ponedeljak, 18.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 09:18

Preduzeće „Srbija kargo” kupilo osam „Simensovih” lokomotiva

četvrtak, 24.05.2018. u 14:11
(Фото Википедија)

Akcionarsko društvo za železnički prevoz robe „Srbija kargo” kupilo je osam višesistemskih lokomotiva kompanije Simens AG Austrija” za skoro 32 miliona evra, a potpredsednica vlade Zorana Mihajlović kaže da je to prva nabavka najmodernijih lokomotiva posle više od 30 godina koja će omogućiti Srbiji lidersku poziciju u regionu.

Sredstva su obezbeđena iz kredita EBRD, a nove višesistemske lokomotive biće isporučene do kraja marta 2019. godine, a Mihajlović kaže da je to mnogo brže nego što je prvobitno bilo planirano. Mihajlović je, nakon što su predstavnici „Srbija kargo” i Simensa potpisali ugovor rekla da tom kupovinom Srbija stiče komparantivnu prednost u odnosu na zemlje regiona.

„Srbija će biti jedina zemlja u regionu koja će imati ovako moderne višesistemske lokomotive”, kaže Mihajlović i naglašava da time Srbija stiče prednost i u samoj Transportnoj zajednici koja je osnovana i čije je sedište u Beogradu.

Ugovor o kupovini novih lokomotiva potpisali su u Železničkom muzeju v.d.generalnog direktora Dušan Garibović i predstavnici kompanije Simens, tehnički direktor Grupacije Mobiliti Karl Štraser i komercijalni direktor Grupacije Mobiliti Geogr Novak Gelter.


(Foto Beta)

Garibović je rekao da je potpisivanje tog ugovora veliki i značajan događaj koji srpska železnica čeka godinama, te da će nove višesistemske lokomotive učvrstiti lidersku poziciju Srbije u regionu. „Nećemo na tome stati”, poručio je Garibović i naveo da je cilj optimalnih 3.000 vagona i 80 elektro i dizel lokomotiva.

Najavio je da će u narednih četiri do pet godina „Srbija kargo” iz sopstvenih izvora uložiti više od 50 miliona evra za remont dizel i elektro lokomotiva koji će saobraćati po rekonstruisanim i modernizovanim prugama. Srpska železnica je, kaže, bila, jeste i biće deo evropske železnice, a nabavka novih višesistemskih lokomotiva omogućiće joj da bude na mapi železnica Evrope.

Generalni direktor Simensa Udo Ajhlinger rekao je da je ugovor sa „Srbija kargo” jako značajan za tu kompaniju i prekretnica za naredne poslove koji se planiraju u Srbiji, uključujući i posao planiran u Kragujevcu.

„Sa novim lokomotivama moći ćete da prevozite prugama od Soluna do Evrope”, rekao je Ajhlinger i dodao da je njegova lična želja da prisustvuje isporuci novih višesistemskih lokomotiva Srbiji.

Multisistemske Vektron lokomotive ispunjavaju evropske standarde po pitanju ekologije, buke, uštede energije i vrlo su prilagodljive. Opremljene su nacionalnim sistemima za kontrolu vozova, a imaće i evropski sistem za tu kontrolu. Biće proizvedene u fabrici kompanije „Simens” u Minhenu. (Tanjug) 


Komentari10
646c8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Goran
U Kraljevu u svim pravcima vozovi se krecu brzinom 30km/h.Ko jos ide vozom?
Milorad
Jos samo da imamo gde da ih teramo! Za nasu zeleznicu i parna lokomotiva je odlicno resenje.
Владимир Матић
Немачке и аустријске локомотиве сигурно не могу бити лоше решење, али Србија би у основи требало да се највише ослања на Кинеске и Руске железничке системе (па и на њихове локомотиве), јер то су две земље које највише улажу у железнички систем који је у њима у великој експанзији. Те две земље имају огромне територије, па се не треба чудити што им железнице функционишу перфектно. Осим тога, запад лако потеже за санкцијама, а у нашем случају је готово невероватно да би нам Кина, или Русија, могле икада увести било какве санкције, што све има утицаја када се реди о сервисирању локомотива и замени неопходних делова приликом експлоатације. Дакле, Србија треба свакако сарађивати са Немцима, али ипак се највише ослањати на Кину и Русију (па и на Турску).
aleksandar
Imamo i švajcarskih vozova, iako mala zbog svoje geografije zivi od zeleznica... Ipak i vozovi švajcaraca a i rusa odnosno kineza nisu jeftini, jer ako ima kvalitet sigurno se ne prodaje za dzabe...
Preporučujem 4
Svetislav
Ne mogu da shvatim da nisu kupljene dosta jeftinije, a vrlo kvalitetne kineske lokomotive, kakvu je kupio TENT?
Sotir Gardačć
Podela posla, kinezi prave prugu do Budimpeste a Švabe prave lokomotive dok Srbi nose pelene i gledaju kako svi redom vozov prolaze!
Preporučujem 53
Radoslav Jovanovic
Znajući kako nemci rade biznis sumnjam da ovo nije urađeno kao iznudjeno rešenje. Oni tebi "otvore" savcigersku proizvodnju uz doplatu države a država od njih kupi robu po paprenim cenama. Pitanje je: kad se vlast hvali kineskim prugama što ne kupi kineske lokomotive?
Zlatko
A sto svi vi koji zelite Kineske i Ruske lokomotive, ne prodate vasa vozila i kupite Ruske i Kineske aute?
Preporučujem 4

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja