utorak, 22.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:19

Električni automobili štetniji od dizelaša

Autor: S. S.ponedeljak, 22.04.2019. u 11:03
(Фото ЕПА / TANNEN MAURY)

Nemačko istraživanje dovelo je u pitanje ekološku prihvatljivost električnih automobila.

Naučnici su posle nove analize ukazali da električna vozila pomažu klimi samo na papiru i da su, zapravo, gori za okolinu od dizel vozila.

Kristof Buhal, profesor fizike iz Kelna, sastavio je izveštaj s kolegama Hans-Diterom Karlom i Hans - Vernerom Sinom za Ifo Institut za ekonomska istraživanja.

Kada se emisije ugljen-dioksida iz proizvodnje baterija i neobnovljivih metoda korišćenih za proizvodnju električne energije u Nemačkoj uzmu u obzir, električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 posto više od dizel automobila, iznosi se u studiji.

Baterija za Tesla Model 3 proizvodi 11 do 15 tona ugljen-dioksida. Sa životnim vekom baterije od 10 godina i kapacitetom da se pređe 15.000 kilometara godišnje, to bi značilo 73 do 98 grama ugljen-dioksida po kilometru, tvrde autori.

Kada se u obzir uzme i emisija ugljen-dioksida koja rezultira iz elektične mreže, u stvarnosti, Tesla emituje između 156 i 181 gram ugljen-dioksida po kilometru, što je znatno više od dizel Mercedesa, prema studiji.

Proizvođači automobila planiraju da većinu svojih ponuda prebace na električne automobile, ali autori studije kažu da bi za klimu motori na pogon metanom bili bolji, jer su njihove emisije ugljen-dioksida za trećinu niže od emisija dizelaša.


Komentari19
f25b7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Боривоје Банковић
Искрено сумњам у ово. Електрични аутомобили имају много мање покретних делова, склопова, система и подсистема, па сама њихова производња тражи много мање енергије, а тиме и мању емисију угљен диоксида. Даље, постојећи електромотори су у стању да деценијама раде практично без одржавања, док аутомобили са унутрашњим сагоревањем траже редован сервис на 10.000 километара или једном годишње. Ако у овом тренутку батерије ослобађају велике количине угљен диоксида, не мора да значи да ће тако бити и за пет или десет година. Једино у чему су мотори са унутрашњим сагоревањем у овом тренутку бољи су аутономија и време пуњења, али и то може бити решено ако аутомобилска индустрија буде спремна да уложи адекватна средства. Мени ово личи на лобирање некога ко је решио да не улаже у нове технологије, већ да само преради постојеће моторе да раде на метан. Осим тога, код дизела није проблем у угљен диоксиду већ у отровним оксидима азота. Чак су и бензински мотори много чистији од дизела.
Боривоје Банковић
Искрено сумњам у ово. Електрични аутомобили имају много мање покретних делова, склопова, система и подсистема, па сама њихова производња тражи много мање енергије, а тиме и мању емисију угљен диоксида. Даље, постојећи електромотори су у стању да деценијама раде практично без одржавања, док аутомобили са унутрашњим сагоревањем траже редован сервис на 10.000 километара или једном годишње. Ако у овом тренутку батерије ослобађају велике количине угљен диоксида, не мора да значи да ће тако бити и за пет или десет година. Једино у чему су мотори са унутрашњим сагоревањем у овом тренутку бољи су аутономија и време пуњења, али и то може бити решено ако аутомобилска индустрија буде спремна да уложи адекватна средства. Мени ово личи на лобирање некога ко је решио да не улаже у нове технологије, већ да само преради постојеће моторе да раде на метан. Осим тога, код дизела није проблем у угљен диоксиду већ у отровним оксидима азота. Чак су и бензински мотори много чистији од дизела.
najekologija
Teleportovanje je jedini ekološki način transporta.
stanislavsr
Uz svu dreku i kuknjavu i dalje se proizvode automobili sa motorima od 250 do 700 KS, motori kao za avione. Kome i zašto? Cela halabuka mi izgleda kao nova hajka na pare - ajde bacite sve automobile, kupite nove! Dok je kapitalizma zagrevanje se neće smanjiti, trka za profitom i novim tržištima trajaće da same propasti. Predaleko smo zašli na put bez povratka. Električni automobili neće promeniti ništa.
Козјера
Мени је ово с електричним моторима као кад моја мајка чује на телевизији да литар уља који проспемо у судоперу загади ко зна колико литара текуће воде, па оде и проспе уље у вц-шољу... Штос је у смањивању потреба становништва. Чак не ни у рециклажи, већ у мањим прохтевима, мањој потрошњи. То, међутим, не иде у корист капитализму. Значи, осуђени смо на пропаст...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja