sreda, 18.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:52

Tehnički pregled traktora spasava živote

ponedeljak, 25.03.2019. u 09:42
(Фото А. Васиљевић)

Direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević izjavila je, povodom podatka da su traktoristi izazvali oko 70 odsto saobraćajnih udesa u kojima učestvuju, da je najpresudnija tehnička ispravnost poljoprivrednih vozila koja će se proveravati jednom godišnje, prenosi Tanjug.

Najčešći uzroci nezgoda i nesreća su - nepažnja, neobučenost vozača i nepoznavanje propisa, učešće vozača koji je pod dejstvom alkohola, nedovoljna osvetljenost traktora.

Miloševićeva je u Jutarnjem programu RTS navela da treba insistirati na tehničkoj ispravnosti poljoprivrednih vozila.

„Ono na čemu treba insistirati je tehnička ispravnost poljoprivrednih vozila. Radi se o vozilima čija je maksimalna brzina 30 do 40 kilometara na čas, ali spadaju u vozila koja nose najveći rizik od izazivanja saobraćajnih nezgoda. Onog momenta kada ste seli za traktor, imate duplo veću verovatnoću, duplo veći rizik da ćete učestvovati u saobraćajnoj nezgodi. Čak 12 puta veći rizik da ćete učestvovati u saobraćajnoj nezgodi sa smrtnim ishodom. Sve su to stvari da koje upućuju da moramo da insistiramo na tehničkoj ispravnosti poljoprivrednih vozila”, objasnila je ona.

Direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja dodala je da će se tehnička ispravnost vozila proveravati jednom godišnje.

„Tehnička ispravnost vozila proveravaće se jednom godišnje, osim ako se ne desi neki vanredni tehnički pregled. Ljudi bi sami trebali da prate svoje vozilo, da ne dozvole da iko sedne za traktorom a da mu ne rade kočnice, svetlosna signalizacija, i naravno vozila moraju biti pravilno obeležena”, navela je Miloševićeva.

Ona je dodala da vozači moraju da shvate da je život najvažniji i da na tehnički pregled ne trebaju da gledaju kao na zakonsku obavezu.

„Ne treba da na to gledaju kao na zakonsku obavezu već nešto što njima je njima sigurnost jer će sutra svom najbližem članu porodice dati taj traktor da vozi”, kazala je Miloševićeva.

Rekla je da je u upravljanju vozilom bitno iskustvo, pogotovo u upravljanju traktorom.

„Traktor nije predvidiv, nije tako lagana mašina, ni po gabaritu, ni po načinu upravljanja, za razliku od automobila koji ipak daje neku komociju. Jako je bitno da traktor ima zaštitnu kabinu jer će upravo ona tokom prevrtanja, koje se najčešće dešava sačuvati život”, navela je direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja.

Ona je kazala da je prosečna starost poginulog vozača u traktorskim nesrećama 57 godina.

Povodom jučerašnje tragedije, kada je 11-godišnji dečak u traktorskoj prikolici stradao kada se prevrnuo traktor u selu Dedinac kod Kuršumlije, Miloševućeva je rekla da dete do 14 godine sme da se prevozi samo u prikolici i to uz prisustvo odrasle osobe.


Komentari7
7817f
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Zoran Ostojic
Postovana gospodjo Milosevic vidim da za sve krivite traktore koji it 20/30 km na sat da vam ispricam drugu stranu medalje traktorista sam koji sve drzi sakum pakum znaci sve ispravno ali ljudi na javnom putu koji voze auta posebno BG tablice ne postuju moju rotaciju kad idem sa kombajnom i ostalim masinama kad vucem prikolice ne postuju levi zmigavac pratim ih na rtrovizoru i onda izadjem da vidim dali radi on radi a oni zaobilaze sto sam hteo i da i snimim par puta pa da vidite zasto se desavaju saobracajni udesi
Мирослав
,,Оног момента када сте сели за трактор дупло већи ризик да ћете учествовати у саобраћајној незгоди. Чак 12 пута већи ризик да ћете учествовати у саобраћајној незгоди са смртним исходом. 2 пута, 12 пута у односу на кога, на шта? Како се фрљају цифрама. 'Ајд правници, али кад почну и неки који треба да баратају са тачним цифрама и подацима, као дотична која има неко техничко образовање. Колики су односи ризика осталих возача у односу на нешто, не знамо шта? И аматера и професионалаца.
Pera Petrović
Naravno da niko nije protiv ispravnih kočnica i svetlosne signalizacije. Ali, kako u tehničku neispravnost spadaju ugrađena dodatna radna svetla, ili dodatno ugrađene stepenice za lakši ulaz u traktor, ili dodata platforma na koju se staje kad se sipa gorivo u traktor i još kojekakve prepravke koje daju komfor u radu sa ovom "ne laganom mašinom".
geras
zašto u ovoj razvaljenoj zemlji postoje i agencija i komitet za bezbednost saobraćaja ?
Dragoslav Stanisavljević
Dok prođu izbori....

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja