parkirana su izraubovana vozila, a taj prizor trebalo bi da bude promenjen sledeće godine za kada se očekuje preseljenje Muzeja automobila iz Moderne garaže u Ulici Majke Jevrosime 30, kaže Bratislav Petković, njegov suosnivač. Jedan od razloga za selidbu je taj što stari vlasnici potražuju zgradu u centru grada.

– Osim toga, kada palimo stare formule u Muzeju automobila pravi se velika buka i remeti se kućni red u centru. Prednosti lokacije u Novom Beogradu je i veliki parking, u toj staroj garaži biće prostora ne samo za 50 automobila koji su deo stalne postavke muzeja, nego i za druga vozila koja u Modernoj garaži nisu stalno izložena. Odabir prostora za dva muzeja sa komplementarnim sadržajima pao je na Novi Beograd jer se na stazi Ušće šezdesetih i sedamdesetih godina 20. veka vozio Kup Evrope, tu je nastupao Niki Lauda kao početnik, a na stazi su vožene prve trke posle Drugog svetskog rata. Ona više ne zadovoljava standarde za takmičenje, ali može da se koristi za revijalne trke – ističe Petković.

Garaža republičkih organa biće pola-pola u vlasništvu grada i republike i Petković dodaje da će ona morati da bude obnovljena, a nije isključeno ni to da će se srušiti i na istom mestu graditi novi objekat.  

Šta će biti sa zgradom Moderne garaže, objektom koji je 1997. proglašen spomenikom kulture, zasad nije poznato. Prostor u centru grad je ustupio Petkoviću koji je vlasnik zbirke automobila izloženih u muzeju. Taj ortakluk traje od 1994. godine.

Prva moderna garaža izgrađena je 1929. godine prema projektu ruskog arhitekte Valerija Staševskog. Značaj objekta proističe iz činjenice da je zgrada Moderne garaže prvi objekat takve vrste ne samo u Beogradu, već i na Balkanu, da je po tehničkim mogućnostima bio u to vreme sličan objektima u Zapadnoj Evropi, da su u njemu sačuvani značajni pneumatski alati i da je bio centar auto-sporta u Beogradu.

– Ko god da bude njen vlasnik moraće da očuva ne samo spoljašnji izgled, nego i da zadrži muzejsku namenu – tvrdi Petković, bivši ministar kulture.

Komеntari3
8c12a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Da li ce muzej automobila zaziveti u garazi nekadasnjih Saveznih organa ,navodno na mesthu logora staro sajmiste ne bi trebala da bude prepreka . Dugo godina posle Drugog Svetskog rata u hramu Svetog Save cija je gradnja zapoceta pre rata nalazila su se skladista , magacini i kamionske garaze i zbog toga se niko nije uzbuđivao. Bilo je i misljenja da treba srusiti zapšocetu gradnju hrama.
Блениз
Да ли предлагачи измештања Музеја аутомобила у овај простор знају детаљан план и тлоцрт дуго најављиваног уређења меморијалног центра логора "Старо сајмиште"? Не верујем да би било добро да се будући музеј, чак и делимично, налази на простору меморијалног центра, и то са извесним експонатима, нпр. мерцедеса из 1938, или опеловог омнибуса из 1939.
ranko petrovic
Poštovanje za žrtve logora,niko nema pravo da ih zaboravi ili nepoštuje.Po izgledu i sadržajima tog prostora vidi se koliko nije poštovan ni logor,ni urbanizam ni potrebe velikog grada.Suviše dugo se tu nalaze neprimereni objekti(skladišta,auto servisi,divlje naselje).Zaustevljen je razvoj spojne saobračajnice sa Bul.Nikole Tesle i priključak na tramvajski most.Suviše dugo sve stoji nezavršeno,a pitanje je izgradnje Memorijalnog centra.Verovatno još dvadesetak godina haotičnog saobračaja.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja