nedelja, 25.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:44

Autobusi najduže stoje u Bulevaru despota Stefana

Za deonice koje se u redovnim okolnostima prolaze za tri, četiri minuta, vozačima autobus sada treba po petnaestak, dvadeset minuta, a nekad i više od toga
Autor: Dejan Aleksićčetvrtak, 18.04.2019. u 10:57
Свакодневна слика на путу ка Тргу републике (Фотографије Д. Алексић)

Svojevrsnu paradu autobusa vozači svakodnevno priređuju u Bulevaru despota Stefana. Bilo da tuda prođu ujutru, popodne ili u večernjim satima, Beograđani poslednjih nedelja imaju jedinstvenu šansu da detaljno osmotre „poljake”, „japance”, „turke”, ali i autobuse domaće proizvodnje.

Dok oni stoje načičkani u nepreglednoj koloni od ugla bulevara sa Braće Jugovića pa dalje ka Paliluli, sugrađani su u prilici da procene koja vrsta javnog vozila se najviše trucka, koje je na izdisaju, u kome putnici mogu najviše da se spakuju kao sardine…

Ovakve svakodnevne slike autobusa u Bulevaru despota Stefana prouzrokovala je druga faza radova na Trgu republike zbog koje je od početka aprila pretumban javni saobraćaj u centru grada.

Gužva u Makedonskoj

Majstori su uveliko raskopali kolovoz u Makedonskoj do Braće Jugovića gde teška mašinerija trenutno uklanja stare slojeve i stare instalacije. Bez asfalta je već ostao i deo od bivše zgrade „Jugoeksporta” do ugla sa Francuskom i deo Kolarčeve. Da nadležni zaista žele da ubrzaju radove na Trgu i oko njega, koji su krajem prošlog avgusta oročeni na 420 dana, može se zaključiti na osnovu trenutne slike. Za razliku od jeseni i zime kada su na Trgu mogli da se prebroje svi majstori i tek poneka mašina, sada je više njih na nekoliko frontova. Osim u Makedonskoj i kod „Staklenca”, bageri su i u Kolarčevoj, ka Francuskoj, a vrlo je živo i na centralnom delu Trga koji još nije kompletno popločan.

Ako se doskora pešaka i moglo većinom ulica oko Trga republike, poslednjih nedelja, otkako je počela druga faza obnove, izbor pešacima je znatno sužen. Pešački koridori sada postoje od ugla ulica Braće Jugovića i Makedonske pa dalje prema Kolarčevoj i Terazijama, kao i oko Doma štampe i u ulicama oko „Staklenca”. Ali, preko doskorašnjeg kolovoza od Narodnog pozorišta ka Kolarčevoj više ne može da se prelazi.

Ideja nadležnih je da se radovi ubrzaju i da glavnina, umesto ranije najavljenog roka u oktobru ili novembru, ipak bude okončana do 1. septembra kako bi do početka nove školske godine Trg saobraćajno prodisao.

Iako je prošlo više od pola zacrtanog puta, odnosno skoro osam meseci otkako su radovi krenuli, najzahtevniji deo posla tek predstoji. Centralni deo Trga je uglavnom popločan, ali pred majstorima je još dosta zadataka – uklanjanje starih slojeva sa doskorašnjeg kolovoza, sređivanje instalacija, postavljanje nove podloge, novi ulični mobilijar…

Dok se sve to ne završi, ni vozači neće moći da računaju na lakšu vožnju kroz centralni deo prestonice. Nepregledne kolone, koje su poslednjih sedmica redovna slika iz pravca Palilule preko Bulevara despota Stefana pa dalje ka Terazijskom tunelu, upravo su velika muka za vozače javnog prevoza. Za deonice koje se u redovnim okolnostima prolaze za tri, četiri minuta, vozačima autobus sada treba po petnaestak, dvadeset minuta, a nekad i više od toga. Jedna „trideset petica” tako se juče od ugla sa Skadarlijom do ugla sa Braće Jugovića „gegala” dva i po minuta, iako za taj potez uobičajeno ne treba više od petnaestak, dvadeset sekundi.

Kritična tačka od Narodne skupštine do Terazijskog tunela

Zbog toga, juče oko 13.30 časova, prolaznici su mogli da uoče više od deset zglobnih i solo autobusa od Cetinjske do Braće Jugovića. Ko se zadesio u nekom od njih, a žurio je na fakultet, u drugu smenu ili na sastanak, više mu se isplatilo da zamoli vozača da ga pusti da izađe.

Jedan od problema na uglu Braće Jugovića i bulevara je i semafor. Na njemu vozila iz pravca Palilule čekaju oko minut da im se upali zeleno, posle čega imaju svega 25 sekundi da prođu. Pošto je kolona iz pravca Palilule nepregledna, kroz semafor u toku jedne „ture” zelenog jedva uspe da prođe desetak vozila. Pod uslovom da pre toga na raskrsnici Trga, bulevara i Braće Jugovića nisu u „krkljanac” upala vozila iz pravca Francuske.

Druga celodnevna kritična tačka danima je potez od Narodne skupštine do Terazijskog tunela, naročito na uglu Trga Nikole Pašića i Vlajkovićeve gde se sliva gomila vozila. Semafor na kome se trg nastavlja ka Dečanskoj (kod fontane na trgu), daje veću šansu vozačima nego prethodno pomenuti. Zeleno na Trgu Nikole Pašića za vozače traje skoro 120 sekundi. Ali vozila mile i na ovom pravcu pošto je zbog druge faze obnove Trga republike dodatno saobraćajno opterećen potez preko Dečanske ka Terazijskom tunelu, ali od Dečanske pored Doma omladine i dalje ka Paliluli i Starom gradu. Kod tunela, istina, saobraćajni policajci danima dežuraju i usmeravaju saobraćaj. To je ipak slaba vajda za vozače kojima je izbor saobraćajnica u centru trenutno vrlo sužen i ograničen.

Ubrzani radovi kako bi se završili do početka septembra

Protest Starograđana

Nezadovoljstvo zbog zatvaranja centra grada zbog radova danas na Trgu republike od 12.05 časova izraziće Starograđani. Na Trgu će biti priređen protestni skup na kome će od nadležnih predstavnici Starog grada ponovo zahtevati da se hitno obustave radovi i rekonstrukcije na ovoj opštini.


Komentari7
8def6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

hajduk veljko
2. deo - kod kafane Banija tj zavoda za krv službena vozila zavoda parkiraju na ulici i blokiraju jednu traku, kao i pacijenti zavoda. 50 metara niže kod botaničke bašte uvek slobodan parking. - kod poreske uprave uvek kamioni koji istovaraju robu i četverožmigači koji samo ostave auto u desnoj traci. I to tako godinama (!!!!), a policija nikad nikoga nije kaznila. Građani prepušteni sami sebi jer zakonski sistem ne funkcioniše.
hajduk veljko
Bilo ko da je jednom prošao ulicom Despota Stefana bilo bi mu jasno da gradska saobraćajna policija ne radi ama baš ništa i to ispred svoje centrale. Godinama tim ulicom idem na posao. U toj ulici na nekoliko mesta su zastoji zbog nelegalno parkiranih neodgovornih građana. - kod Skadarlije taksisti parkirani u desnoj traci i blokiraju autobuse koji kada se i uključi blokira vozila. - kod kafića optimist redovni gosti kafića i stalni "četverožmigači" koji posećuju obližnju prodavnicu i apoteku.
Милан Панић
Има решења и за ову непланску, стихијску ситуацију - увек има решења: да се уведе систем "пар-непар" (сем наравно за службена возила) или такса да се у одређено време (9-18ч нпр) вожња по централним деловима града наплаћује што ће свакако смањити општи саобраћајни колапс у ужем делу града. Има решења али нема делаоца, заузети су "одбранама скупштина" и "штрајковима глађу".
Банет
Ово шта се ради по Београду се зове државни тероризам. Људи не могу да стигну до посла. Не дај боже да неко одговара, то не може да се деси.
Nikola Knežević
Autobusi imaju žutu traku, a koliko treba autima (običnim smrtnicima) da se uključe na pomenuti pravac?! To je ta nova škola za menadžere za sve i svašta!!!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja