ponedeljak, 21.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:05

Trinaesta „Animanima” u Čačku

Na festivalu će, počevši od danas, biti prikazano 40 kratkih filmova iz 17 država
Autor: G. Otaševićsreda, 04.09.2019. u 09:38
Плакат фестивала

Čačak – Trinaesti međunarodni festival animiranog filma „Animanima 2019” počinje danas u Domu kulture u Čačku i završava se 7. septembra. I ovo festivalsko izdanje, kao i sva prethodna, ostvaruje se uz podršku Ministarstva kulture i informisanja Srbije.

U konkurenciji za Gran-pri „Animanime”, „Zlatni štift”, i druge festivalske nagrade, na pet projekcija glavnog takmičarskog programa biće prikazano četrdeset kratkih animiranih filmova iz sedamnaest zemalja, među kojima i novi filmovi poznatih svetskih autora, Portugalke Režine Pesoe, mađarskog reditelja Geze M. Tota, Korejka Dahe Džeong, Donata Sansonea iz Italije. Takmičarski program C&A Special donosi izbor animiranih TV reklama i muzičkih videa – saopštila je uprava festivala.

Program „Portret animatora” posvećen je autoru animiranog serijala „Bendito mašine”, animatoru iz Španije, Đosiju Malisu. Paola Bristot je selektorka programa „Savremena italijanska animacija”, a Frank Dion programa „Studio u gostima” u okviru koga se predstavlja studio „Papi3D” iz Pariza. Njih troje će ujedno biti i članovi „Animaniminog” međunarodnog žirija.

Tradicionalni program najboljih studentskih i diplomskih filmova ove godine dolazi s uglednog Univerziteta umetnosti Moholji-Nađ (MOME) iz Budimpešte, odnosno njegovog odseka za animaciju „MOME Anim”. Iz Mađarske stiže i izuzetno dugometražno animirano ostvarenje, priča o neobičnom sakupljaču umetničkih dela, „Ruben Brant, kolekcionar”. Vredan dokumentarac „Magia rusika” izraelskih autora Jonatana i Maše Zur podsetiće na Fjodora Hitruka, Jurija Norštajna i druge velikane ruskog animiranog filma.

Ljubiteljima „devete umetnosti” organizatori preporučuju izložbu pripremljenu u čast autorima i junacima kultnog stripa „Alan Ford”, povodom pedeset godina od izlaska prve sveske. Ni ove godine neće izostati master klasovi i predavanja „Animaniminih” gostiju za studente animacije, kao ni festivalska radionica, koju će voditi Uroš Krčadinac, a tema su video-igre.