subota, 15.12.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 15:20

Sa nove BAS-ove stanice od leta 2019. godine

U Bloku 42 na 13.000 kvadrata prostiraće se savremeni stanični kompleks. – Grad ulaže zemljište, a BAS sa 25 miliona evra finansira gradnju
Autor: D. Aleksićutorak, 04.07.2017. u 20:02
Будући комплекс у Новом Београду

Putnici iz unutrašnjosti koji vozom dolaze na Glavnu železničku stanicu, a onda sa BAS-ove nastavljaju ka konačnom odredištu, ove navike moraće da se odreknu za tačno dve godine. Jer, za 24 meseca ovakva „saobraćajna kombinatorika” umesto u Savskom amfiteatru biće moguća u Bloku 42. Leta 2019. prve putnike će, ako se obistine najave gradonačelnika Siniše Malog, u ovom novobeogradskom bloku primiti nova BAS-ova stanica koja će biti smeštena u kompleksu veličine 13.000 kvadratnih metara, a na nju će se naslanjati sređena novobeogradska železnička stanica.

Poslednji papirološki korak ka ovom cilju uklonjen je juče potpisivanjem ugovora grada i BAS-a o zajedničkoj izgradnji nove autobuske stanice. Kamen temeljac za buduće autobusko čvorište u prestonici trebalo bi da bude stavljen do kraja godine, a radovi bi trajali 18 meseci.

Grad će uložiti zemljište, a BAS novac, ukazao je Mali posle potpisivanja ugovora sa Anđelkom Mučibabićem, direktorom BAS-a. Visina ulaganja biće oko 25 miliona evra.

– Namera nam je bila da ne opterećujemo budžet grada i da nađemo operatera koji ima iskustva, znanja i reference da ovaj posao uradi na pravi način. Centar grada ćemo na ovaj način rasteretiti jer sada 1.200 autobusa ulazi u njega – istakao je Mali koji je i novu autobusku stanicu pridodao svom spisku budućih simbola prestonice.

Nova stanica biće uređena nalik lisabonskoj. Na njoj će biti smešteni međugradski, međumesni, međunarodni i turistički autobusi.

Da nije bilo probijanja prvobitno najavljivanih rokova, putnici bi se sa nove „Lastine” stanice, koja će se takođe nalaziti u okviru kompleksa u Bloku 42, uveliko prevozili od prošlog leta, a sa BAS-ove od 2018. godine. Ali, novog pomeranja, kada je reč o preseljenju stanica, ne bi trebalo da bude. Rušenje „Laste” u Savskom amfiteatru uveliko je počelo, a ova stanica je i inače bila prva predviđena za preseljenje.

Glavno autobusko čvorište biće preko puta sadašnjeg„buvljaka”
(Foto R. Krstinić)

U okviru modernog autobuskog kompleksa trebalo bi da se nalazi 135 perona i oko 55 parkinga za duže zadržavanje autobusa, ali i podzemna javna garaža sa 200 parking mesta sa pristupima iz Antifašističke borbe i Jurija Gagarina. Kako bi se na više mesta moglo prilaziti autobuskoj i železničkoj stanici, plan je i da Antifašističke borbe, Julija Gagarina i Marka Hristića dobiju i po još jednu saobraćajnu traku.

Idejno rešenje za kompleks dobijeno je na internacionalnom urbanističko-arhitektonskom konkursu iz 2014. Potpisnici prvonagrađenog rada su arhitekte Milan i Vladimir Lojanica. Izmeštanje obe stanice zacrtano je Generalnim planom Beograda, a  projekat „Beograd na vodi” je ubrzao preseljenje autobusa na drugu savsku obalu.

– Stanica će se u potpunosti uklopiti u širu sliku tog dela Novog Beograda jer sa njom Blok 42 postaje novi centar te opštine – napomenuo je gradonačelnik.

Nove obrise, iako se za sada ne zna tačno kada, trebalo bi da dobije i železnička stanica u Novom Beogradu. Ona će dobiti staničnu zgradu, nove perone, sedam koloseka, punktove za parkiranje dvotočkaša i 200 parking mesta.

– Tim poslom se bave „Železnice” u saradnji sa vladom. Izmeštanje postojeće železničke stanice je uslov za drugu fazu „Beograda na vodi”. Ugovorna obaveza je da prugu koja trenutno prolazi kroz Savski amfiteatar izmestimo do kraja 2019, ali već do kraja naredne godine ćemo početi taj posao tako da ćemo je ukloniti u roku. Već funkcioniše i železnička stanica „Prokop”, ali njoj nedostaje stanična zgrada. Vrlo smo blizu rešenju tog problema. Razgovaramo sa nekoliko investitora koji bi gradili zgradu i komercijalne sadržaje na ploči „Prokopa” – ukazao je Mali.

 

Glavna železnička stanica – muzej ili galerija

Sadašnja zgrada Glavne železničke stanice za razliku od mnogih objekata u Savskom amfiteatru neće biti srušena zbog širenja „Beograda na vodi”. Siniša Mali juče je ponovio da će ona biti sačuvana, a da će o njenoj budućnosti odlučivati građani.

– Sugrađani će dati mišljenje da li ona treba da bude pretvorena u muzej ili galeriju. Ta zgrada biće čvorište javnih događaja – kazao je Mali.


Komentari5
2f7a3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Jovo Lazic
Zašto se ne izgradi i južna autobuska stanica, barem za Lastu, kad već 80% polazaka ide ka jugu ?! Možda tamo negde kod "plavog mosta", ili Lastine garaže. Gazela i Novi BGD su već dovoljno opterećeni i zakrčeni, a sa ovim će biti potpuni haos.
Alex
ko je kriv Novom Beogradu sto jedini od 17 Bg opstina nema SNS precednika opstine.
Милан Топалов
ЗА СВА МЕСТА У СЛОВЕНИЈИ, СВИ ПОЛАСЦИ, ПОРЕД ЖЕЛЕЗНИЧКЕ СТАНИЦЕ Никаква "станица", нема гужви, поласци, како превозницима одговара, сви правци на таблама, поред тротоара, аутобус дође пар минута, пре назначеног поласка, прими путнике и кондуктер, у аутобусу, наплати карту! Нема гужве, ни "фрке", све, врло једноставно!!! Никакав "шеф станице", "перонска карта", тоалет глоба, гужва за куповину карте, поласци у исто време-колона аутобуса закрчи саобраћај и др. што "оптерећује" цену превоза! Угледајмо се и на друге! Боље те паре утрошити за неке корисније ствари, а, много тога, важнијег-кориснијег, у Београду, има!!! Поздрав из Баната!
Aranđel Mihajlović
Polazaka ,, Laste '' i ostalih autobusa ima oko 10 000 dnevno , a ne 1 200 . 80 % ide ka jugu , a autobuska stanica se gradi na severnoj strani grada . Tako da će sav taj saobraćaj ići preko Gazele . Most na Adi nema veze pošto je put preko Umke nebezbedan . A ministarka je ,, zbog uštede '', izbrisala iz projekta vezu Novog Beograda i obilaznice ! ?
Miki
Ali zato ce zato ce zablokirati Savske blokove potpuno! Ideja prevazidjena odavno! Zasto se dozvoljava dalja izgradnja u Jurija Gagarina?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja