ponedeljak, 16.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 14:44

Dve trećine polovnjaka u Hrvatskoj starije od deset godina

Autor: S. S.četvrtak, 18.04.2019. u 13:10
(Фото ЕПА / BERND WUESTNECK)

Hrvatska ima relativno star vozni park u skoro svim kategorijama. Privatni automobili su u proseku stari 12,6 godina kao i motocikli i mopedi, dok su traktori prema podacima Centra za vozila Hrvatske u proseku stariji od 30 godina.

Statistike toga centra pokazuju da je 2018. godine u Hrvatskoj registrirano 79.935 polovnih i 61.745 novih privatnih automobila, ali i da uvoz polovnjaka raste svake godine, posebno nakon ulaska Hrvatske u Evropsku uniju. Zabrinjavajuće je da je čak 68,4 posto automobila starije je od deset godina.

Osim navedenih kategorija, autobusi su u prosjeku stari 11,7 godina, kamioni 11,4 godine, a priključna vozila 19,1 godinu. 

„Starost vozila utiče na ispravnost, ali i samu opremu pojedinog vozila koja u slučaju nedostatka savremenih tehnologija bitno umanjuju sigurnost. Primera radi, ako analiziramo strukturu automobila prema sistemu za kočenje, više od 400 hiljada vozila registriranih u 2018. godini nije imalo ni jedan savremeni sistem kočenja (ABS ili ABS+ESP), što može dosta da utiče na sigurnost u saobraćaju”, navode u Centru za vozila Hrvatske.

Prošle godine je, na primer, na 431.538 vozila utvrđena tehnička neispravnost zbog koje su ta vozila isključena iz saobraćaja dok se ne otklone kvarovi i nedostaci. S druge strane, Evropska komisija postavila je cilj da se u razdoblju od 2020. do 2030. godine smanji broj smrtno stradalih u prometu za 50 posto.

Pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske Goran Pejić ističe da se taj cilj može ostvariti jedino snažnijom saradnjom svih učesnika odgovornih za sigurnost u saobraćaju, boljom kontrolom i finansiranjem određenih mera.

„Radnje koje se razmatraju uključuju pre svega sigurnost vozila i primenu najnovijih tehnoloških dostignuća kao što su sistemi pomoći vozačima. Na taj način izbegle bi se mnoge saobraćajne nesreće i zaštitili pešaci i biciklisti. Naša dužnost je smanjiti broj tehnički neispravnih vozila koji je s obzirom na prosečnu starost još uvijek prilično visok”, istaknuo je Pejić.


Komentari7
4541b
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

milan skoric
A'uuu, nemoj mi reći pa šta ćemo sad...?
Sotir Gardačić
Koliko je prošlo od kako je hr postala članinca EU?
Max
HR je clanica EU od 01.07 '13. Znaci za par mjeseci bit ce punih 6 godina.
Preporučujem 9
Automoto
Prosečna starost automobila na razini EU je 10,7 godina. U Hrvatskoj 12,6. Nije dakle velika razlika. Gdje smo mi?
Automoto
U Srbiji je preko od pola miliona automobila starije od 20 godina.
Unirent
Није стање толико лоше колико изгледа на први поглед, посебно ако се упореди са другим земљама региона. Хрватска има релативно модеран возни парк, е сад свакако да стално може и боље и новије. Али Немачка се не може тако лако достићи.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja