utorak, 17.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:27
ISHRANA

Pola sata za zdrav obrok

Zamenite beli pirinač sa integralnim, ubacite hranu koja stimuliše imuni sistem kao što su na primer beli luk, celer, badem ili semenke suncokreta
četvrtak, 16.05.2019. u 20:00
(Фото Пиксабеј)

Zaposlene žene već odavno nisu domaćice, jer je gotovo nemoguće uskladiti posao sa domaćinstvom. Koliko vremena ostaje jednoj zaposlenoj ženi da pripremi jelo kada se vrati kući? Malo. Gotova jela možete naći u bukvalno svakoj radnji, a za njihovu pripremu nije potrebno više od desetak minuta. Ona su i masna i slana, što svakako ne doprinosi vašoj liniji, ali ni zdravlju.

Grickalice imaju veliku energetsku vrednost i pomažu zaposlenim ženama da izdrže do sledećeg glavnog obroka. Uvek je bolja opcija uzeti kao užinu sveže sezonsko voće ili jogurt uz integralno pecivo. Međutim, ako ne možete bez grickalica, ograničite se na maksimum 100 kalorija, da ne bi značajno prebacivali vaše dnevne potrebe za energijom.

Zaposlene žene bi trebalo da isplaniraju promene navika u ishrani i tako potpuno promene situaciju u svoju korist. Da bi pripremili zdrav i ukusan obrok ponekad je dovoljno i pola sata. Ako vam je vreme glavni faktor možda možete razmisliti i o nedeljnom kuvanju hrane za celu sledeću radnu nedelju.

Ne razmišljajte samo o tome šta je praktično jesti na poslu, jer umesto sendviča sa šunkom i sirom, uz limenku soka ili koka-kole, koje ste kupili u radnji na ćošku, vrlo lako možete promeniti naviku i pojesti sendvič od integralnih žitarica sa tunjevinom i salatom (koji ste sami spremili to jutro) uz nemasni jogurt.

Prirodni izvori vitamina i minerala su svuda oko nas: beta karoten i vitamin A snižavaju nivo holesterola i pojačavaju imunitet. Dobro utiču na vid, što je zaposlenim ženama takođe bitno. Izvori su šargarepa, paprika, spanać.

Vitamin C pojačava imunitet i reguliše nivo holesterola. Nalazi se u zelenom lisnatom povrću: brokoliju, paradajzu i citrusnom voću. Vitamin E štiti ćelijske membrane. Najbolji izvori su: avokado, masline, semenke suncokreta i bundeve. Vitamini B kompleksa pojačavaju oslobađanje energije iz metabolizma ugljenih hidrata, a nalaze se u žumancu jaja, jetri i integralnim žitaricama.

Magnezijum reguliše nivo šećera u krvi i povoljno utiče na mišiće i kosti. Izvori su semenke suncokreta, a ima ga i u jezgrastom voću: bananama i sušenim kajsijama. Kalcijum potpomaže apsorpciju masti i sprečava osteoporozu. Nalazi se u mlečnim proizvodima, ribi, šargarepi, bademima i suvim smokvama. Jod potpomaže funkciju štitaste žlezde i tako ubrzava metabolizam. Izvori joda su morski plodovi i jodirana so. Hrom – održava stabilnim nivo šećera u krvi. Najbolji izvori su: jogurt, pečurke, meso, sir, cvekla, grožđe.

Kada obedujete kod kuće, zamenite, recimo, beli pirinač sa integralnim, ubacite hranu koja stimuliše imuni sistem kao što su na primer: beli luk, celer, badem ili semenke suncokreta. Da biste sagorevali masne naslage potrebne su vam u ishrani i esencijalne masne kiseline kojima su bogati riba i koštuničavo voće. Belančevine su potrebne u svakom obroku, jer će tako nivo šećera ostati stabilan što će eliminisati potrebu za grickalicama kod zaposlenih žena.

Manje pržite i pohujte, jer pored toga što nije zdravo, zahteva i previše vremena da se napravi. Više kuvajte i dinstajte, tako ćete sačuvati hranjivu vrednost namirnica i bićete zdraviji.

Uz promenu ishrane uvedite još jedan važan element: rekreirajte se ili, makar, šetajte. Pijte oko dva litra vode na dan. I naravno, posavetujte se sa lekarom ili nutricionistom da biste bili sigurni da možete bez rizika da okrenete novi list i počnete da živite zdravije.

Jasna Vujičić, nutricionista
www.nadijeti.com


Komentari1
ac4c4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Alisa
Zelim da obavestim autorku da hranu spremaju i zene i muskarci, te da se ne obraca samo zenama, narocito imajuci u vidu da savremena zena trazi savremenog muskarca.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja