Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić u intervjuu za kinesku centralnu televiziju CCTV rekao je da nije tajna da su kineski turisti u Beogradu među najbrojnijima poslednjih nekoliko godina.
On je u ulozi domaćina s ekipom kineske televizuije obišao značajna mesta i spomenike Beograda, a povod za reportažu bila je upravo zaniteresovanost kineskih gledalaca za prestonicu Srbije.
„Kinezi prepoznaju lepote Beograda i broj turista iz Kine je u konstantnom porastu. Godine 2013. bilo ih je skoro 4.000, a 2018. skoro 60.000. U prva četiri meseca 2019. godine, broj poseta kineskih turista u odnosu na isti period prethodne godine porastao je za 80 odsto, a broj ostvarenih noćenja veći je za 91 odsto. Siguran sam da je tome doprinelo kreiranje bezviznog režima saobraćaja”, rekao je Radojičić, prenosi Tanjug.
Naglasio je da su nam turisti iz Kine veoma važni i da su zato širom grada postavljene info-table sa putokazima na kineskom jeziku, a turisti iz Kine na svom jeziku mogu čitati i sajt Grada Beograda.
„Cilj kineske CCTV bio je da svojim građanima približi posredstvom televizije najznačajnije tačke Beograda i da im objasni zašto se naš grad sve bolje pozicionira na turističkoj mapi sveta”, dodao je.
Radojičić je izdvojio nekoliko lokacija za ovu priliku i pokazao im Kalemegdan, Muzej Nikole Tesle, Skadarliju, Hram Svetog Save i Stari dvor.
„Trudio sam se da sa jedne strane dočaram lepote Beograda, našu istoriju, tradiciju, a sa druge strane i da govorim o našim planovima, neprestanom razvoju, kao i o tome zašto smo toliko interesantni turistima danas. U 2018. godini registrovano je više od milion i sto hiljada turista, što je 13 odsto više nego prošle godine. Verujemo da će i 2019. biti uspešna i rekordna”, rekao je gdradonačelnik.
Podsetio je da Beograd danas mnogi nazivaju gradom kulture, inspiracije, sporta i festivala, te dodao da je značajno što se Beograd gradi, što kontinuirano radimo na rekonstrukciji i uređenju naše prestonice.
„Trudimo se da obogatimo turističku ponudu i atraktivnosti na celokupnoj teritoriji Beograda”, naglasio je.
Inače, tokom snimanja reportaže mnogi kineski turisti prilazili su kada su uočili da je reč o njihovoj televiziji i želeli da se slikaju s gradonačelnikom Beograda.
Kineska CCTV zapošljava više od 15 hiljada ljudi, a broj gledalaca premašuje sto miliona. Procena je da ovu televiziju u svakom trenutku gleda više od 500 miliona ludi.