nedelja, 28.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
subota, 04.03.2017. u 20:00
ISTRAŽIVANjE

Držanje čoveka utiče na raspoloženje

Kada čovek doživljava emocionalne probleme, on se saginje. Ako se ispravi, problem izgleda manje, utvrdili su naučnici sa Novog Zelanda
Промена положаја човеку може да помогне у превазилажењу депресије (Фото: Д. Јевремовић)

Istraživači sa Oklandskog univerziteta, na Novom Zelandu, tvrde da jednostavna promena položaja u kojoj čovek sedi može da pomogne u prevazilaženju depresije.

Naučnici su odabrali 61 dobrovoljca, koji su prethodno radili test na osnovu kojeg je utvrđeno da li imaju znake depresije, objavljeno je u „Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry”. Na početku eksperimenta, istraživači su ispitanike podelili na dve grupe. Članovima jedne grupe savetovali su da sede uspravno tokom celog eksperimenta dok su ljudi iz druge grupe mogli da sede kako im je bilo zgodno. Po pravilu, oni su sedeli nagnuti što je tipično za ljude sa znacima depresije. Zatim je od svih ispitanika traženo da sedećih pet minuta pričaju, a kvalitet tog govora ocenjivali su nezavisni posmatrači. Zatim je od ispitanika traženo da odbrojavaju od 1022 do 13.

Oba zadatka su tipično stresogena – ljudi koji se ocenjuju tokom govora, a pritom su zauzeti nečim očito besmislenim, ali i zamornim, skloni su da dožive stres.

Nakon izvršenja ovih zadataka, volonteri su popunili anketu, kako bi se utvrdio stepen ozbiljnosti simptoma depresije. Očito da se pod stresom depresija pogoršava pa su učesnici ovog eksperimenta trebalo da pokažu zavisi li stepen pogoršanja od položaja koji je čovek zauzeo tokom sedenja. Kada čovek doživljava emocionalne probleme, on se saginje. Ako se ispravi, problem izgleda manje.

Prilikom popunjavanja ankete ljudi koji su sedeli pravo dali su odgovore koji su pokazali da su manje umorni i da je njihovo raspoloženje bolje. Takođe, u odgovorima su bili rečitiji nego oni koji su sedeli pogrbljeni ili nagnuti, i uz to su ređe koristili reči „ja” i „mi”. Po pravilu, ljudi koji pate od jake depresije manje govore, ali često koriste lične zamenice i više su skloni da pričaju o svojim problemima.

Istraživači ističu da nisu tokom istraživanja dugo posmatrali volontere pa zbog toga ne mogu da kažu koliko je, dugoročno gledano, pozitivan efekat od uspravnog sedenja. Međutim, njihov rad pokazuje da pravilan položaj prilikom sedenja može da igra pozitivnu ulogu za osobe koje pate od depresije.

Komеntari1
0465b

Sanja
Zaista zanimljiv rezulat istrazivanja. Nije lose primeniti ga makar u nekim situacijama, kada npr. iz nekog razloga zelimo da prikrijemo svoje nerspolozenje.

logo