Niš – Pukotine po asfaltu na kolovozu novog i modernog auto-puta Beograd – Niš – srpsko-bugarska granica, koji treba uskoro da bude pušten u saobraćaj, nisu plod novinarske mašte.
One postoje i pojavile su se prethodnih zimskih meseci na deonici novog auto-puta između niških sela Prosek i Bancarevo, nedaleko od Niške Banje, što je najpre demantovano, a potom i zvanično priznato.
To priznanje stiglo je i iz preduzeća „Koridori Srbije”, kao i iz grčke kompanije „Terna”, koja je priznajući propuste u izgradnji posle svega hitno vratile radnike na ovu deonicu.
Na insistiranje niških novinara, posebno Televizije Zona, juče su u „Koridorima Srbije” zvanično rekli da je u garantnom roku započeto otklanjanje nedostataka na deonici od Proseka do Bancareva i da će izgradnja novog kolovoza biti o trošku izvođača radova.
U „Koridorima” je, takođe, rečeno da će tokom nove izgradnje kolovoza biti sproveden i stručni nadzor kojim će biti utvrđeni svi dosadašnji propusti i, svakako, ko je kriv i čijom je greškom kolovoz propao.
Posebno su u preduzeću „Koridori Srbije“ istakli očekivanja da će kompletna deonica istočnog kraka Koridora 10, od Proseka kod Niša do Crvene Reke u opštini Bela Palanka, biti puštena u saobraćaj najkasnije do početka glavne turističke sezone.
Propusti u izgradnji novog i savremenog auto-puta na istočnom kraku Koridora 10, od Niša prema Dimitrovgradu, koji se većim delom već koristi (od Crvene Reke do srpsko-bugarske granice) nastali su na deonici gde se posle okončanja građevinskih radova i pred postavljanje horizontalne i vertikalne signalizacije čekalo još samo na jedan ozbiljniji i veći posao – na elektro-mašinsko opremanje novog i velikog tunela „Bancarevo“.
Neposredno pre ove deonice novi auto-put se sa sadašnje trase istočne zaobilaznice oko Niša odvaja velikim vijaduktom preko železničke pruge Niš–Dimitrovgrad, paralelnog regionalnog puta i reke Nišave i umesto kroz Sićevačku klisuru nastavlja prema Jelašnici, Bancarevu i dalje do Crve Reke. Upravo na toj deonici, na kojoj je i pomenuti tunel, i koja je jedina bez saobraćaja na istočnom kraku Koridora 10, kolovoz je i pre početka korišćenja počeo da propada.