utorak, 21.05.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:43

Polovina agencija neće moći da plati polise osiguranja

Prošle godine imali smo kulminaciju kada je bankrotiralo nekoliko velikih igrača. Tada je sav teret pao na osiguravače i oni sada žele da se zaštite, kaže Aleksandar Seničić iz Jute
Autor: J. Antelj, I. Albunovićsreda, 23.01.2019. u 22:00

Veliki broj malih turističkih agencija neće moći da plati šest puta veće iznos premija osiguranja koje od ove godine propisuju osiguravajuće kuće. Međutim, to ne znači da će one prestati da rade jer većina njih su subagenti, odnosno bave se preprodajom aranžmana velikih turističkih agencija, rekao je juče za naš list Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (JUTA).

On je istakao da su četiri velike osiguravajuće kuće nedavno dale svoju ponudu o iznosu premije osiguranja za 2019. i da smatra da je ona verovatno konačna. To znači da će najmanja polisa osiguranja, na osiguranu sumu od 300.000 evra, koštati 3.500 evra dok će najveće agencije s najvećim prometom i brojem putnika ona koštati 12.000 evra. U poslednje tri godine taj trošak je za agencije bio od 70.000 do 100.000 dinara.

– Posle bankrota 11 do 12 agencija, u poslednje tri godine, osiguravajuće kuće ovaj sektor smatraju visokorizičnim za poslovanje. Dovoljno govori i to da od velikog broja osiguravača koji posluju u Srbiji samo četiri pristaju da se bave osiguranjem u turizmu. Svi oni prate statistiku, raspolažu podacima o poslovanju agencija. Prošle godine imali smo kulminaciju, kada je bankrotiralo nekoliko velikih igrača. Tada je sav teret pao na osiguravače i oni sada žele da se zaštite – kaže Seničić i dodaje da bi i za agencije i za putnike bilo loše da se i ove osiguravajuće kuće povuku. Ne veruje, ističe, da bi više od 10 agencija u tom slučaju moglo da obezbedi keš depozite ili bankarske garancije.

– Ne mogu da komentarišem da li su novi iznosi premija osiguranja visoki ili ne. Realnost je da je ovo problem za male agencije koje imaju mali broj putnika – kaže Seničić. Smatra da se cena turističkih aranžmana neće bitnije menjati u narednoj sezoni. Kaže da u ovom trenutku postoji više od 120 turističkih agencija koje su prihvatile novu ponudu osiguravača. U Juti inače smatraju da bi promet agencija morao da bude ključni kriterijum za određivanje depozita i da bi se na taj način našlo rešenje i za male agencije.

U Srbiji trenutno posluje 560 organizatora putovanja, ovaj broj je poslednjih godina povećan zbog pada prometa u đačkom turizmu, zbog čega se mnogo agencija preusmerilo na organizovanje letovanja.

Povodom dešavanja na tržištu prodaje osiguranja pre dva dana organizovan je hitan sastanak u Privrednoj komori Srbije, kome su prisustvovali predstavnici 150 agencija iz Srbije, i to uglavnom malih. Predsednica upravnog odbora Asocijacije nezavisnih turističkih agencija Srbije (ANTAS) Gordana Prodić rekla je da je zbog poslednjih dešavanja „poljuljana ravnopravnost učesnika na tržištu” i ugroženo poslovanje velikog broja agencija u zemlji, posebno u unutrašnjosti.


Komentari2
a952c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Аца Топола
Комплетни туризам у Србији је толико примитиван и непрофесионалан да је испод сваког критеријума и коментарисати га. Када видите шта је актуелно 2019 год., све вам буде јасно (а сваких пар година понављају се исте приче...). Хотелијерство МА
Иван Грозни
Ионако велики број туристичких агенција опстаје само због тога што велики број људи не зна или не жели да користи Интернет и огромне могућности које нуди у избору путовања.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Ekonomija /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja