nedelja, 05.07.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 11.09.2019. u 22:37 Biljana Lijeskić

Igra je odraz ljudske duše

Sančit Babar će o savremenoj igri i novoj tehnici koja je osvojila Ameriku i sprečava povrede predavati u Nacionalnoj fondaciji za umetničku igru Sančit Babar, igrač i pedagog
(Фото: НФИ)

Čuo sam mnogo o srpskom baletu tokom svog obrazovanja. Mog prvog baletskog pedagoga Entonija Nou lično je vodio i obučavao bivši prvak Baleta beogradskog Narodnog pozorišta. Bio je to Stevan Grebeldinger, kaže Sančit Babar, koji je u školi Elvina Ejlija predavač različitih tehnika savremene igre i metoda safe floor, za koji veruje da će zainteresovati i naše profesionalne igrače. Dodaje da je veoma uzbuđen što se preselio u Beograd i što mu je pružena prilika da podeli svoje znanje iz oblasti baleta, savremene igre, ali i jedne nove tehnike koja je osvojila Ameriku, a na dobrom je putu da postane evropski trend i važna inovacija. Safe floor su vežbe za igrače, sportiste, decu, ali i rekreativne polaznike. Sančit Babar će, kaže, biti srećan da beogradskim igračima prenese tajne ove metode koja može da spreči većinu povreda i učini redovan rad mnogo jednostavnijim.

Ovaj vrsni umetnik i pedagog će u našoj prestonici raditi tokom ove školske godine i pokazati nove metode iz sveta savremenog baleta talentima u Nacionalnoj fondaciji za umetničku igru, u našem glavnom gradu. Indijsko poreklo i senzibilitet Babar je ukrstio s američkim umetničkim tendencijama pohađajući zvaničnu školu Teatra igre Elvina Ejlija, uz punu stipendiju. Tokom svog školovanja Babara je podržala Trejsi Inman, direktorka ove ustanove , a studirao je s master pedagozima kao što su Rene Robinson i Peni Frenk, koji su ispolirali njegov umetnički talenat. Nastupio je u komadu Elvina Ejlija „Otkrovenja”, koji se smatra remek-delom savremene američke igre i bavi se afroameričkim duhovnim, svetovnim i iskonskim bluzom. Sančit je takođe igrao glavne uloge u koreografiji Reja Mercera („Kralj lavova” Brodvej) i međunarodno priznatog Daršana Singa Bulera (bivši prvak londonskog Teatra za savremenu igru) gde ga je Džudit Džejmison opisala kao „spektakularnog”.

Naš sagovornik potom nadahnuto dodaje:

– Kao izvođač, naučio sam da je igra odraz ljudske duše, pa je izuzetno važno da pedagozi pored zahtevnog baletskog režima, uključe i vežbe umetničkog izraza u svoj svakodnevni rad. Savremena igra i safe floor metoda, doprinose da igrači steknu snažno samopouzdanje. Kada pođu na audicije za trupe ili na takmičenja, osećaće se dobro u svim vrstama umetničke igre i biće spremni da ispune zahteve današnjih koreografa.

Na naše pitanje da odredi koje mesto ima savremena igra u Americi, a koje u Evropi i ko je bio njegov najznačajniji pedagog, Sančit Babar odgovara:

– Savremena igra zahteva mnogo veštine. Prema mojim zapažanjima, Evropa gaji neuporedivo više različitih stilova savremene igre i koreografa koji su u poslednjih 15–20 godina u potpunosti promenili svet umetničke igre. Moje najveće divljenje izazivaju Jirži Kilijan, Vilijam Forsajt, Elvin Ejli i Kristofer Vildon. Moji omiljeni igrači su Stiven Mekrej, Loren Kulbertson i Jana Salenko. Najinspirativniji pedagozi s kojima sam imao sreću da radim, bili su Trejsi Inman iz Kompanije Elvina Ejlija, Aleksander Munce iz Baleta Opere u Parizu, kao i Entoni Noa iz berlinske Opere.

Sančit Babar je učestvovao u brojnim maštovitim produkcijama u pozorištu i na filmu, a izdvaja za naše čitaoce:

– Moj omiljeni nastupi su bili u okviru Elvin Ejli Gala večeri. Najčešće sam izvodio komade rađene tehnikom Marte Grejem. Gala je uvek u Linkoln centru u Njujorku, a svi znamo da je posebna privilegije nastupiti na tom mestu. Igrao sam često s trupom Teatra igre Elvina Ejlija i uvek je bilo nezaboravno. Pamtim glavnu ulogu Moglija u predstavi „Džangala”, za koju je koreografiju radio Grem Lastig, direktor kalifornijskog Okland baleta. Voleo sam da igram i glavnu ulogu u komadu „1914” Daršana Singa Bulera, bivšeg igrača londonskog Teatra savremene igre, ali sam najuzbuđeniji bio pred nastupe u mjuziklu „Kralj lavova” na Brodveju, kao i kroz rad s koreografom Rejom Merserom i ogromnim umetničkim timom.

Sada je, kaže, počastvovan što je pozvan da podeli znanje i veštine sa svetom umetničke igre Beograda i Srbije. Nada se da će biti u prilici da svoj rad s mladim i talentovanim igračima prikaže na brojnim takmičenjima i u okviru nastupa koje Nacionalna fondacija za igru brižljivo priprema.

– Već ovog meseca naši učenici putuju na malu turneju po Italiji, a tokom oktobra imaću prilike da zajedno s njima budem na gostovanjima u Vršcu, Kragujevcu, Rumi i Smederevu, u okviru Drugog Karavana igre – dodaje Sančit Babar.

Komentari3
ee79e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ljubitel baleta
Svaka cast divnoj Aje Jung! Imamo veliku srecu da ona organizuje neverovatan Fest! Jedva cekamo i stalno smo na mukama sta da izaberemo! Moraju svi da budu srecni i zahvalni, a druge komentare...ne sluze na cast ovom gradu!
Da,da...
Kao i uvek očekivana " prodaja magle" od poznate nam Aje Jung. U toj školi ima predavača više od učenika i ne uči se ništa, sem kako naplatiti to ništa.
islam hajrudin
Балет.Права мушка игра.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja