Majstori su počeli da uređuju novu deonicu Bulevara patrijarha Pavla. Radnici konzorcijuma koji predvodi „Energoprojekt” imaju zadatak da urede četiri kolovozne trake i tramvajski koridor na deonici dugoj oko dva kilometra, od Košutnjaka do Ulice Pere Velimirovića.
Bulevar će imati po dve saobraćajne trake u oba smera, a u sredini će biti tramvajska pruga postavljena na izdignutoj tramvajskoj baštici. Biće položeno četiri kilometra šina i isto toliko elektrovodova, postavljeno 49 stubova kontaktne mreže na kojima će se nalaziti i javno osvetljenje povezano sa više od 3,5 kilometara kablova za napajanje.
Ispod saobraćajnice biće položeno oko devet kilometara vodovodnih i kanalizacionih cevi. Geotehnička istraživanja su pokazala da postoji visok nivo podzemnih voda, tako da će se tlo ispod saobraćajnice zameniti.
U toku radova, kako je juče istakao Goran Vesić, zamenik gradonačelnika, nijednog trenutka neće biti zaustavljanja postojećeg saobraćaja. On će se normalno odvijati putem kojim sada ide.
– Kada završimo dve potpuno nove trake i tramvajske šine, saobraćaj se prebacuje na njih i onda će se rekonstruisati postojeće trake. Na kraju, imaćemo direktnu vezu Rakovice sa Mostom na Adi što će znatno rasteretiti saobraćaj u ovom delu grada i smanjiti gužve – kazao je Vesić dodajući da na te gužve naročito utiče to što u toku gradnje Mosta na Adi nisu sagrađene i pristupne saobraćajnice.
– Pre dve godine uradili smo pristupne saobraćajnice sa novobeogradske strane i spojili Tošin bunar s mostom, a sada je na red došla saobraćajnica prema Košutnjaku. Tek kada sve ovo završimo, možemo da kažemo da je Most na Adi konačno završen – rekao je Vesić.
Bulevar patrijarha Pavla nalazi se na novoj unutrašnjoj obilaznici u Beogradu koja će povezivati Most na Adi sa novim mostom kod Ade Huje. Da bi se, kako je dodao Vesić, povezala ova dva mosta, neophodno je da se prošire i ulice Pere Velimirovića, Borska, Crnotravska, Save Maškovića, petlja „Lasta”, a potom preko Malog Mokrog Luga i zaobilazeći Mirijevo da se dođe do mosta kod Ade Huje.
– Sve ove ulice biće proširene i imaće četiri saobraćajne trake – istakao je Vesić podsetivši da grad priprema tender i za izgradnju poslednje deonice Bulevara patrijarha Pavla – od Košutnjaka do Mosta na Adi.
– Da bismo obezbedili vezu ovog bulevara sa Mostom na Adi, koristićemo postojeći železnički koridor da ne bismo ulazili u Topčiderski park. Radimo projektovanje, rešavaju se i imovinski odnosi i čim to završimo, raspisujemo tender i za ovu deonicu. Tek kada to završimo, kao i Topčiderski tunel, moći ćemo da kažemo da konačno može da se priđe Mostu na Adi – istakao je Vesić i ukazao da će svi ti dodatni radovi oko Mosta na Adi grad koštati dodatnih od 120 do 140 miliona evra.