nedelja, 15.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:42

Skretničari odgovornosti

Autor: Toma Todorovićponedeljak, 18.02.2019. u 11:58
(Фото: Анђелко Васиљевић)

Ovu zimu Nišu i okolini obeležila su brojna zbivanja na železnici. Najpre je na pruzi Beograd - Niš - Ristovac, kod Donjeg Međurova, putnički voz udario u autobus. Život je izgubilo sedam osoba, a tridesetak ih je povređeno. Potom se dogodilo da u tri navrata iz koloseka deonice pruge od niške stanice „Crveni krst” do Svrljiga iskliznu vagoni sa otrovnim i opasnim hemijskim materijama.

U slučaju nesreće u „Železnici” su objasnili da je mnogo takvih prelaza i da je odgovornost i zbog manjih, ali i ovog tragičnog, udesa na vozačima putničkih automobila, autobusa i kamiona. Naravno, i da je u planu da se na drugačiji način reguliše bezbednost na prelazima, ali i da za to treba vremena. Kada su se, međutim, meštani niških sela u dolini Južne Morave pobunili, u Že„leznici” su očas posla postavili sve što je trebalo. I sada je na pružnom prelazu kod Međurova automatska rampa. I fukcioniše. I dokaz je da se sve može uraditi, a ne samo objašnjavati iz službenih kancelarija i s tek povremenim izlascima na teren, a možda i bez toga.

Između niškog „Crvenog krsta” i Svrljiga iskliznuli se, ali i prevrtali su se vagoni s otrovnim tenčnim amonijakom a potom i s opasnom fosfornom kiselinom. Srećom, u ovim nezgodama nije bilo stradalih, ali opasnosti jeste. I to mnogo. Posle prve, stanovnici Jasenovika zbog pretakanja amonijaka bili su evakuisani, a nakon druge nezgode, prošle srede u podne, rukovodioci Že„leznice” rekli su da će se do 15. marta saobraćaj odvijati uz stroge kontrole i dežurstva železničkih radnika i čuvare puge, ali i uz drastično ograničenje brzine. I, posebno, da ne treba brinuti jer potom sledi rekonstrukcija pruge.

A onda se, samo 12 sati posle tog „objašnjenja”, u noći između srede i četvrtka dogodila i treća nezgoda. Opet iskliznuće punih vagona s opasnim materijama. Ni u jednom od ova tri slučaja nije rečeno ko je odgovoran za nezgode. Zato je treća nezgoda, koja je bukvalno prevršila svaku meru, iznudila jedino moguće i žustro reagovanje iz vrha vlasti.

Izgleda da su ćutanje odgovornih doveli do toga da, što bi rekao naš narod, „prekipi” ministarki za saobraćaj, infrastrukturu i građevinarstvo, koja je ekspresno stigla na mesgo nezgode i naredila prekid saobraćaja i zatvaranje pruge. Toga dana, u četvrtak u ranim popodnevnim satima, Zorana Mihajlović rekla je „da su jedno dokumenta i pravilnici iza kojih se svi zaklanjaju, a sasvim drugo život i realnost koji govore da se ovde nešto dešava i da ovde nešto ne valja”.

Rekla je i „da će zato biti utvrđena odgovornost” i da su meštani, novinari i ona, ministarka, nedeljama postavljali ista pitanja „Železnicama” i niko nije bio zadovoljan odgovorima. „I pored dvadesetak direktora”, rekla je, „na kraju ja moram da dođem i da izdajem nalog da se pruga zatvara.” Naglasila je da više neće dozvoliti prebacivanja odgovornosti, da nema više priča o navodno izolovanim slučajevima iskliznuća vagona, jer je očigledan problem s operaterima... Moraće da se utvrdi odgovornost i ako u narednih 15 dana rekonstrukcije ne bude počela, rekla je Zorana Mihajlović, biće smenjivanja direktora.

Nije ovo nikakav hvalospev političarki, ali, činjenica je, ministarka je pogodila u cilj. Rekla je ono što se čeka još od prvog incidenta i da je to u stvari ono što jedino može da zadovolji uznemirene i ugrožene meštane Jasenovika i ostalih u okolini Niša. Da se samo istinom može promeniti i katastrofalno stanje na pruzi Niš - Zaječar-Prahovo i da se utvrdi odgovornost i pronađu krivci.

Kao i da se ništa više neće gurati pod tepih i da više neće biti verovanja na reč. Ali, i to treba reći, ona je preuzela odgovornost da raščisti neraščišćeno i da ne sme da zaboravi ono što je rekla.


Komentari6
e324a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Stamenko
Za rad u Drzavnim institucijama biraju se "aktivni" politicari. Struka i sposobnost za obavljanje posla, skoro da se ne uzima u obzir. Od resornog Ministra ce ocekuje da smenjuje nesposobne. E, ali sad se umesa politika. Mininistar-ka nije iz iste partije onog koji je te Direktore postavio. Od ovakvih problema pate sve nerazvijene Drzave.
Zoran
"Није ово никакав хвалоспев политичарки, али, чињеница је, министарка је погодила у циљ."__________Samo to, pogodila u cilj? Ja bih da joj se da orden sto se sve ovo izdesavalu u vreme njene odgovornosti, a ona nije pooklekla.
Slobodan
To što se dešava sa železnicom je odraz u ogledalu stanja u čitavom društvu i zemlji i ne treba se posmatrati kao zaseban problem i čudno je da se ljudi i mediji isčuđuju oko toga. Realno, već duži niz godina vlada javašluk koji se u konkretnom slučaju trenutno vidi. Institucije su nezainteresovane, nema ko da razmišlja o tome a i oni koji su za to zaduženi ili su nezainteresovani ili neznaju ili i jedno i drugo. Kada se na to doda da je i novca sve manje iz godine u godinu, logično je da problemi samo isplivavaju. Putevi su takođe u lošem stanju i kada se krpe ili prave novi, vlada neznanje i nezainteresovanos tako da to malo novca što se potroši i jedva sakupi, uradi se tako da se sve raspadne za kratko vreme. Ima mnogo primera, da ne nabrajamo... Pojedinačno i kolektivno tako funkcionišemo, tako gradimo i državu.
Риболовац
Какво је стање пруге кроз Сићевачку клисуру? О томе нико нити пише нити извештава, као да је преко света. Нека неко услика прагове те пруге и објавите, па нека неко демантује онда да је све у најбољем реду.
goran.s
Vec godinama se vrti jedna ista ekipa direktora koji vec je svima jasno ne rade i ne znaju nista. Odavno je sa najviseg vrha receno da trenutno nemaju bolje. Pa pobogu , dovedite jednog nemca ili svajcarca. Ne moze on jedan da kosta vise nego sto njih dvadeset mogu da upropaste.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja