subota, 07.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:39

Prestonički taksisti za porez duguju 2,9 milijardi dinara

Prema podacima Poreske uprave, dugovanja ima njih 3.931. – Kako pojašnjava Aleksandar Bjelić, predsednik Saveza udruženja taksista Srbije, najveći dug, u rasponu od dva do četiri i po miliona dinara, ima oko 1.000 taksista
Autor: Dejan Aleksićčetvrtak, 11.07.2019. u 21:00
(Фото Р. Крстинић)

U glavnom gradu dozvole za taksiranje ima 6.500 vozača, a dugovanja prema Poreskoj upravi trenutno ima 3.931 taksista preduzetnik. Ukupan poreski dug taksista prema državi iznosi 2.892.507.332 dinara, saznaje „Politika”. Koliko koji taksista, odnosno udruženje, tačno duguje ipak nisu mogli da preciziraju u Poreskoj upravi jer, kako navode, to je po zakonu službena tajna, dodajući da svakako Poreska uprava raspolaže preciznim spiskom dužnika. Iz ove uprave ipak napominju da su „poreski obveznici taksisti obavešteni unazad dve godine o mogućnostima i uslovima za odlaganje plaćanja poreskog duga”.

– Za sada je odobreno ukupno 1.617 reprograma, svim poreskim obveznicima koji su podneli zahteve i ispunili uslove za odlaganje plaćanja poreskog duga. Obveznik može podneti zahtev za odlaganje plaćanja dugovanog poreza, a sve bliže informacije o odlaganju plaćanja poreskog duga može dobiti u nadležnoj  filijali Poreske uprave – preciziraju za naš list u Poreskoj upravi.

Kako trenutno za porez duguje 3.931 beogradski taksista, to bi u prevodu značilo da svaki od njih u proseku državi duguje po gotovo 736.000 dinara. Ali, kako naglašava Aleksandar Bjelić, predsednik Saveza udruženja taksista Srbije, ove podatke ne treba ovako grubo čitati. Najveći dug, u rasponu od dva do četiri i po miliona dinara, pojašnjava Bjelić, ima oko 1.000 taksista koji imaju dozvolu za rad u prestonici.

„Posle 5. novembra svi taksisti koji nemaju ugovoren reprogram dugovanja izgubiće dozvolu za rad u Beogradu”, izričit je Aleksandar Bjelić

– Osamdeset odsto duga, odnosno preko dve milijarde dinara, čine upravo dugovanja tih taksista. Deo taksista je u reprogramu, ali i to ulazi u taj dug. Ali, dugovanja većine taksista su minimalna i oni nemaju razloga da ulaze u reprogram. Oni svoj dug otplaćuju. Ipak, Poreska uprava bilo koji dug vodi kao dug, da li je reč o 20.000 ili o većoj sumi – kaže Bjelić dodajući da, kada su oni radili statistiku, od nadležnih su tražili da im dostave raspone dugovanja taksista, odnosno ko duguje do 100.000, ko 300.000 dinara, ko više od toga, ko su ogromni dužnici…

Bjelić najavljuje i da će od 5. novembra svi oni koji imaju dug a nisu ušli u reprogram izgubiti dozvole i neće više moći da taksiraju.

– To je zakonom regulisano. Osim toga, radi se i studija o tome koliko taksista u Beogradu je potrebno, za period od narednih pet godina. Ta studija treba da bude gotova do kraja godine – najavljuje Bjelić.

Kada studija bude gotova, posle više godina nagađanja u javnosti, konačno bi trebalo da bude poznato i da li se otvorio prostor za angažovanje dodatnih taksista u glavnom gradu. Ako bude bilo potrebe za tim, to će posle više godina biti šansa za vozače koji su položili sve što je potrebno za taksiranje u Beogradu, ali do sada nisu uposleni jer zvanično nema potrebe za njima. Nezvanično, potreba za njima i te kako postoji. Već neko vreme na to ukazuju i pojedini taksisti, napominjući da na prestoničkim ulicama već duže radi znatno manje taksista od 6.500 koliko ih ima dozvolu za vožnju na teritoriji grada. Zato je izrada studije i te kako neophodna što pre.

U međuvremenu, kao jedan od glavnih zadataka Aleksandar Bjelić najavljuje borbu za to da svi u taksi esnafu rade u okviru zakona, odnosno da niko ne prevozi putnike posredstvom aplikacije ako nije registrovan za tako nešto.

Prvi put zvanično o dugovanjima

Dugovanja dela taksista godinama su tema, ali niko ko je za ovom temom potezao nije izlazio sa zvaničnim podacima, već samo sa nagađanjima. Kada je u proleće 2018. deo taksista blokirao centar grada, neke njihove kolege ukazivale su da pravi razlog za taj protest nisu izmene zakona protiv kojih su se protestanti bunili, već to što su vođe protesta veliki dužnici državi. Ali, na ovakvim tvrdnjama sve se i završilo.


Komentari13
8ff67
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

milan
Bice izrađena studija koliko je taksista u Beogradu potrebno. To je kriminalna i protiv ustavna izjava od strane ovlascenog predstavnika taksi udruzenja. Da li to znaci da cemo da pravimo studiu koliko je Beogradu potrebno, automahanicara,stomatologa,obucara,krojaca,molera,stolara,pogrebnika,piljara,itd. I ako ne treba zaboraviti da oni rade samo pod uslovom da placaju porez.. Ugovor o reprogramiranju duga taksista ne garantuje da ce biti ikad vracen.
Пантелија
Има ту нека чудна и тајанствена игра власти са београдским таксистима, баш као и са навијачким групама.
Zaboravljeno koferče
Opa bato... Od 6500 taksista 3931 su poreski dužnici. Krajnje tužan podatak. Jer tolika hajka višenavedenih na CarGo i slična udruženja koja plaćaju porez na svaki dinar zarade. Znači u tom grmu leži zec. Prosto mi je neshavtljivo da država ćuti. U čemu je štos? Ovakvim potezom država opet poručuje da samo budale plaćaju svoje dugove. Kako je moguće da taksisti koji duguju milione i dalje imaju dozvole? Što se čeka novembar? Da im se opet oproste dugovi? Sramota državo!!!
Nikola
А воде хајку да CAR GO не плаћа порез.
Redovni Čitalac
Pa dokle da im se toleriše! Prvi su kada treba da se napravi haos u saobraćaju u Bgd, šta god da je njima nije po volji! Neće fiskalne kase (po ugledu na advokate). Nedaju konkuretski, alternativni sistem taksi usluga! Može im se! Grad im to sve toleriše! Dokle BRE!?!?!?!?

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja