četvrtak, 27.06.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:02
PROFESIJA DIREKTOR FOTOGRAFIJE

Povratak u svet reklama

Nikada pre ove serije nisam radio na toliko lokacija, bilo ih je više od 170. Kada je moj posao u pitanju, izbor lokacije i scenografija zaslužni su za dobru sliku i više od 60 odsto. Uz pomoć slike ja moram da dočaram atmosferu koju je reditelj želeo, kaže Vladimir Ilić, direktor fotografije u seriji „Pet”
Autor: Snežana Čikarićutorak, 07.05.2019. u 11:54
Владимир Илић за камером (Фото: Стефан Ђаковић)

Da nije pristao da pomogne bratu od tetke koji je svojevremeno snimao jedan muzički spot, ko zna da li bi Vladimir Ilić danas sedeo iza filmske kamere i slikao Beograd nekim svojim bojama, kakvim ga gledamo u seriji „Pet”. Pristao je da pomogne bratu, a potom i stricu, producentu i organizatoru Sretenu Mijoviću. Donosio je kafe i gledao kako se radi na filmskom setu.

– Onda mi je jednog dana stric rekao da sam naučio da nosim kablove i da više ne dolazim. „Idi, upiši fakultet”, rekao mi je i ja sam ga poslušao. Vreme provedeno kod strica bilo je dovoljno da shvatim šta želim i izbor je pao na fotografiju. Nisam uspeo da upišem kameru iz prvog već tek iz trećeg puta, ali isplatilo se – priča direktor fotografije Vladimir Ilić, priznajući da ni jednog jedinog trenutka nije zažalio zbog odluke da krene u svet pokretnih slika.

Tri godine pre nego što je upisao Fakultet dramskih umetnosti, angažovan je da radi kao klaper, osoba koja označava početak snimanja scene, u filmu Srdana Golubovića „Apsolutnih sto”. Bila je to dobra škola za mladog Vladimira, koji je upravo tu upoznao Aleksandra Ilića, direktora fotografije, koji će mu kasnije postati mentor. S njim i Golubovićem kasnije će snimiti još dva filma – „Krugove” i „Klopku”.

– U međuvremenu, upisao sam fakultet i tokom studija sa starijim kolegama s režije i studentima glume, produkcije snimao studentske filmove. Tada smo još radili na filmskoj traci i ja sam upravo tu stekao prva iskustva kao direktor fotografije. Mnogo sam naučio od Aleksandra Ilića, s kojim sam snimao i reklame. Radio sam kao snimatelj i kamera operater, a potom, sasvim slučajno, počeo da radim i kao direktor fotografije. Bilo je to nakon završetka studija – priča Vladimir Ilić, koji je još tokom studija bio angažovan da radi na Golubovićevoj „Klopki”.

Bilo je to za njega najznačajnije i najlepše iskustvo, a potom je počeo sam da radi, uplovio je u svet reklama, čime se i dan-danas bavi.

Onda su usledila dva američka projekta. Dva igrana filma.

– Amerikanci su snimali kod nas i ja sam na oba bio angažovan kao direktor fotografije. Jedan od tih projekata bio je naučnofantastični film za koji je scenografiju, i to sjajno, uradio Nikola Berček. Tu se kompletna radnja dešava u svemirskom brodu. I dosta naših glumaca je bilo angažovano u tom filmu, ali sam ja potom nastavio s reklamama. Tek kasnije, stigao je poziv od Balše Đoga da radimo zajedno seriju „Pet” – priča naš sagovornik.

S rediteljem serije o pet drugarica koje uzimaju pravdu u svoje ruke upoznao se pre više od deset godina, ali se nisu baš najbolje razumeli na samom početku.

– Balša je impulsivan, energičan, glasan, a ja to ne volim. Miran sam po prirodi i ta bučnost mi remeti mir. Iznerviram se. Kada on počne da se dere, krenem i ja na njega da vičem – smejući se priča Vladimir kako je izgledao početak rada s Balšom Đogom, koji je u to vreme radio kao vođa snimanja, pomoćnik reditelja.

Prijatelji su postali zahvaljujući Vladimirovoj najboljoj drugarici koja ih je malo bliže upoznala u jednom klubu.

– Tek tada smo nekako „kliknuli” i nastavili dugo godina zajedno da snimamo reklame. Više puta mesečno. I počeli da se družimo – priča Ilić, a na našu konstataciju da je onda logično što je Balša Đogo upravo njega angažovao da bude direktor fotografije, Ilić uz osmeh kaže:

– Pa, i ne baš! Priznao mi je da sam mu ja bio tek – peta opcija! Zvao je pre mene dosta renomiranih direktora fotografije, ali je većina njih već bila zauzeta na nekim projektima. Tek onda je zvao mene – priča Vladimir, ne zaboravljajući da napomene kako je Đogo tokom snimanja serije stalno govorio da više ni s jednim direktorom fotografije osim s Ilićem ne želi ubuduće da snima.

I potom je krenu rad na seriji. Doduše, prvo je trebalo izabrati lokacije za snimanje i to je malo usporilo tok snimanja. Snimali su u Beogradu i na Tari.

– Nikada pre ove serije nisam radio na toliko lokacija, bilo ih je više od 170. Kada je moj posao u pitanju, izbor lokacije i scenografija zaslužni su za dobru sliku i više od 60 odsto – kaže Ilić.

Na naše pitanje kako bi, u najkraćem, opisao šta je posao direktora fotografije, kaže da je na njemu da ispriča rediteljevu priču na najbolji način.

– Uz pomoć slike moram da dočaram atmosferu koju je reditelj želeo. U ovoj seriji bila je dobra saradnja s glumcima. S glumicama koje tumače glavne likove nije bilo mnogo posla. Samo upalite kameru i snimate. Morate da imate dobru saradnju s glumcima, oni su zvezde. Mnogo bitniji od nas. Direktora fotografije sutra mogu da zamene, glumca ne – kaže Vladimir Ilić.

Za mladog direktora fotografije rad u seriji „Pet” bio je daleko važniji nego činjenica da je sarađivao s američkim filmadžijama. Ovde je, objašnjava, radio jedanaest nedelja dok je na dva američka projekta bio angažovan nešto duže od šest.

– Ali, bilo je to lepo iskustvo – priznaje Ilić i kaže da se nakon saradnje s Balšom Đogom i ekipom serije „Pet” ponovo vraća u svoj svet reklama.

Divlja Tara

– Na Tari smo imali četiri snimajuća dana. Bilo je već sveže, sredinom septembra smo snimali. Predivna planina. Ali, i opasna. Ima medveda. Sećam se, jedan od glumaca je poželeo da svoj slobodan dan provede šetajući od hotela u kojem smo bili smešteni do jezera. Bilo mu je potrebno nekoliko sati da pređe tu razdaljinu. I, pri povratku, pao je mrak. Seljaci na koje je nailazio u čudu su ga zapitkivali gde je krenuo u to doba, jurili su ga divlji psi... Onda je on zvao Balšu da dođe po njega. A Balša nije znao gde da ga traži pa je koristio sirenu od kola da ga usmerava ka sebi – priča Vladimir Ilić.


Komentari1
826cb
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Балша Ђого
Хвала Снежани Чикарић 3а ове портрете дискретних хероја серије Пет.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Mozaik /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja