utorak, 23.07.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:55

„Nečista krv” – savremena priča o ljubavi, strasti, čežnji i patnji

Autor: Aleksandra Kurtešsubota, 13.04.2019. u 10:22
Премијера представе на Великој сцени Народног позоришта (Фото: Ненад Неговановић)

 „Samo kad bi se pojavio taj... taj koji će mene da zanese... da me opije”, izgovori Sofka, kći efendi-Mitina, mutavom Vanku. Unuka najuglednijeg čoveka u kraju, hadži-Trifuna, odrasta kao poslednji potomak nekada bogate i moćne porodice, u kojoj je ženama poveren samo jedan zadatak – da neguju svoju lepotu i snagu i da tom silnom lepotom osvoje i zalude svakog muškarca koji ih ugleda. Dve moćne sile nasleđene od predaka – ponosni duh i čudesna lepota – splele su se u Sofki. Ona je glavna junakinja predstave „Nečista krv” koja je prema motivima istoimenog dela Bore Stankovića premijerno izvedena na Velikoj sceni Narodnog pozorišta.

„U srži Stankovićeve proze je čovek, njegova duša, njegov senzibilitet”, zabeležio je Velibor Gligorić, književni kritičar, u tekstu „Borislav Stanković”, napominjući da je ovaj pisac u osnovi ljudske prirode video žudnju za svetlošću i lepotom života.  
Pred publikom se našla savremena priča, bez folklornih elementa i bez jezika starog Vranja, o ljubavi, ali i o tome kako ona nestaje, o strasti, čežnji i patnji – porodičnoj i ličnoj.

U ulozi zanosne Sofke bila je Jovana Stojiljković, dok je njenu majku Todoru tumačila Nataša Ninković. Efendi Mita bio je Nebojša Dugalić. U podeli su bili i Nenad Jezdić, Dušanka Stojanović Glid, Ljiljana Blagojević, Radmila Živković, Tanasije Uzunović, Pavle Jerinić, Zlatija Ocokoljić Ivanović, Nikola Vujović, Stefan Kalezić i Nebojša Babić.

Režiju je uradio Milan Nešković, a adaptaciju Maja Todorović. Dramaturgiju potpisuje Molina Udovički Fotez. Scenografiju je osmislila Vesna Popović, a kostimografiju Marina Vukasović Medenica. Koreografkinja je Andreja Kulešić. Muziku je komponovala Anja Đorđević.

Povodom ove premijere, u foajeu druge galerije otvorena je izložba „Nečista krv i Koštana na sceni Narodnog pozorišta” autora Dragana Stevovića i Dragice Gaćeše.


Komentari4
a47e6
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Sinisa Stojcic
Izvinite, roman Necista krv Borislava Stankovica je univerzalna drama za sva vremena, samim tim i savremena. To da l ce Efendi Mita da se voze u mercedesu nebitno je. Bitna je ljudska patnja zene koja se zrtvuje i koju zrtvuje otac da bi sacuvao kola, odnosno bogatstvo , i stalez koji nepobitno nestaje dolaskom novih skorojevica. Koliko je Bora unapred razmisljao, zar nismo svedoci danasnjih dogadjala. Sta se danas sustinski promenilo. Zato je iritantno kada se kaze savremeno citanje
Зоран Маторац
За много тога се може рећи да је за сва времена. Нушић, на пример. Ипак, Софка је везана за Врање, ондашњу патријархалну атмосферу, ондашње односе између мушкараца и жена, између млађих и старијих, ондашњи начин живота.
Preporučujem 1
Nemanja Nema Prezima
Jel to ta Koštana iz koje je u potpunosti izbačen vranjski dijalekt? Muka mi je od vas beograđana
vladan
Beograđani se, prijatelju, najmanje pitaju, kako o kulturi tako i o politici.
Preporučujem 11

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja