utorak, 10.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 09:54

„Folksvagenov” izbor: Turska preča od Srbije

„Politika” u centrali „Folksvagena” juče nije dobila informaciju šta je konkretno prevagnulo da izbor za gradnju fabrike padne na Tursku i zašto nije odabrana naša zemlja koja je bila u igri
Autor: Marijana Avakumovićutorak, 16.07.2019. u 12:18
(Фото ЕPA-EFE/Clemens Bilan)

Nadzorni odbor „Folksvagena” saopštio je da je izabrao lokaciju za fabriku u blizini turskog primorskog grada Izmir. Pretpostavlja se da je toj odluci kumovao i Katar, koji u nemačkom gigantu ima 17 odsto kapitala. Prema pisanju svetskih medija u novoj fabrici u Turskoj, praviće se „škoda” i „seat”. Ta fabrika bi godišnje trebalo da proizvede 350.000 automobila.

– Definitivno je izabrana Turska, gde je solidna infrastruktura ali nesigurno političko okruženje. Druga ozbiljna lokacija je stabilnija Bugarska, koja je deo Evropske unije – nedavno je kazao predsednik sindikata u „Škodi” Jaroslav Povšik kada su ga pitali o izboru dva finalna kandidata.

Povodom vesti da se „Folksvagen” opredelio da u Turskoj gradi fabriku, predsednik Srbije Aleksandar Vučić preksinoć je rekao da se od samog početka plašio Turske jer je reč o velikoj zemlji u kojoj su svi iz automobilske industrije otvarali fabrike i da su mnogi lobirali upravo za njih. On je naglasio da to još nije konačna odluka, ali Turska ima 90 miliona stanovnika.

Predsednik Srbije se nadao da će otvoriti fabriku u našoj zemlji, ali je rekao i da je znao da za njih lobira Zigmar Gabrijel i drugi. Uz to Srbija ima samo 6,5 miliona stanovnika.

„Politika” u sedištu „Folksvagena” juče nije dobila informaciju zašto nije odabrana Srbija i šta je konkretno prevagnulo da izbor padne na Tursku.

Poslednjih nekoliko meseci spekuliše se da „Folksvagen” pregovara sa predstavnicima nekoliko država o lokaciji za izgradnju fabrike u jugoistočnoj Evropi. U igri su bile: Srbija, Turska, Bugarska, Rumunija i Severna Makedonija. Investicija je vredna oko 1,4 milijarde evra. Pogon bi trebalo da bude otvoren 2023. godine, a planirano je da zaposli pet hiljada radnika.

Nemački mediji su nedavno pisali da se „Folksvagenu” žuri da pronađe lokaciju za novu fabriku u Evropi. Pre održavanja upravnog odbora radnički savet je blokirao odluku da se krene u izgradnju nove fabrike sve dok postojeće fabrike „Audija” u Iglostatu i „Folksvagena” u Volfsburgu ne budu radile punim kapacitetom. Odluka da se u Donjoj Saksoniji gradi fabrika baterija za električne automobile, u koju će biti uloženo milijardu evra, tamošnji mediji ocenjuju kao ustupak radničkom savetu kako bi odobrio otvaranje nove fabrike van Nemačke. Inače, prema strategiji ove kompanije oni nameravaju da u velikim centrima u svojoj zemlji proizvode električne automobile.

Prednost Srbije, osim jeftine radne snage i jeftinih pratećih troškova, bila je jeftina električna energija i sporazum o slobodnoj trgovini sa Rusijom. Međutim uslov za izvoz jeste da 50 odsto komponenti bude proizvedeno u Srbiji. To „Fijat” nije zadovoljio i nije uspeo da izveze automobile na rusko tržište. Mana je bila i to što nije članica EU i što je relativno malo tržite.

Turska je sa druge strane u politički nezgodnoj situaciji, ali je veliko tržište. Dok je Bugarska članica Evropske unije, što joj daje veliku prednost.


Komentari9
89dae
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

артиљерац
Ајте да причамо о цифрама.Турска је,сама по себи,10 пута веће тржиште од Србије.82 милиона становника.Национални доходак већи од српског 1300$ по глави становника.Измир је велика лука.Из Измира можете да возите аутомобиле и у Европу и у државе арабијског полуострва.И било где у свету. Из Србије не можете.Немамо море.И на крају,а није безначајно,Катар има како сам прочитао,14% акција VAG,а тиме 17% гласова у Управном одбору.
Ил Патлиџано
Зар ЕУ није увела санкције Турској?
EU uvela sankcije Turskoj
Kako ? Pa zar EU nije uvela sankcije Turskoj zbog istarživanja gasa i nafte !?
Milan
Potpuno logican potez sa stanovista profita koji je danas jedina bitna stvar svima pa i drzavi Srbiji. Neuporedivo veci broj stanovnika u Truskoj, veci natalitet (vise ljudi koji kupuju automobile) i nema tu puno filozofije. Kao sto drzava Srbija komercijalno razmislja o svemu tako i nemci razmisljaju komercijalno i gledaju sta donosi veci profit. Ja bih voleo da nije sve surovi kapitalizam ali jeste, vidim ga u svojoj drzavi koja gradi stanove za svoje gradjane za duplom zaradom u Zemunu.
Dule
Zasto nasi mediji prenose u naslovima polu istine. Turska jos nije izabrana! Odluka ce se doneti u drugoj polovini augusta kaze nemacka stampa dok nasi pisu svoje vesi.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja